Hoe starten met zindelijkheidstraining

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Fleur1984, 10 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1984

Fleur1984 Niet meer actief

Hoe kan ik het beste beginnen met zindelijkheidstraining? Momenteel heeft ze wel wat problemen met ontlasting ( zie mijn andere topic)
    Na haar middagslaapje zet ik haar elke keer even op het potje om te wennen. Maar ze roept keihard auw, auw en is dan helemaal panisch. Ze vliegt me dan om me nek en huilt dan heel erg. Zouden haar billen pijn kunnen doen op het potje? Of misschien zit ie niet lekker. Elke keer als ik op de wc zit komt ze binnen om te kijken. Deed ze al vanaf ze kon kruipen:D. Mama poepen zegt ze nu telkens :D. Zou ik haar misschien op de wc moeten zetten ipv het potje dacht ik? Omdat ze mij er telkens op ziet zitten. Uiteraard zet ik er voor haar dan een wcbril verkleiner er op en een opstapje ervoor.

2. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    #2 maja246, 10 mei 2015
    Laatst bewerkt: 10 mei 2015
    Ik heb de openingspartij van ja andere topic gelezen. Als ik dit combineer met " auw, auw, helemaal panisch, heel erg huilen en om je nek vliegen", is mijn advies: niet nu!

Ik begin pas met zindelijkheidstraining als m'n kind supergoed velletje zit en fit is. Want hoe simpel het voor ons is, voor een ukje is dat zindelijkheidsgebeuren heel ingrijpend.
    Ookal staan we er samen met stickers in onze hand naast te juichen.

Edit: ik heb toch even je hele topic gelezen. Wacht echt tot ze helemaal pijnvrij en regelmatig poept, en weer relaxed is mbt haar stoelgang.

3. Riverr

Riverr Fanatiek lid

27 aug 2012
    2.019
    172
    63
    Ik zou ook absoluut wachten. Op het potje gaan moet iets leuks zijn zodat ze het vaker wilt en gaat doen en zo werkt dat alleen maar averechts

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wachten ja! Mn dochter was met 1,5 plaszindelijk, ging toen haar poep ophouden. Eerst nog alleen overdag als de luier uitwas, tot het 10(!!!!) dagen opgehouden was. Toen hebben we de luier weer aan gedaan en een jaar(!) gewacht om het opnieuw te proberen, toen ging het wel. Poep ophouden als je al een pijnlijke bibs hebt moet je niet willen.

Deel Deze Pagina