Waar opletten koop slaapzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door AlRe, 15 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Vanavond ga ik een zomerslaapzak kopen. Mijn dochtertje heeft al die tijd onder een lakentje en dekentje geslapen maar met het warme weer alleen een lakentje. Omdat ze nu kan omrollen is ze nu druk aan het bewegen en dus tijd voor een slaapzak.
    Ik moet bekennen dat ik nog nooit naar eentje gekeken heb dus ik weet niet waar ik moet opletten....Staan er maten in en is die dan hetzelfde als kledingmaat? Iemand tips voor een goede winkel?

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De maten gaan op tientallen cm's, dus 70-80-90-... cm. Als je kleintje 70 cm is, kun je een maatje groter (dus 80) nemen. Koop niet te groot, maar natuurlijk ook niet te klein.

De meest voorkomende maten zijn 70-90-110. Bij sommige (bijv C&A) kun je de 90 omslaan, en de onderste 10 cm vastzetten met strikjes. Dan heb je dus eigenlijk een 80 cm..
    Wij hebben er 2 van de C&A, en die bevallen goed..

3. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Waar je vooral op moet letten is dat de armsgaten en het hoofdgat niet te groot is, zodat ze zich er niet in kan wurmen. Ik weet niet hoe groot je dochter is, maar Jelle slaapt al een hele tijd (vanaf voor de winter) in een slaapzak van 90 cm. Jelle is nu 75 cm...

Ik heb de mijne bij Prenatal gekocht en ik ben e erg tevreden over.

4. emmyg

emmyg Actief lid

16 sep 2007
    172
    0
    0
    je moet inderdaad letten op de armgaten.

Als je kleine helemaal in de slaapzaak kan wurmen dan zou hij in theorie kunnen stikken.

Dus als je een grotere maat koopt naai dan de armgaten een beetje dicht. Dan weet je zeker dat hij veilig ligt.

5. Carla1980

Carla1980 VIP lid

16 jul 2006
    5.833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    prenatal en hema hebben fijne slaapzakken en idd letten op bovengenoemde tips!

6. Six

Six Actief lid

22 mei 2006
    449
    1
    0
    Gelderland
    Soms werken ze met CM maten (bijv Prèntatal) soms ook met 'normale' maten (bijv. HEMA).

Inderdaad letten op bovengenoemde punten, het is echt belangrijk dat de slaapzak niet te groot is.

Zelf bijna altijd HEMA slaapzakjes, bevallen uitstekend!

Groetjes Six

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Inderdaad, op de armsgaten en het gat voor de nek letten. Die van de Hema zitten altijd goed en van Jollein is mijn ervaring. Ik ben wat minder tevreden over prenatal, heb bovenste deel val de rits liet snel los en de gaten heb ik ook moeten innemen. Die van Hans Textiel hebben helemaal grote armsgaten trouwens.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    de badstof (ivoorkleurige) slaapzakken van de hema vind ik erg krap over de schouders, en aangezien het een stugge stof is, geeft het ook niet mee om ff het 2e armpje erin te krijgen
    dus als je een breed kindje hebt, ist wel handig als de stof niet heel stug is.
    ik had een paar slaapzakken waar bovenaan het 'ijzertje' van de rits niet bedekt was met een stukje stof, dit vond ik heel vervelend, mijn zoontje ging hier erg op bijten, en toen hij nog geen tandjes had, ging het tandvlees ook echt tot bloedens toe stuk.

9. AlRe

AlRe Bekend lid

8 mrt 2007
    803
    0
    0
    Rijen
    Dank je wel voor de tips. Dat moet goed komen vanavond.
    Ik zou daar anders niet op gelet hebben.

10. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Inderdaad, de bovenkant van de rits kan het beste bedekt zijn met een stukje stof. Eva heeft een gevoelige huid en krijgt uitslag ervan (door het erlangs schuren).

Deel Deze Pagina