Zoals bij velen het geval is, eet mijn dochter de laatste dagen slechter. Vooral het warm eten is een probleem, fruit en brood gaat ontzettend goed. Ik bied alles in stukken aan en leg het voor haar, na een paar hapjes gaat ze ermee smeren en op de grond laten vallen, teken dat ze genoeg heeft. Maar ze heeft dan wel gewoon honger. Ik wil aan de ene kant niet een alternatief geven in de angst dat ze daaraan went, maar aan de andere kant heeft ze ook last van haar tanden en wil ik gewoon geven wat ze lekker vindt. Brood gaat er altijd in, ze eet nu twee flinke sneetjes op een dag. Fruit gaat ook nog goed. Van de warme maaltijd eet ze twee of drie hapjes en dan is het genoeg. Ik heb haar net bloemkool gegeven, daar was ze altijd gek op, maar nu heeft ze bijna alles laten staan. Van tafel gehaald en bij wijze van toetje een banaan gegeven, die schrokte ze naar binnen! Ze heeft dus wel honger, maar lust bepaalde soorten niet meer lijkt wel. Vanaf welke leeftijd zou ik geen alternatief meer mogen aanbieden? Al is fruit als toetje niet echt een alternatief natuurlijk...
Goeie vraag... Ik lees even mee! Wat ik trouwens wel zou doen is in een periode dat ze slecht eten wat meer de dingen aanbieden die ze wel goed eten. Dus misschien kan je verse soep maken en wil ze dat wel? Vooral als je het brood er in doopt? Dan heeft ze weer even een dag goed gegeten en zo zou ik het afwisselen.... Maar of je iets anders moet geven NA hetgeen je hebt aangeboden weet ik ook niet en ben ik eigelijk ook wel nieuwschierig naar. Vanaf wanneer ze dat door hebben, want dan is het hek van de dam natuurlijk....
Ja inderdaad, dat vraag ik me ook af! Gisteren heb ik haar lievelingssoep gemaakt, van courgette, maar mooi niet dat ze ervan wilde het brood ging schoon op, maar het mocht vooral niet teveel in de soep gedoopt zijn. Het lijkt wel of haar smaakpatroon helemaal is veranderd.
Ik geef niks anders... En soieso een toetje Nisschieb kan je fruit door het toetje heen doen ofzo En soieso krijgt ie hier nog een papfles voor t slapen gaan dus hij gaat nooit met een lege maag naar bed
Ik heb dat hier ook sinds een week. Hij eet gewoon geen vers gemaakt meer. Geef ik een potje dan eet hij het wel. Heeeeel erg irritant kan ik je zeggen maar ja... Ik wil toch graag dat hij wat binnen krijgt dus afwisselen dan maar....
Hier drinkt ze ook nog voor het slapengaan, en het toetje is inderdaad geen probleem Ik denk dat ze toe is aan andere dingen. Ze mag in feite 'alles' hebben nu he? Ik stoomde tot voor kort haar groenten en dat is natuurlijk best lekker maar ze kent het nu wel. Misschien is ze toe aan zelfgemaakte pastasaus of iets. Justy, misschien is dat bij jouw zoontje ook het geval. Al is hij wel iets jonger...
Ik gaf en geef nooit iets anders. Wel is het zo dat miijn zoontje gewoon heel lang zijn eten graag geprakt had ipv stukken.
Het maakt hier helaas geen verschil. Tot voor kort at ze een combinatie van zelf met de handen en ik gaf dan met de lepel, maar nu draait ze haar hoofd al weg bij het zien van de lepel. Als ik dan wat voor haar neerleg begint ze wel te eten, maar lang niet zoveel als vroeger.
Mijn meisje wil ook al een poosje geen "simpel" eten meer. Ze is echt gek op alle pasta sauzen, zelfgemaakt. Ook bijvoorbeeld ovenschotel is ze dolop. Heerlik varieren dus. Ze eet hier gewoon altijd met ons mee, pas de pot op haar aan. En als ze nu alleen groente vlees en aardappel heeft vind ze er niks aan hihi. Och, ben er zelf ook niet heel dol op dus snap het best ik vind het trouwens echt heel leuk ook, de recepten verzinnen en kruiden erbij enzo.
Ik dacht dat dat nog niet kon zo vroeg al, dat ze echt dingen niet meer lusten of voorkeur hebben bedoel ik... Als dat wel zo is vrees ik dat onze kleine niet zo gek is op aardappel. Aardappel met iets uit een potje eet hij wel maar ik heb ook het idee dat hij met minder smaak eet dan als ik hem iets met pasta of rijst geef. Ga pasta of rijst weer eens vers proberen misschien is dat het....
Vervelend hè? Hier is het avondeten ook niet zo´n succes meer.. Ik geef ook sowieso een toetje, maar verder geen alternatief. Eén of twee keer per week eet hij geprakt uit de vriezer, soms gaat dat beter maar lang niet altijd. Ik ga er maar van uit dat het een fase is...