Na een missed abortion die niet helemaal zelf op gang kwam was ik op 21 juni op een heel klein stukje weefsel na alles kwijt. Ik heb toen anderhalve week bloedverlies gehad en toen anderhalve week niet en toen weer 2 weken (veel) bloedverlies en daarom heb ik exact 2 weken geleden een hysteroscopie gehad om het laatste stukje restje weg te halen. Ik heb veel echo's gehad in de afgelopen 2 maanden en nooit te horen gekregen dat ze een eisprong zagen terwijl ze wel altijd naar mijn eierstokken keken. Een keer heb ik er specifiek om gevraagd omdat ik een positieve ovulatietest had maar toen konden ze niks zien. Nu ben ik dus vandaag weer gaan bloeden (oud bloed) en vraag ik me af of dit een menstruatie kan zijn. Maar je kan natuurlijk alleen menstrueren als je een ovulatie heb gehad en dat zou ik dan precies op de dag van de hysteroscopie gehad moeten hebben. Zou natuurlijk kunnen maar zouden ze dat niet gezien hebben dan? Volgens mij zijn ze ruim een uur met me bezig geweest op de OK met kijken enzo. Ik hoop natuurlijk dat het een menstruatie is want dat zou betekenen dat de boel weer op gang komt. Als het nu weer bloedverlies is nog van de MA dan zou dit kunnen betekenen dat het nog niet goed is. Hoe wisten jullie dat het je eerste menstruatie was en geen bloedverlies van de MA/miskraam?
Ik wist het nadat 3 dagen bruinverlies overging in helderrood en de sluizen echt opengingen. Ik hoop dat dat bij jou ook gebeurt vandaag of morgen! Ps:kon je ei al geprongen zijn toen waardoor ze het niet meer zagen?
Volgens mij kunnen ze het zien als er een eitje aan het rijpen is om te gaan springen maar ook als het gesprongen is. Ik heb het toen specifiek gevraagd. Maar ze gaf toen aan dat ze niks zag. Daaruit maakte ik op dat er niks gebeurd was. Dat was ongeveer 5,5 week geleden. Ik begon toen ook gelijk weer bloed te verliezen en dat heeft 2 weken geduurd. Dat lijkt me dan ook geen menstruatie. Ik snap er gewoon niks van. Nu lijkt mijn ovulatietest ook weer op te lopen... Kan het zijn dat een ovulatietest (Z&K dipsticks) donkerder zijn bij menstruatie/bloedverlies? Of komt er toch een eisprong aan? Maar waar komt dan het bloedverlies vandaan. Zo frustrerend dit. Voorheen snapte ik mijn cyclus en nu is het echt een zooitje. En ik had zondag alweer 20 weken zwanger geweest en nu kan ik nog steeds niet verder... Gewoon k*tzooi!
Argh!!!! Confronterend!!!!!!! Ik wil heel graag met je meedenken, maar vind het heel erg moeilijk. Hoe zien je zwangerschapstesten eruit? had je naar aanleiding van het restweefsel nog een positieve test? Ik zou in jouw geval misschien weer beginnen met "cyclus tellen"vanaf de hysteroscopie. Da's nu twee weken geleden. Het kan dan goed zijn dat er nu een eisprong aankomt. Het bloed is oud bloed (bruin), misschien nog van de hysteroscopie. Per slot van rekening is er zoveel verricht in je bm dat deze gevoelig en van slag kan zijn, dus dat de bloeding niet cyclusgerelateerd is?
Ik snap dat jij niet het antwoord voor me hebt hoor Ik had begin juli al een omo witte kruidvat 2v5 test. Dus daar kan het niet aan liggen.