al een paar dagen doet mijn knie pijn , als ik loop of zit of lig maakt niet uit is dit ook een zwangerschapskwaal?
Tijdens de zwangerschap neemt de soepelheid van gewrichten en spieren wel iets toe, dus het zou kunnen zijn dat je net even sneller dan normaal wat last hebt, of wat verdraaid of zo. Maar als je al een paar dagen wat rust houdt en het wordt niet minder, zou ik toch even de huisarts bellen.
kan je hem wel helemaal strekken en buigen??? Het gevoel dat je knie vast zit, komt in de meeste gevallen door een meniscus die niet helemaal lekker zit. Vaak knakt die vanzelf weer terug. Maar mocht je nou maandag nog last hebben zou ik gewoon de huisarts even bellen. Beter het zekere voor het onzekere !!
ik heb ook ineens last van m'n knie. alleen die van mij lijkt wat losser dan anders. als ik fiets of de trap op ga (hem strek) dan hoor en voel ik het knakken. en het gevoel dat ik er elk moment door kan zakken.
Hee toevallig.. mijn rechterknie doet ook pijn Ik ging er van uit dat het door alle extra kilo's kwam (inmiddels 10.. pff). (ik ben 28 weken zwanger).
Je houding verandert ook, doordat je naar je buik gaat lopen zeg maar. En er komt natuurlijk meer gewicht op.
Hallo Meiden Het kan ook een verkeerde houding zijn, juist zwangere vrouwen hebben een grote kans op een verkeerde houding door al het gewicht, en je benen(dus ook knieen) vangen dit op. En vaak leun je meer naar een kant (onbewust) waardoor je ook vaak van een been of knie last krijgt. Bijvoorbeeld op slot staan met je knieen is een verkeerde houding.