Baby 6 maandjes oud, wat voor groente en fruit mag ze eigenlijk al?

Discussie in 'Voeding' gestart door MeLili, 6 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen,

Ik ben vanaf 4mnd al begonnen met vast voedsel aan te bieden aan de kleine en het bevalt haar goed (dit natuurlijk als bijvoeding)

Alleen nu met 6mnd weet ik niet precies wat ik allemaal wel of niet mag geven kwa groente en fruit? Mag ze gewoon alles, of bepaalde groentes en fruit liever niet? Ik weet alleen dat ze niet meer dan 2x in de week nitraatrijke groente mag, maar voor de rest? Van het cb heb ik alleen te horen gekregen dat ze alles mag en ook dus vlees en vis en uiteindelijk rustig werken naar 3 flessen op een dag en 2x vast voedsel.

Iemand advies?

2. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Volgens mij alles, alleen geen koolsoorten nog meen ik tot 8 mnd.
    Ik heb met die leeftijd altijd alleen potjes gekocht, wist ik zeker dat alles erin zat wat ze mocht hebben. Met 8 mnd ben ik meer zelf gaan maken, masr ze krijgt nu nog steeds potjes en soms eet ze met de pot mee. Ligt eraan wat ik kook.

3. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
  4. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    #4 Alex1982, 6 jan 2014
    Laatst bewerkt: 6 jan 2014
    Ik heb het op gevoel gedaan.
    Alles drie dgn geprobeerd. Fruit begonnen met mango. Groente kookte ik zelf, maakte porties en deed die in de vriezer. Groente beginnen met gekookte courgette en daarna aubergine. Ik heb eerst vijf soorten groenten en fruit geprobeerd a drie dgn om te kijken of die allergisch was. Daarna aardappelen, rijst en pasta. Vlees eet die pas sinds die 10/11 maanden is.
    Meneer geeft nog heel lang op drie flessen gezeten, terwijl die goed at.

Koolsoorten doe ik nu pas (1 jaar). Lekker veel verschillende dingen laten proeven. Voor inspiratie over één tijdje, opperdepop is één leuk kookboek.

Succes!

5. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

6. MeLili

MeLili Lid

24 nov 2012
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zal even een kijkje nemen op de sites. Bedankt voor het advies!

7. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Verplaatst naar 'voeding'

8. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Opperdepop ah boek is een goede
    Verder alle milde groente/fruit.
    Bloemkool, courgette, aubergine, broccoli, sperzieboontjes, wortels, avocado, pompoen
    Pruimen, appel, peer, cranberry's, banaan, sinaasappelsap versgeperst, mango
    Sommie veroorzaken obstipatie daar moet je even uitzoeken.

9. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.812
    5.949
    113
    Vrouw
  10. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier aten ze eigenlijk alles wat groente en fruit betreft, maar heb vrij makkelijk kindjes daarmee en ze reageren eigenlijk nooit ergens op.

11. lolliebol

lolliebol Bekend lid

15 nov 2012
    647
    0
    0
    Ik heb sinds kort het opperdepop boek van de ah en die is echt super handig!!!

12. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    De site van Kind&Gezin: Eten en drinken is echt heel goed. Dat zou ik volgen. In principe mogen ze bijna alles eten, behalve ei, tomaat, aardbeien, alles wat allergieën kan uitlokken.
    Mijn kinderarts had ons een recept gegeven dat echt heel goed werkte (voor 6 maanden):
    Pompoen, 1 stuk selder, 1 stuk prei, enkele sperziebonen, wortelen, wat courgette, aardappelen of rijst of pasta, ui.
    De prei en de selder laat je in zijn geheel. Je kookt het en haalt de prei en de selder er daarna uit. Giet het water af (niet alles, houdt wat over om het smeuig te maken) en pureer. Is echt heerlijk. Hartig maar met een zoete toets omwille van de pompoen. Je kan er eventueel wat boter bijdoen of olijfolie als je dat wil.

Deel Deze Pagina