Wat geven jullie mee naar de peuterspeelzaal?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mamvannu, 23 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

Mijn zoontje gaat volgende week voor het
    eerst naar de peuterspeelzaal! Heel spannend!
    Hij heeft al een mooie tas gekregen.
    Maar wat moet hij mee? Een luier, Of 2?
    En wat moet hij te eten mee?
    Hij wil geen brood eten, moet ik dan ligakoekjes mee geven?
    En moet hij een extra broek mee?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Bij ons is het fruit en drinken.

Luiers heeft Isabella niet aan gehad op de speelzaal maar ik zou 1 doen.

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Wij hebben vorige week de juf op huisbezoek gehad en toen konden we dit soort vragen stellen.

In ieder geval is het hier de bedoeling dat ze een beker drinken meekrijgt en een snack en dan zien ze het liefste dat die snack iets gezonds is als fruit ed. Dus wij geven dr ws een stuks fruit mee, of een bakje druiven of zoiets.
    En ik wou 1 luier meegeven, zoveel luiers gebruikt ze vast niet op 3 uurtjes tijd. Oja en de juf vroeg of we ook zelf voor de billendoekjes wilden zorgen. Dus die doe ik ook in het rugzakje.
    Oja en alles belabelen met je kindsnaam is ook belangrijk.

4. Mamvannu

Mamvannu Niet meer actief

oke, tja me zoontje wil ook geen fruit eten,
    hij eet nooit, das heel vervelend.
    Maar ligakoekjes kan wel zeker?

5. Aude

Aude Bekend lid

8 jan 2009
    776
    0
    0
    Mijn dochter gaat ook binnenkort en vroeg me ook af wat ik allemaal mee moest geven, ben even langs gegaan en ze hoeft helemaal niks mee. Drinken en koekje en luiers krijgt ze daar, het enigste wat ik mee zou kunnen geven zeiden ze was een schoon stel kleertjes, voor het geval dat ze een 'ongelukje' hebben.

6. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    mijn meisje mag morgen voor het eerst gaan spelen op de speelzaal. Ik heb net haar tasje ingepakt. Er zitten 2 luiers in, een pakje billendoekjes, een dorakoekje, haar tuitbeker, en niet te vergeten haar Nina (dat is haar knuffelkonijn met speen eraan) voor de moeilijke momenten!

Succes volgende week!

7. Tamio

Tamio Niet meer actief

Kan je het op hun website niet vinden wat ze mee moeten nemen?

8. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    HIer in het begin een alleen een luier.
    drinken en een koekje krijgen ze daar.
    Nu hij zindelijk is voor de zekerheid een schone onderbroek en broek.

9. Lara78

Lara78 Actief lid

1 jan 2008
    272
    0
    0
    Verschilt per PSZ.

Hier krijgen ze een koekje van de PSZ en wij geven zelf drinken mee. En ik geef een rugzakje met schone kleertjes mee (en voorheen 2 luiers). Doekjes hebben ze daar vaak wel.

10. Phoenix

Phoenix Actief lid

17 aug 2010
    119
    1
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,
    mijn zoontje at toen ook geen fruit, wel knijpfruit. (gewoon die goeiekope van de aldi) je zilt zien dat na een paar maandjes je kindje waarschijnlijk wel fruit gaat eten, ze zien al de andere kindjes ook fruit eten, dus willen ze dat zelf ook wel is proberen, was bij mijn zoontje van de 1 op andere dag, "mam ik wil ook fruit mee naar school, echt fruit" dat vond ik super..
    1 pamper, doekjes en 1 schone broek das voldoende, melk kregen ze bij ons op de psz. en als ze dat niet lusten, gewoon water.

greetzz

Liyana89 vindt dit leuk.
  11. angel81

angel81 Bekend lid

10 apr 2007
    920
    0
    0
    Misschien kan je even bellen om dat te vragen? Of vraag het gewoon de eerste keer even. Hier is het een fruitje en een koekje. En 1 schone luier. Ze eten samen van een grote schaal waar al het fruit op wordt gelegd (schoongemaakt natuurlijk) en daarna hetzelfde met koek. Dus niemand krijgt zijn eigen eten. Wel zo fijn want zo kunnen ze zelf kiezen. Melk krijgen ze op school, doekjes zijn daar ook. En voor de ongelukjes zijn er op school ook kleertjes.

12. Kitty2

Kitty2 Bekend lid

27 dec 2007
    622
    0
    0
    Nederland
    één pamper, beetje drinken en een stukje fruit. Nu is ons dochtertje zindelijk, dus ipv een pamper heeft ze nu een extra onderbroek en broek mee.
    Hier is het wel belangrijk dat het gezond is (geen prik en alleen fruit) en dat ze het zeker op kunnen eten. Dus niet teveel. Ze vinden het namelijk belangrijk dat alle kindjes netjes hun eten en drinken op hebben, voor ze de tas weer opruimen.

Veel succes volgende week!

13. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Het enige wat ze hier mee hoeven te nemen is fruit. Luiers en schone kleertjes voor de ongelukjes hebben ze liggen en melk en kaakje krijgen ze ook.

14. 123miesje

123miesje Bekend lid

5 dec 2008
    872
    0
    0
    Hier kregen ze drinken en een koekje. Zelf gaf ik altijd 2 luiers en een setje reserevekleren mee. En verder haar knuffel (zonder knuffel was het huilen) maar de knuffel mocht niet uit haar tas.

15. Mara85

Mara85 Actief lid

12 okt 2009
    201
    0
    0
    NULL
    NULL
    Poeh heb je daar geen bericht over gekregen??

Ik hoef helemaal niet mee te geven. Behalve zijn knuffel ;)

Luiers en eten krijgt hij daar. En als hij nat of vies wordt krijgt hij kleding van de PSZ aan. Die moet ik dan wassen en teruggeven. Ideaal :D vooral aangezien meneer GEK is op water.

16. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Wij moeten zelf fruit meenemen en dat gaat in een mand, dat gaan ze dan gezamelijk opeten.
    Verder doe ik alleen een luier en een set kleding in de tas.
    Koekje en drinken krijgen ze daar dus ook.
    Schone kleren, doekjes en luiers hebben ze wel maar ze vroegen het wel in de tas te stoppen.
    En wij moesten in de jas en tas haar naam zetten zodat ze weten wat van wie is.

Deel Deze Pagina