Ik heb een vraagje; 9 maart 2010 ben ik met 32 weken bevallen van m'n zoontje Thijs. Alles gaat goed met hem,hij moet alleen nog even aansterken in het ziekenhuis. Hij ligt ook niet meer in een couveuse maar in een wiegje(zo'n plastic bak die je bij een normale bevalling ook hebt) Nu ben ik gelijk a de bevalling begonnen met kolven omdat moedermelk nu toch het beste voor hem is. Door het heen en weer rijden naar het ziekenhuis en het huishouden etc,lukt het me niet om elke 3 uur te kolven. Nu merk ik dat m'n melkproductie aan het teruglopen is en daar maak ik me zorgen om. Is er iets dat ik kan doen om de productie weer te verhogen? Of moet ik me neerleggen bij het feit dat het aan het 'opraken' is? Ik hoop snel iets van jullie te horen! Groetjes, Amber
Hoi Amber, Je ziet heel vaak dat de productie wat terugloopt als gevolg van stress en vermoeidheid. Wat je kunt doen is het volgende: - vaker kolven, maar je geeft al aan dat dat niet goed lukt of - zo doorgaan. Als je baby straks bij jou gaat drinken en er meer rust komt zal je productie waarschijnlijk weer verbeteren. Probeer zo goed mogelijk voor jezelf te zorgen, voldoende rust en gezond eten. Probeer wanneer je maar kunt te kolven en accepteer dat je op dit moment misschien niet helemaal voldoende hebt. Verder wil ik je er nog op wijzen dat er een medicijn bestaat om borstvoeding te vermeerderen: domperidon. Voor informatie hierover verwijs ik je naar www.borstvoeding.com Als je domperidon invoert in de zoekmachine kom je er. Dit middel vind ik persoonlijk pas van toepassing als alle andere opties uitgeput zijn. Succes! vr gr Linda