hallo allemaal, Onze dochter is 6 maanden en krijgt nu 1.5 maanden oefenhapjes. Inmiddels eet ze eigenlijk alles en steeds meer. Ze kreeg altijd 5 flessen van 180 ml om de 4 uur. Ze slaapt eigenlijk al na de 4e fles en we maken haar wakker voor de 5e. Omdat ze nu steeds meer fruit en groente eet willen we eigenlijk over op 4 flessen. Wat vinden jullie van het onderstaande schema? 7-8 uur 200 ml flesvoeding met beetje rijstebloem 10-11 uur Fruithapje 12-13 uur 200 ml flesvoeding 16-17 uur 200 ml flesvoeding 18-19 uur groentehapje 21-22 uur 200 ml flesvoeding (evt met rijstebloem?) Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt voor het meekijken.
Prima! Misschien zou je binnenkort ook met stukjes brood kunnen oefenen tussen twee flesvoedingen in. Je kleintje heeft dan geen grote honger meer en kan zo wat stukjes leren 'kauwen'. Wij gingen rond de 5,5 maand ook over naar vier flessen. De kleine dronk die van 22:30 steeds minder. Ik ben met zes maanden gaan oefenen met brood.
Ik vind 21/22 uur voor de laatste fles best laat. Moet je haar daarvoor wakker maken? Ik zou de laatste fles tussen 7 en 8 uur geven en daarna lekker laten slapen. Waarschijnlijk red ze het daarmee wel de hele nacht, en zo niet weet je dat ook meteen Ik zou haar dus iig niet meer wakker maken voor de fles. Maar als ze er zelf voor komt dan wel geven. Groentehap zou ik dan tussen 17u en 18u geven. Het schema met 6 maanden was hier 7/8 uur 200ml fles 10/11 uur fruit 12 uur stukjes brood en 200ml fles 15:30/16 uur 200ml fles 17 uur groenten 19:00/19:30 fles En kort daarna was de fles om 15:30 ook vervallen.
Waarschijnlijk komen wij op zo'n zelfde late schema uit. Ik kom tegen 19:00 pas uit mn werk. Dus "met de pot mee-eten" wordt ook een uitdaging. Maar misschien dat we tzt als laatste aan tafel kunnen eten kunnen ipv de fles, dan liggen we weer op schema (mits dochterlief dat accepteert)
Wij hebben dit schema: 7 uur fles 9 uur fruit 11 uur fles 15 uur fles 16.30 uur groentehap 18.30 uur papfles Die avondfles zou ik laten vervallen als je haar daarvoor wakker maakt.