hoe stikken onder dekentje voorkomen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door bunchy, 25 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna84

Anna84 Fanatiek lid

20 jan 2009
    1.011
    1
    0
    Docente Engels
    Limburg
    Ik merk juist op, dat onze kleine meid, wanneer ze wel onder (nu alleen) een lakentje ligt, ze niet het hele bed doorcrosst, maar wanneer ze alleen in der slaapzak ligt, ze dit wel doet..

Eergisteren hoorde ik 's nachts ineens een vreemde kreet, dus direct uit bed..Lag ze met haar hoofdje onder het lakentje..Dus die meldt zich wel als ze eronder terecht komt (of frummelt zich er zelf onderuit..)..

Wel nog een vraagje: hoe doen jullie, de mamma's die alleen slaapzakken gebruiken, het dadelijk als je kindje naar een juniorbed, of groter gaat?

Groetjes!

2. Chai

Chai Niet meer actief

Bij mijn dochtertje kan een dekentje echt absoluut niet sinds een aantal weken, maakt ni uit hoe strak ik het instop.
    Ze kan nu op haar buik liggen zelf en weer terug en ze draait ook in bed, dus soms ligt ze ondersteboven.
    Ik denk als ik een dekentje had gehad nogsteeds ze echt al was gestikt!
    Ik heb gewoon een zakje van de hema en een van lodger.
    Straks koop ik een lekkere dikke voor in de winter, zo duur vind ik ze niet.

Wat betreft die vraag over wat te doen als ze ouder is.
    Ik neem aan dat haar motoriek dan zo goed is al dat ze zelf het deken opzij doet.. dus tjah.

3. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Mijn meisje slaapt in een dun slaapzakje + lakentje + dun dekentje. Strak ingestopt en kort opgemaakt. Dekentje tot borsthoogte. Armpjes erboven. Ze woelt zich er wel eens onderuit, maar nooit richting deken.

Juist als ze vanwege warmte alleen in haar slaapzakje ligt, gaat ze op haar buikje draaien en dat vind ik eng. Maar wat jij schrijft, vind ik ook wel eng!

Deel Deze Pagina