Goedemorgen!! Hoe starten jullie als tbm je ochtend? Bij mij zit er echt een routine in. Sochtends kinderen klaarmaken voor school Ontbijten en wegbrengen. Tussendoor rtl nieuws kijken Als ik weer thuis ben ruim ik de eettafel af en dek ik alvast de tafel voor de 12.00 lunch. Daarna lekker op de bank en begint dr phill. 11.45 kinderen ophalen en thuis lunchen. Meestal komen er een vriendje en vriendinnetje mee. 13.00 kinderen terug naar school en de bende thuis opruimen.
Om 07.00 jongste uit bed halen, luier verschonen en bv geven. Dan verder slapen. 08.45/09.00 oudste twee uit bed halen en aankleden. Daarna beneden ontbijten en ik geef ik de jongste weer bv terwijl ik t nieuws kijk. 10.30 gaan we bijna altijd naar t park om de hond uit te laten. 12.00 zijn we weer thuis en ga ik de lunch spullen klaarzetten en lunchen.
Opstaan aankleden en eten Luc naar school brengen(woon tegenover de school) Mikai wakker maken Mikai fles geven Honden uitlaten Zelf eten Mikai omkleden Huishouden Luc komt zelf naar huis Samen lunchen Luc naar school brengen Honden uitlaten Mikai eten geven Verder met huishouden Beetje zo
05:00 - 05:30 E. Wakker. Tablet geven / tv aan en kan ik zelf nog even een dutje doen (ze word 's nachts ook nog wakker ) 07:00 aankleden en naar beneden boterham eten. Ondertussen haar fruit klaar maken. 08:00 haren kammen, tanden poetsen 08:15 naar school. Als ik terug ben eet ik zelf, kopje koffie erbij. even forummen. 😉 dan wassen, stofzuigen, dweilen, afwassen, was op vouwen, bedden opmaken etc. En om 11:30 E. Weer halen..
Mijn dag begint wanneer 1 van de jongens wakker word. Tussen 6 en 7 Ontbijt maken en zelf aan de koffie 7.15 dochter wakker maken en voor haar ook ontbijt maken. Daarna gaat ze aankleden, doe in haar haren en gaat ze zelf naar school. Jongens zijn spelen en ik kan dan even nieuws kijken ondertussen. Dan gaat de jongste naar bed en soms oudste zoon ook als hij vroeg wakker was. Dan zelf douchen en aankleden, en de jongens als ze wakker zijn. Dan zelf ontbijten en opruimen. Als de jongens wakker zijn even naar buiten, hond uitlaten. Maar vaak slapen ze om ste beurt en ga ik met de hond uit als oudste zoon slaapt. Dan stofzuigen en beetje was doen met geluk. En daarna komt zus weer naar huis of halen we haar op als ze allebei wakker zijn.
7.15 uit bed, jongens helpen met aankleden zo nodig. Ontbijt verzorgen, lunch maken en om 8.15 lopen we richting school. Tussendoor heb ik mijzelf gedoucht en aangekleed. Zoals nu begin ik de dag met een kopje koffie en zp. Ga zo even boven alles open gooien en opruimen. Straks nog even boodschappen doen en dan heb ik tot 14.45 voor mijzelf.
7:00 opstaan en douchen. Kinderen zijn dan beneden en dochter kleedt zich aan. Man maakt ontbijt en eet met ze. 7:50 fiets ik met de kinderen naar school. 8:30 terug, dan eet ik zelf en ruim de woonkamer even op. Zoon speelt zelf. Tussen 9:00 en 12:15 doe ik wat huishouden en boodschappen zodat de jongste even lekker kan fietsen. Soms doen we wat anders zoals zwemmen, bezoek, bieb e.d. 12:15 dochter halen (die gaat nog halve dagen) en daarna lunchen en zoon in bed. De middagen zijn erg wisselend. Veel naar buiten om te fietsen, spelen meestal. In de 2 uur dat mijn jongste slaapt, studeer ik en speelt mijn oudste zelf.
6:30 opstaan Ontbijt klaarmaken tafel dekken 7:00 kinderen wakker maken wassen aankleden 7:15 ontbijten Tot 8 uur Is het dan opruimen zoon leest zijn boek dochter kleurt wat aan tafel en de jongste scharrelt wat rond met een auto. Ik ruim de tafel af en zet de afwas in de vaatwasser. 8 uur op de fiets naar school de oudste twee afzetten 9 uur weer thuis en dan heb ik het huishouden/boodschappen etc tot 14:00 daarna ga ik de kinderen weer halen. Ik werk trouwens wel maar dat Is alleen op tijden dat papa thuis Is.
