Als ze op tijd klaar zijn (2 treuzelaars) dan mag die even aan tot we naar school gaan. Komt er hier in de praktijk op neer dat ze 5-10 minuten kunnen kijken😂
Hier maak ik de tassen altijd de avond van tevoren al klaar, scheelt 's morgens een hoop. Ook ligt alle kleding e.d. klaar, hoef ik 's morgens nergens meer over na te denken.
Meestal begin ik om 09.00. 06.45-07.00 opstaan en aankleden (douchen doen we altijd s avonds) 7.15-7.30 ontbijten en schooltas/werktas klaar maken. 08.15 stappen we met z'n 3e in de auto en drop ik mijn man en kind. Hij brengt hem dan naar binnen. Ik rij direct door en ben dan rond 8.40 op het werk. Even rustig koffie drinken en bijkletsen en 09.00 beginnen.
Wat lijkt me dat vreselijk, om elke keer je kind om half vijf 's ochtends uit bed te moeten halen en dan al af te leveren. Waardeloze werktijden heb je dan helaas zeg! Bij mij zijn alle dagen min of meer gelijk: 6.30: wekker, even zelf rustig wakker worden 6.45: kinderen komen bij ons in bed, dag rust... jongste krijgt nog steeds een paar slokjes bv ondertussen. 7.00: allemaal opstaan, aankleden, ikzelf ook + ontbijt maken 7.30: allemaal aan tafel 7.45: man vertrekt naar zijn werk 7.50: ik ruim ontbijtspullen op, alle kinderen wassen, tandenpoetsen, haren kammen, tassen inpakken 8.05: in de auto of op de fiets richting kdv 8.20: door naar school 8.30: kinderen afleveren op school en door naar mijn werk Op woensdag ben ik vrij en dan blijft mijn jongste bij mij thuis. Dan gaan we gelijk boodschappen doen als we de oudsten naar school hebben gebracht. Hier mogen ze computeren of soms tv-kijken als ze helemaal klaar zijn om naar school te gaan en er is nog tijd over. Dus ze zijn er bij gebaat om niet te treuzelen met het ontbijt en wassen etc. Middelste kan elke dag computeren, oudste moet altijd haasten om uiteindelijk zijn melk op te drinken, dus hij houdt nooit tijd over.
6.30 ga ik uit bed. Wassen, aankleden, eten terwijl ik het journaal kijk, tassen klaarmaken en ontbijt voor de kinderen maken. 7.30 haal ik de kinderen uit bed. Zij gaan eten en aankleden. Ondertussen doe ik iets in huis. De was, aanrecht opruimen, vaatwasser of even stofzuigen. 8.10 naar boven om haren te doen en tanden te poetsen. 8.30 naar school 8.45 ben ik op mijn werk
Op maandag werk ik van 09.00-18.00 uur. 06.30 uur: wekker 06.40 uur: opstaan en aankleden, tanden poetsen, make-uppen etc. Meestal worden halverwege zowel dl als zl wakker. Die kleed ik om de beurt aan. De andere ligt dan lekker bij papa in bed. 07.00 uur: naar beneden. Tassen inpakken en ondertussen zelf een boterham naar binnen proppen (dl ontbijt bij de gastouder) 07.30 uur: Zl de fles geven. 07.50 uur: Snel nog even de bovenverdieping langslopen (overal de ramen open, bedden recht, pampers in de container, pyjama onder het kussen, etc) 08.00 uur: De hele bubs in jas en schoenen hijsen en naar de gastouder. Daar nog even een korte overdracht / praatje pot 08.15 uur: ik rijd weg vanaf de gastouder naar mijn werk. Op donderdag werk ik van 07.30-16.30 uur. 06.15 uur: wekker 06.30 uur: opstaan en aankleden, tanden poetsen, make-uppen etc. Ml krijgt nog een dikke kus, kinderen laat ik in dromenland. 06.50 uur: naar beneden. Lunchtrommel en ontbijt pakken. (ik ontbijt deze dag in de auto) 06.55 uur: in de auto naar mijn werk!
05.30 dochter lief als wekker, mee naar ons bed met z'n 3tjes verder snoezen/slapen tot half 7. 06.30 eruit koffie voor ons melk en brood voor dl. 06.50 dochter verschonen aankleden enz 06.55 zelf omkleden gezicht wassen enz (douchen in de avond) 07.05 spelen/nog wat drinken/opruimen/kat eten geven. 07.20 samen tanden poetsen. 07.25 schoenen en jassen, tassen pakken 07.30 deur uit. De tassen zet ik avond van te voren al klaar. Zelf ontbijt ik op t werk.
