Hoi, 9 jaar geleden heb ik een borstverkleining gehad. Hierbij is ongeveer de helft van het borstweefsel weggehaald en zijn mijn tepels losgesneden en verplaatst. Ze hebben geprobeerd zoveel mogelijk in tact te laten, maar helaas zijn er in elk geval zenuwen doorgesneden waardoor ik erg weinig gevoel heb in mijn tepels en borsten. In de loop van de tijd zijn mijn borsten weer teruggegroeid naar het oude formaat en in de zwangerschap ben ik nog een paar cupmaten gegroeid. Sinds een paar weken lek ik uit mijn tepels en de verloskundige vind dit een goed teken en we hebben het er over gehad dat ik toch borstvoeding ga proberen te geven. Nu moet ik alleen wel in het ziekenhuis bevallen ivm de medicijnen die ik slik en de invloed die het kan hebben op de baby. Morgen heb ik over de ziekenhuis bevalling het gesprek met de gyneacoloog van het ziekenhuis. Volgende week ga ik naar een lactatiedeskundige. Nu is mijn vraag. Hebben jullie tips voor me voor deze gesprekken? Wat zou ik in elk geval kunnen vragen? Tips in het algemeen mogen ook hoor! Ik wil in elk geval vragen aan het ziekenhuis of de baby bij mij op de kamer kan blijven en of ze gelijk op mijn buik mag na de bevalling, of dat ze eerst onderzocht moet worden. En aan de lactatiedeskundige wil ik in elk geval vragen wat het beste is als ik nog niet gelijk volledig of helemaal niet volledig bv kan geven. En of het erg is dat ik weinig gevoel heb. Alvast bedankt voor het lezen en/of reageren!
Vraag aan de lactatiekundige of ze je kan assisteren bij het gebruik van een borstvoedingsondersteuningsset mocht je moeten bijvoeden. Je kind krijgt de bijvoeding dan via je borst.