7 uur opstaan wassen en aankleden half 8-8 uur ontbijten haar doen en tandenpoetsen 20 over 8 oudste naar de psz schoonmaken, koffie drinken boodschappen halen, met mijn dochter spelen, internetten etc dan kwart voor 12 oudste weer ophalen en samen broodje eten
7u opstaan en naar beneden sluipen. Koffie drinken, ontbijt van zoontje maken,zo, facebook tussen half 8 en 8 u zoonje halen, ontbijten, aankleden, zoontje even tv kijken op de tablet 8.40u zoontje naar de psz brengen 9u koffie drinken, zp, facebook,... daarna het huishouden 11.35u zoontje ophalen,... Op woensdag geen psz maar om 9u peuterturnen tot 10u Ben wel geen thuisblijfmoeder, werk 3 dagen in de week. Ma, vr en zaterdag
7u op, kinderen aankleden etc, daarna naar beneden en ontbijten. Dan maak ik ook de trommeltjes voor school, dan haren van de oudste nog doen. 8.15 naar school lopen Rond 8.45-9u ben ik dan weer thuis, ruim ik alles op en doe ik zo nodig de was. Rond 10u eten we samen fruit. Daarna boodschappen doen en even door het park ofzo met de jongste. Rond 12u boterham eten, daarna jongste naar bed. Tussen 12.30 en 14.30 heb ik vaak tijd voor wat groter huishoudelijke klusjes, en ik gebruik de tijd soms voor losse werkopdrachten (ik heb geen vaste baan, doe soms een losse opdracht). Rond 14.45 lopen we naar school om de oudste op te halen, daarna thuis even wat snoepen, rond 16u vlieg ik met de stofzuiger door de kamer en begin ik daarna aan het avondeten. Rond 17.30 eten we. Daarna kinderen in bad, in pyjama Sesamstraat kijken en rond 19u weer naar boven en naar bed. Daarna ruim ik nog wat op, vervolgens heb ik tot 22u om bv aan een werkopdracht te werken, of hobby-tijd, of tv kijken. Om 22u ga ik in bed nog even lezen, 23u lamp uit
Om 06.45 opstaan koffie maken in de tussen tijd de vaatwasser leeg ruimen en de tafel dekken dan met een kop koffie in bed wachten tot de kinderen wakker worden 07.30 aankleden 08.00 aan tafel.. als we klaar zijn tafel afruimen trommels klaar maken met fruit oid dan kinderen naar school brengen en kan ik in het huishouden verder. tussen door wel op mijn gemak een kop koffie drinken. Hahaha ik ben sinds dit jaar tbm moet er wel aan wennen maar vind het heerlijk om thuis te zijn
7:00/7:30 wakker Brood uit de vriezer halen en RTL nieuws kijken 7:45 broodje eten en daarna de jongste een fles geven 8:15 kleren aan trekken 12:00 broodje eten en de jongens op bed doen 13:00-14:00 huishouden 14:30 jongens wakker 17:30 eten 19:00 jongste flesje en dan allebei naar bed Tussen de tijden door doen we boodschapjes, gaan op visite, naar de speeltuin etc etc.... En op maandag en donderdag ochtend gaat de oudste naar de psz.
Op de dagen dat ik vrij ben. Smorgens om 6.45 opstaan, oudste wakker maken. wassen/aankleden/opmaken etc. Oudste kleed zichzelf aan. 7.15 jongste wakker maken, wassen/verschonen en aankleden. 7.30 boven de boel open gooien en alles netjes achterlaten. Evt. Was aanzetten. 7.45 beneden, oudste heeft haren doorgekamt en tas etc ingepakt. broodsmeren en haren vlechten. Jongste de fles en dan lopend naar school om 8.10 . 8.30 thuis, evt boodschap halen. als we thuis zijn gaat de jongste even in de box, ik doe het huishouden . Stofzuigen, dweilen, maar vaatwasser, was, toilet. Daarna de jongste fruit en naar bed. Ik drink een kopje koffie en ontbijt. En elke dag een andere grote klus. ( badkamer, strijken, boven verdieping, bedden verschonen, keuken uitsoppen) Daarna even "ik" tijd, internetten, serie kijken oid. Op visite, winkelen ( maak ik jongste eerder wakker) Om 11.30 jongste fles en broodje. Daarna weer naar bed. Tijdens het slaapje heb ik " ik" tijd omdat ik smorgens altijd het huishouden doe. om 14,45 oudste omhalen, vriendje mee of ze gaat uitspelen. Jongste warme hap, eten voorbereiden, spelletje met oudste, was opvouwen oid. Eten, kids in bad en pyjama aan of oudste naar de sport ( regelt man) ik sport 2 avonden in de week. Best druk dagje als ik het zo lees.