Op de dagen dat ik een ochtenddienst heb (werk in de zorg) begin ik om 07.00 of 07.30. Ik zorg dat het ontbijt voor mijn man en dochters klaar staat. Net als de lunch trommel van mijn man en de schooltas van de oudste. Mijn man zorgt voor de rest voor de meiden (aankleden haren in staartjes eten en naar school kdv brengen) Als ik vrij ben doe ik meestal de oudste ff op gang helpen en ga dan het ontbijt klaar maken. Mijn man doet de jongste aankleden. Rond 07.15 ontbijten we dan. Rond 08.05 gaan we lopend (ik met de kinderwagen dochter op de step) naar school een kleine 1.5 km is het. 'S ochtends is het hier nooit haasten heb eigenlijk altijd tijd over erg fijn!
7:00 opstaan, douchen, opmaken enz. 7:30 baby uit bed. Aankleden 7:40 samen broodje eten. 8:10 in de auto naar gastouder toe. 8:30 naar werk rijden.
Oudste is meestal voor mij beneden. Hij mag dan op de wiiu tot we aan tafel gaan voor het ontbijt. Als hij klaar met eten is mag hij zelf aankleden en tandenpoetsen. En als hij dat snel genoeg doet kan hij nog even op de wiiu voor we gaan. Dat motiveert meteen ook om lekker op te schieten. Hij heeft dan meestal nog edn minuut of 15 tot ik klaar ben met jongste en mijzelf.
7 uur gaat de wekker. Ik knuffel dan meestal nog even met de jongste. Daarna badkamer gedoe en aankleden. Intussen kleedt mijn nan zich aan en gaat naar beneden om tafel te dekken en spullen in te pakken voor oudste. Ik kleed de oudste meestal aan, hij wil dat altijd erg graag. Jongste gaat in pyjama naar beneden. Rond 7.30 zit iedereen aan het ontbijt en ik vertrek rond 7.45. Mijn man doet verder de zaken thuis.
Wow. Het merendeel staat echt vroeg op! Hier een slaapkoppengezin.. meestal wekker om 7.15. Even snoozen tot 7.30. Eruit, aankleden, koffie, broodjes maken en dan rond 7.30-7.45 dl wakker maken en aankleden. Zij eet terwijl ik mn makeup doe en de tas pak etc. Dan om 8.15 de auto in. Ik werk om 9u. Als ik vroeg werk (6.30/7u) is mn vriend thuis. Dl gaat ook 2x pw naar de pwp. Als vriend later begint brengt hij d'r en kan ik me nog even omdraaien. Zo niet breng ik d'r weg.
7:00 wekker, nog even snoozen Mezelf klaar maken, tas checken enzo 7:30/8:00 hier ergens wordt dochter wakker Flesje, aankleden en rond 08:30 naar opa/oma of kdv. Opa en oma hebben liever niet dat ze eerder komt, dus passen we ons daarop aan! Dit is twee dagen per week, andere dagen is er een van ons twee thuis. Aan manlief heb ik s morgens helaas niets ivm wisselende tijden beginnen en dus vaak al tussen 6 en 7 de deur uit
Op een werkdag en mijn man moet ook werken: 6.15 wekker, douchen, aankleden 6.30 brood smeren en fles voor kleine man klaarmaken 6.45 krijgt de kleine de fles bij papa in bed, ik ga dan zelf eten 7.00 knuffel/stoei ik nog even met de kleine in bed en dan was ik hem/kleed ik hem aan 7.15 zet ik hem beneden in de box terwijl mijn man staat te douchen en vertrek ik naar mijn werk. 8.00/8.15 wordt kleine man naar de creche gebracht. Op papadag sta ik 15 minuten later op en hoef ik smorgens de kleine niet te verzorgen. Die slaapt dan nog lekker door.
