Hoe start je met hapjes?

Discussie in 'Voeding' gestart door GroeneBomen, 11 okt 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 2jongensmama

    2jongensmama Fanatiek lid

    17 jan 2020
    3.880
    3.678
    113
    en laat los dat wat je nu doet effect heeft op het wel of niet lusten later. Hier 3 kinderen volgens rapley leren eten, de oudste heeft zich een eetstoornis ontwikkeld, de middelste eet alles wel en de jongste zit nog in de fase "ik eet niks". De 4de gaat ook gewoon weer via rapley mee eten, omdat dat nu gewoon makkelijk in ons systeem zit, maar het is geen garantie voor de toekomst.

    Of je nu papjes, stukken of beide geeft.. het is allemaal goed en bij allemaal krijg je goede, matige en slechte eters.
     
    WWJD en Knut10 vinden dit leuk.
  2. Oilell

    Oilell Fanatiek lid

    8 okt 2018
    2.944
    4.001
    113
    Vrouw
    Hier werd in verband met allergie/eczeem afgeraden om een half theelepeltje pindakaas te laten proeven vanaf 10/12 weken, en af en toe een beetje laten sabbelen op gebakken ei. Wel op voorwaarde dat ze op dat moment geen eczeem rondom haar mond had, anders kan het juist allergie veroorzaken doordat het rechtstreeks in de bloedbaan komt.

    Verder wat al gezegd is. Eerst groente, want fruit vinden ze veel sneller lekker. En hier ook groot fan van de rapley methode
     
  3. Fanne

    Fanne Fanatiek lid

    16 feb 2017
    2.894
    4.168
    113
    Hier team smurrie. ;)
    Ik voegde in het begin veel water toe, zodat ze vooral aan de smaak leerden wennen. En ik bang was voor krampjes (nr.1 krijste de nscht na zijn eerste hapje alles bij elkaar). Rond 6 maanden gingen ze alle drie eten en al snel kon ik me niet meer voorstellen dat ze ooit zonder hebben gekund.
    Eerst deed ik het avondeten, dan de fruithap en daarna de boterham tussen de middag. Mijn zoontje eet op dit moment nog glutenvrij brood ivm met veel allergieën.
    Ontbijt deed ik altijd het laatst, puur uit gemak, heb echt 's morgens geen tijd om lang daarmee bezig te zijn. Al bracht L vanmorgen zelf al de vork naar z'n mond.
     

Deel Deze Pagina