kleding h&m

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Laure80, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Heb hele leuke (jongens)kleding bij h&m gezien. Zit alleen behoorlijk te twijfelen over de maten.
    Wat is jullie ervaring met h&m. Valt dit groot, klein of normaal?
    Wanneer ga je met bovenkleding gemiddeld over van maat 80 op 86 ?

2. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Oh ik ben helemaal H&M fan (voor me zoontje dan).
    De kleding valt best groot. Ryan heeft nu maatje 62, had dus vd week weer wat kleertjes besteld, waaronder een spijkerbroekje van mt 62 maar hij valt echt als 68. Kan 'm dus nog lang niet aan...
    Ook blousejes vallen erg groot, de gewone truitjes vallen wel mee.

3. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    #3 Ennas86, 12 nov 2009
    Laatst bewerkt: 12 nov 2009
    broekjes vind ik inderdaad groot vallen, terwijl de truitjes gewoon goed zijn..

4. Macdee

Macdee Bekend lid

23 mrt 2008
    755
    1
    0
    Hier ook hetzelfde, broekjes best groot, truitjes zijn gelijk goed.

5. Tonneke

Tonneke Niet meer actief

Ligt er een beetje aan wat voor broekje/truitje. Ik heb truitjes 62 die echt te klein zijn en truitjes 62 die ruim vallen. Zelfde met broekjes. Meeste broekjes zijn groot maar heb er ook eentje welke perfect zit.

6. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Je zult het moeten passen want het verschilt per kind, wanneer ze in welke maat zitten. Zo zit mijn dochter nog in broekjes maat 62 en die kan ze denk ik zeker nog 2 maanden aan, truitjes maat 68-74. De meesten van haar leeftijd zitten in 80-86... Broekjes van H&M vallen best ruim, truitjes weet ik zo niet.

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    H&M valt redelijk groot. Mijn zoontje heeft maat 80, maar van de H&M heb ik alles in maat 74 gekocht, behalve een overhemdje, die heb ik wel in maat 80 gekocht, maar meer omdat dat toch al minder lekker zit, heb ik dat iets ruimer genomen...

8. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Hier ook de ervaring dat truitjes prima vallen, gewoon de 'goede' maat. Broekjes vallen inderdaad echt groter, dus die zou ik een maatje kleiner nemen.

9. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

H&M valt groot, maar het is bij de kleine maatjes erger dan bij de grotere maten. Dochter zat bijv in maat 68 en droeg dan h&m maat 62. Nu draagt ze 80 en broeken 74 en dat past nu bij de h&m ook gewoon. Ze is bijna 2, maar erg klein dus. Normaal gaan ze rond 1 jaar over van 80 op 86. Maar dochter met broeken een jaar later nog niet eens! En met longsleeves begint 86 nu net te passen, mouwen nog omslaan etc.

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik vind het normaal tot groot vallen. Rokjes zijn erg breed.

11. mychat

mychat Actief lid

3 jun 2008
    214
    0
    0
    Ik vind H&M vrij groot uitvallen, onze dochter is geen kleine, maar ook weer niet extreem groot. Ze past nu met 13 maanden de truitjes van H&M redelijk maat 86, ze vallen nog iets groot, maar de broekjes maat 86 H&M daar verzuipt ze in. Hema kleertjes vallen juist heel erg klein uit, ze heeft nu al bovenstukjes maat 86 die ze eigenlijk niet goed meer past.

12. Laure80

Laure80 Fanatiek lid

26 aug 2008
    1.036
    0
    36
    Er wordt altijd gezegd dat je rond de 1e verjaardag overgaat van maat 80 naar 86. Hebben jullie de ervaring dat dit ongeveer klopt (bij bovenkleding dan tenminste, want broekjes vallen bijna overal groter).

Ik had bij h&m zo'n leuk truitje met bijbehorend bloesje gezien. Zoontje wordt begin februari 1 en vroeg me af of hij nog wat heeft aan maat 86 van deze trui.

13. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.742
    1
    0
    Bij mijn zoontje vallen de shirts normaal en de broekjes iets groter, met uitzondering van de joggingbroekjes. En dan bedoel ik dat model met van die zakken (dus zeg maar het model dat wij ook dragen). Die vallen echt een of twee maten kleiner.

14. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ze vallen hier perfect, maar het zijn wel de dingen die ze het langst aan kan. Ze zijn volgens mij juist wat langer en smaller dan veel andere kleertjes (Zeeman valt juist heel erg breed..), en Julia is ook vrij lang en smal.

Je kunt ook nog eventjes wachten en tegen die tijd kijken welke maat hij heeft? Ik koop hier geen kleertjes meer in maten vooruit. Heb van elke maat tot 80 wel iets liggen, en tegen die tijd kijk ik wel welke kleren ik nodig heb (zomer/winter). Ik heb vorige maand een winterjasje in maat 68 gekocht, maar ze zit nu pas nét in 62 bij sommige dingen, en qua jas nog in maat 56. Die 68 jas wordt dus waarschijnlijk voor een koude voorjaarsdag...

15. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Hier heeft hij al maat 80 maar van de H&M heeft hij 86 truitjes aan(van de 'grote jongens' afdeling). Hij kan ze voorlopig nog wel aan en van sommige sla ik de mouwtjes een keer om.Het wisselt echt per truitje dus inderdaad misschien idee om te passen ofzo Nu heeft Tim de lengte en gewicht van een kind van een jaar ongeveer. Dus met een jaar zou je waarschijnlijk wel maat 86 aankunnen.

Groetjes Lysanne

16. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik ben ook H&M fan! leuke kleren hebben ze daar, zowel voor jongens als voor meisjes en de kwaliteit is ook prima... truitjes worden na het wassen niet "zakkerig" ;) broekjes vallen idd groot en truitjes vallen goed.

17. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Mijn zoontje wordt ook begin februari 1 en hij is groot voor zijn leeftijd (hij heeft nu maat 80), maar ik weet bijna wel zeker dat hij rond zijn eerste verjaarding begin februari maat 86 nog wel past zeker van de H&M.

Deel Deze Pagina