Hoi allemaal, Daar ben ik weer van weg geweest! Ik heb een vraagje of het voedingsschema van mn dochtertje van 7 maanden oud. Er zal vast en zeker dezelfde vraag ooit wel gesteld zijn hier op het forum, maar kan het 1 2 3 niet vinden, mijn excuses. Haar voedingsschema ziet er als volgt uit: 07:00/08:00 fles 180/6 12:00 fles 180/6 14:00 fruithapje + beetje roosvicé (vers, appel/banaan/liga) 16:00 fles 180/6 18:00 groentehap (half potje van pot 6 maanden) 20:00 laatste fles 180/6 Ze krijgt ook een tussendoortje, dit is de ene keer een soepstengel, korstbrood en/of rijstewafel. Ze lust geen pap, zowel niet in een papfles als op een bordje. Iemand hier tips voor? Ik was benieuwd hoe jullie schema eruit ziet van jullie kindje van ongeveer dezelfde leeftijd. Want ik twijfel of ik het wel goed doe. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het knap lastig vindt om haar schema aan te passen, omdat ik niet weet hoe en wat!? Want ik begrijp dat ze nu ook een boterhammetje mag, maar ipv van welke voeding? Moet ik een boterham geven ipv een flesje? Bedankt alvast! Je zal me er erg mee helpen Groetjes
Fles laten ze zelf vervallen maak je daar niet druk om ! Hier is het schema verschillend maar meestal dit 7/8 u pyamapap 9.30/10 fruit 2 stuks of potje 200 gr 12 broodje met wat sap/water 14 fles 180/6 15/16 koekje 18 warm eten en toetje 20/21 fles 180/6 Ze komt vaak in de nacht vroege ochtend voor een fles dan geef ik 120/3 en soms doet ze ook overdag dan bied ik 90/3 aan of een tuitbeker met water. Op de opvang hebben ze dit schema 09 30/10 fruit 11:30/12:30 warm eten 15 tussendoortje 16:30 brood Tussendoor krijgt mn dochter de fles. Ze geeft zelf aan wanneer ze eten wilt. Pap is trouwens ook geen must zeker niet als ze brood eten
Owja liga zou ik niet door het fruit doen. Ze krijgt best veel in 4 u tijd en ik neem aan dat je uit eindelijk meer groentes wilt. 100 gram is niet veel vooral niet uit een potje dat is zo vloeibaar. Ik zou verse groentes aan bieden en in het handje geven of grof prakken
ons schema is: 7.00 uur fles 180cc met pap 9.00/9.30 fruit 11.30/12.30 1 snee brood met fles 180 cc 15.30 fles 180 cc 17.00 groente 19.00 fles 180 cc Er moet binnenkort een fles af, of geminderd worden....maar heb een echt hongerlapje! Dus komt vanzelf wel
Bedankt voor jullie reacties.. Toch doen veel mensen het heel verschillend merk ik.. Volgens het boekje van het cb heeft ze met 1-2 flesvoedingen voldoende. Maar dat lijkt me weinig. Ik geef 4 flesvoedingen, fruithapje, groentehapje en tussendoortjes. Ik wou met brood beginnen, dus vind het moeilijk om mijn schema aan te passen. Want ik weet niet of ik nu al 1 fles mag laten vallen? of wanneer moet ik het brood geven? Lastig altijd dit hihi, het is mn eerste kleintje dus kom net kijken.
Onze dochter is volgende week 7 maand en dit is ongeveer haar schema: 08.00 uur papfles, 180/6 + 3 granenpap 10.30 uur 2 stuks fruit 12.00 uur fles 180/6 14.00 uur 1 boterham uit het vuistje 16.00 uur rijstwafel met klein flesje, 120/4, of rooibosthee. 18.00 uur warme hap ca 200 gram, (aardappels/pasta, groente,soms vlees/vis). Grof geprakt. Toetje 2 eetlepels Griekse yoghurt. 19.30 uur fles180/6 Wij proberen om de 3e fles te minderen, soms krijgt ze thee ipv melk. Ik kreeg hier laatst de tip om 3 hoofdmaaltijden aan te houden op grote-mensen tijden, en die aan tafel te geven, en twee tussendoortjes (fruit en koekje). De granen krijgt ze op tijden dat wij ook granen krijgen: ontbijt en lunch. Over een paar weken wil ik melk en brood tegelijk geven om 12.30 uur, nu heeft ze nog teveel honger om 12.00 uur en wil dan alleen een fles. Daarna is ze zo moe dat ze eerst gaat slapen, en daarna pas brood eet. Je dochter krijgt in de ochtend alleen melk, en in de middag vaste voedingen in vrij korte tijd. Ik zou het fruit naar de ochtend verplaatsen, en brood gaan geven als jij ook brood eet. Gezellig samen lunchen!
Je kan inderdaad het beste toewerken na drie hoofdmaaltijden (ontbijt, lunch, avondeten) per dag en daartussen dan tussendoortjes. Ik zou het zo doen (tijden kunnen wisselen he): 7 uur: ontbijt (als ze geen pap wil een fles) 10.30 uur: fruit (vers fruit, zonder liga) 12 uur: boterham met fles (ze zal steeds minder drinken zodra ze meer uit de bijvoeding haalt, maak je daar niet druk om, ze geven dat zelf aan en het duurt eventjes) 15 uur: tussendoortje (fruit, cracker, etc.) evt. met fles of volle yoghurt als tussendoortje 17.30 uur: avondmaal (liever verse groenten, pasta, vlees, ze mag nu best veel hebben dus als je een beetje aangepast kookt (geen kant-en-klare sausjes, geen zout en weinig kruiden) kan ze zo met de pot meeeten 19 uur: fles en op bed (hangt natuurlijk af van haar slaaptijden) Verder plan je de maaltijden om haar slaapjes heen, maar als ze een keer geen tussendoortje eet omdat ze slaapt is dat geen ramp. Het is het belangrijkste dat ze drie hoofdmaaltijden eet en dan nog genoeg melk binnenkrijgt.
Wilde precies het zelfde ongeveer zeggen als nescio. De fles laten ze zelf vallen maar nu al op 1-2 flessen zitten dat is echt te weinig hoor ! Of je moet ze in één stoot zoveel geven. Ze moeten met 7 mnd nog minimaal 500 cc melkvoeding. Hier is ze met 7,5 mnd zelf een fles laten vervallen. Maar lang niet altijd en ze komt nog echt vaak in de nacht/vroege ochtend. ze heeft het gewoon nodig.
hoihoi, mijn zoontje is nu ook 7 maanden en ik geef nu volgens onderstaand schema ongeveer. ergens tussen 6-7uur fles 180/6 gaat niet altijd op, daarna verder slapen 8.00/8.30 uur oefenen met pap eten, meestal 2 schepjes melk met ochtendgranen 10.00/10.30 uur vers fruit afgewisseld met liga daarna slapen rond 12.30 uur brood 13.00uur fles 180/6 rond 14.30 uur beetje thee met koekje/rijstewavel of fruit slapen 17.00 uur groentenhap en paar hapjes kwark 19.00uur fles 210/7 met rijstebloem Mijn hoop is dat ie smorgens nog iets langer gaat slapen zodat hij gewoon pap eet smorgens ipv fles. Hij drinkt ook geen pap uit de fles en eerst ook niet van een lepel. Heb toen pap met smaakje geprobeerd en toen weer gewone pap en nu eet ie het steeds beter.