In Artis waren best veel wespen, maar alleen rond de vuilnisbakken. Konden veilig met ons ijsje rondlopen. Op het terras ernaast kwamen ze pas toen er eten op tafel kwam.
Ik was gisteren ook net aan het denken dat we dit jaar ervan gespaard zijn tot nu toe. Vorig jaar hadden we naast de gewone ook héél veel enorm grote (zijn dat horzels dan?).
Geen idee of het hoornaars zijn. Qua grootte (ik lees tot 3,5 cm) zou het wel kunnen denk ik. Maar dan een andere soort dan op het plaatje dat er op internet bij stond (er zouden 3 soorten zijn) want de kleuren zijn anders. In elk geval grote wespachtige dingen.
In Italië Gardameer zaten er behoorlijk veel. Veel meer als andere jaren. Hier in Nederland nog weinig gezien gelukkig!
Hier nog geen gezien in de tuin terwijl we vorig jaar een plaag hadden. Gelukkig maar, haat aan alle wespen.
Gelukkig weinig last van gehad dit jaar.. Had in de buurt van mijn vorige huis een nest en toen kwamen ze wel eens binnen. Sinds ik gestoken ben en dacht dat ik mijn halve vinger ergens eraf sneed ben ik als de dood voor die k** beesten.. Geen idee of ik allergisch ben of niet maar die pijn bleef maar door m'n lijf golven.. Dat ze allemaal lekker fijn weg blijven!
Afgelopen zaterdag in de Efteling kon je zelfs poffertjes eten op het terras zonder er eentje te zien
Pff heb ik voor niks de hele maand de Efteling gemeden haha. Hier (brabant) zie ik nog steeds maar heel af en toe een wesp voorbij komen. Ben benieuwd hoe het gaat als we een week warm weer gehad hebben!
Hier in midden Frankrijk alleen af en toe een wesp als de pot jam open is en bij het zwembad vandaag 1 gezien. Valt erg mee!
Ik ben benieuwd, ik wil straks op een terras iets gaan eten. Kijken of de geel-zwarte beesten wegblijven.
Hier (ook midden-Frankrijk) ook echt bijna geen wesp te bespeuren. Vorig jaar hadden we 3 nesten in de tuin.
In Groningen zijn, helaas, wel veel wespen. Wij hebben hier niet last gehad van die vreselijke hoosbuien en noodweer in het voorjaar. Dus hier hebben veel wespen het gewoon overleefd. Nu met het mooie weer komen ze allemaal tevoorschijn. Mijn dochter was vanmiddag in het openlucht zwembad, zij is gestoken en vele kindjes met haar.