Hier zijn ze meestal rond 07.30 uur wakker. Dan spelen ze meestal boven tot 08.30 uur en dan kan ik even rustig opstarten. Rond 08.30 uur douchen. 09.00 uur ontbijten. Tussendoor wat huishoudelijke klusjes. Meestal rond 10.00 uur 10.30 uur gaan we naar buiten wat leuks doen. Rond 12.00-12.30 uur lunch. 'S middags slapen ze nog maar dat begint nu weg te vallen heb ik het idee, waardoor we nu wat vaker langere dingen ondernemen en dagjes weg gaan. Ze spelen 's middags ook vaak buiten. Rond 17.00 uur begin ik met koken en we eten rond 17.45 uur. Ik werk daarna meestal en mijn man doet de meiden. Rond 19.30 uur gaan ze naar bed als ze 's middags nog slapen, slapen ze niet dan liggen ze er om 19.00 uur in. Hier alles op het gemak, scheelt dat ze nog niet naar school gaan en ik overdag niet werk.
8.15 kinderen naar school 8.30 sporten 9.45 douchen en eten/drinken 10.30 beetje werken/studeren 12.00 uur met de hond lopen 12.30 lunchen Dan tot 13.55 niet iets bijzonders...soms wat opruimen...soms lekker lui op de bank. Om 14.00 haal ik de kinderen weer op. En dan is het meestal heel druk tot 20.00 uur. Soms schuift sporten op naar 11.45 en gaat de hond mee. Dan ga ik om 8.30 eerst een uurtje niks doen. Huishouden meestal wat tussendoor. Wat schoon moet is schoon en al het andere ligt er soms iets langer dan eigenlijk moet.
07:30 uit bed verschonen en aankleden 08:00 broodje eten 08:45 richting school 09:15 wat boodschappen doen met de jongste Daarna eten we samen wat fruit en spelen 11:30 naar school dochter ophalen. 12:00 aan tafel eten 13:00 jongste naar bed. In de middag speelt dochter ondertussen soms al Wat voorbereiden voor het eten etc..
6u op douchen aankleden eten 7u kinderen douchen aankleden brood maken trommels mee en fruit 8u tafel afruimen droger leeg was erin 8.15 op naar school 8.45 terug jongste papfles en tv aan was vouwen en opruimen douche schoonmaken wcs wastafels 9.45 jongste spelen ik ondertussen thee 10.00 dweilen stofzuigen beneden en overal doekje over 12.00 koken en lunchen met kleintjes 13.30 op pad even wandelen fietsen enz en daarna om 15.00 kinderen uit school halen 15.30 thee met oudsten en een spelletje 16.15 boven dweilen en stofzuigen en was uit droger en erin even doekje waar nodig 17.30 eten en de kinderen wegbrengen sport 19.00 douchen allemaal en naar bed of op je kamer lezen 19.45 afwassen stofzuigen laatste was doekje over bank en tafels gasstel poetsen gang opruimen kleding klaarleggen en een n flinke wandeling met de hond nu sporten niet meer gaat Over een paar weken met de baby heb ik het iets drukker en hoop ik toch nog rond 1u naar bed te kunnen
7u uit bed Van 7-8.15u bezig met ontbijt, aankleden enzo van ons alledrie 8.15u weg om oudste naar school te brengen Daarna gelijk boodschappen doen, 9u thuis. Samen met jongste beetje tutten/spelen/kroelen. 10u fruit eten en jongste naar bed. Dan Tot 13u de tijd voor huishouden en mezelf. Om 13u wordt de jongste weer wakker, gaan we lunchen en halen we om 14u de oudste weer van school.
Ik heb er een van nog geen 2, dus school/kdv/psz is hier nog niet aan de orde - half 8, 8 uur zoon wakker - ontbijt klaar zetten - zoontje uit bed halen (die wil altijd nog even rustig wakker worden, als je hem gelijk uit bed haalt wordt ie sjagerijnig ) - zoon ontbijten, ik aan de koffie - als zoon klaar is, gaat hij lekker spelen en ik zelf ontbijten - afwas, eventueel een was erin - samen tijd om te spelen - 9.30 fruit eten - weer verder met spelen, of lekker in bad - 10.45 zoon broodje eten - 11.15 zoon naar bed - uurtje sporten (gewoon thuis) - douchen - 12.30 lunchen - huishouden - 14.00 zoon wakker, yoghurt eten - 14.30 boodschappen doen en naar het park/kinderboerderij/speeltuin, wat het weer maar toe laat - 16.30-17.00 weer thuis - 17.30 avondeten beginnen - 18.15 avondeten met z'n allen - 18.45 meestal klaar, zoon nog even spelen - 19.00 nog wat yoghurt - 19.15 naar bed! En dan hebben wij heerlijk even tijd voor elkaar en onze eigen dingen.