Euh... 5.50u: wekker + opstaan of nog 5 min blijven liggen als het kan... 5.55: aankleden, tanden poetsen, gezicht wassen en haar in een staartje. 06.00u: kopje koffie drinken, heel even relax + ontbijt klaarzetten voor kindjes. 06.15u: schoenen aantrekken + drinkbus koffie klaarmaken voor onderweg. 06.20u: Babyfoon naar mijn moeder brengen (heeft appartement onder ons, is langs binnen gecommuniceerd met trap). 06.25u - 06.30u: vertrekken naar het werk met de auto (heb 1u-1.5u te rijden met de files....) Ontbijten heb ik geen tijd voor (en geen trek zo vroeg) en doe ik op het werk. Oma staat op rond 7.30u, kleed de kinderen aan (ik leg kledij klaar 's avonds) en laat ze ontbijten. En rond 8.30u komen mijn schoonouders die ze dan naar het KDV brengen waar ze om 9u beginnen.
Wat veeel vroege vogels! Ik heb het geluk hier 5 min vandaan te werken. Mijn man niet dus die is vaak al weg als ik wakker wordt. 6.30u wekker, opstaan en aankleden, make-up etc. 6.45u oudste wakker maken, kleren uitzoeken samen en zij kleed zichzelf aan. 6.50u jongste wakkermaken en aankleden. Tussendoor de haren van de oudste kammen en iets mee doen. 7.10u boterhammen smeren en gezamelijk eten 7.30u kids nog even tv kijken, ik de was/vaatwasser/etc. 7.45u naar gastouder brengen 8.00u door naar mijn werk In nov gaat mijn oudste naar school en zal dit ritueel wel aangevuld worden met naar school en om 8.45u naar mn werk.
Ik sta rond 6:30 uur op. Even bak koffie en mail checken. 07:00 uur kinderen wakker maken 07:15 uur kinderen ontbijten en tassen voor school klaar maken 07:30 uur kinderen aankleden 07:45 uur Tandenpoetsen, haren doen 08:00 uur vertrekken naar school 08:15 uur Kinderen in de klas brengen en als een gek richting werk 08:25 uur start werkdag. Op dinsdag sta ik om 06:00 uur op en zet ik de kinderen om 07:15 bij de BSO af. Man is altijd al weg dus die helpt echt niet 08:25 uur
Wij hebben 3 varianten: Kinderopvangdagen (2x pw): 6.00 uur wekker. Ik ga er dan direct uit en maak mezelf klaar en eet wat 6.30 uur maakt man oudste zoon wakker, aankleden en ik maak ondertussen een boterham voor hem. 6.45 uur maakt man jongste zoon wakker, aankleden en ik maak z'n fles klaar 6.55 uur man gaat weg, ik geef de jongste de fles en oudste is nog aan het eten/drinken. 7.15 uur kinderen even voor de tv, tandenpoetsen, opruimen, laatste dingen pakken. 7.20 uur lopend naar kdv, fiets in de hand, zoon achterop, jongste in draagzak. 7.30 uur bij de opvang. 7.40 uur vertrek opvang. 8.00 uur op mijn werk (mijn man is ook om 8.00 uur op zijn werk). Oma-dag: 6.30 uur wekker, mezelf omkleden 6.45 uur beide kinderen uit bed plukken. Jongste gaat in de slaapzak in de maxicosi. Oudste omkleden, krijgt een cracker mee in de auto. 7.00 uur vertrek (doet m'n man). Ik ga dan rustig ontbijten en mezelf verder klaar maken. 7.30 uur vertrek ik naar mijn werk. 7.45 aankomst oma, daar krijgt de jongste de fles en de oudste gewoon ontbijt. Papa-dag: 7.00 uur wekker, omkleden, eten en vertrekken. Als 1 van de kinderen al wakker is, help ik uiteraard een handje mee. 7.30 uur vertrek naar het werk.
Ow wacht, buiten tbm ben ik natuurlijk ook een werkende mama Op de dagen dat ik oppaskindjes om half 8 of later krijg staat mijn man 7.00 uur op met de oudste en ik iets later met de jongste. Om half 8 vertrekt man, ik zorg (met de oudste)dat alle spullen voor school klaar zijn en dan vertrekken we rond 8.10. Op de dagen dat ik om 7 uur oppaskindjes heb dan sta ik 6.30/6.45 op. En mijn man met beide kinderen tegen 7.00 uur.
6.15 wekker dan douchen en koffie zetten 6.40aankleden, opmaken koffie drinken 7.00 komt mijn moeder 7.10 de deur uit kinderen slapen nog soms is de jongste al wakker dus die verschoon ik en maak een broodje voor haarekening klaar