Na 6,5 maand...

Discussion in 'Borstvoeding' started by Annekijn, Aug 30, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste bv-genootjes,

Ik wil jullie iets meedelen, misschien hebben sommigen er wat aan...

Op 7 februari werd ik gezegend met een heerlijk meisje, maar al snel bleek dat ze een onstilbare vraatzucht had...
    Na verschrikkelijke opstartproblemen met de bv die ik totáál niet verwacht had (bloedende tepels, te kleine tepels, erg pijnlijke toeschietkramp, te kort tongriempje, te veel melk waardoor baby zich voortdurend verslikte) en gelukkig veel hulp van vroedvrouw én goede raad op dit forum, liep het eindelijk los na een 2-tal maand...

Dat m'n meisje om de 3 uur bleef komen -dag en nacht- nam ik voor lief. Ik was namelijk erg gemotiveerd om ook dít te overwinnen! Ik wachtte geduldig af.... tot ze zo'n 4,5 maand was... Men had me gezegd: 'je zal zien! "Plots" slaapt ze langer door!'
    Maar nee... Er veranderde helemaal niets, dus begon ik zowat de hele lijst aan tips te ondernemen om m'n meisje 's nachts wat langer dan drie uur te laten doorslapen. Met pover resultaat: er waren enkele nachten van 4, 5 of 6 uur, maar het leek of ze het nooit langer dan twee nachten kon volhouden. Steeds herviel ze in haar 3-uren ritme. Om de 3 uren werd ze wakker en moést ze wat in haar mond... De laatste maand was een speentje in de helft van de gevallen OK, maar goed, daar werden onze nachten niet beter door... Om de 3 uren eruit, dat is slopend...
    (Nadien kwam er ook nog bij dat ze van rug naar buik kon rollen, en het nodig vond om dit 's nachts te oefenen)
    Werkelijk álle slaaptips hebben we uitgeprobeerd (papa inschakelen, afgekolfde melk, droomvoeding, baby in eigen kamertje, speen, aai over de bol, rust en regelmaat, inbakeren, bijvoeding, rijstebloem, enz enz)
    Ze leek gewoon een erg lichte slaper.
    Na 6,5 maanden, en nog slechts enkele vakantiedagen in zicht, gaf ik het op. Ik gaf een avond kunstvoeding.... En ze sliep in één ruk 10-11 uren door!!!!!!!! Nu zitten we aan de derde nacht, en zo is het gebleven!
    Wat ik nooit had verwacht, is dat ze ook om haar speentje niet meer komt?! Ze slaapt veel dieper!
    Kv is dus meer dan zomaar wat 'zwaardere' voeding! Dus nu geef ik kv voor het slapengaan en de rest van de dag bv en bijvoeding.
    Ik weet niet wat ik met dit bericht wil bereiken, enkel misschien meegeven dat kv een echte oplossing kan zijn voor diegenen die al maanden sukkelen.
    Ik vind dat er té vaak wordt geadviseerd op fora om toch maar gewoon nachtvoedingen te geven omdat je kindje erom vraagt, en omdat dat toch heus niet zo'n probleem is... Hoe doen die vrouwen dat met hun baan, man, en eventueel andere kinderen? Ook op die bekende borstvoedingswebsite wordt gesuggereerd dat 5 keer per nacht je kind voeden perfect normaal is...
    Ik ben ZO blij dat ik -na 6,5 maanden- een échte oplossing heb gevonden!

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Fijn dat dit voor jullie allemaal werkt, daar gaat het uiteindelijk om. Je meisje heeft ook niets aan uitgeputte ouders...... Kan me best voorstellen dat je deze keuze hebt gemaakt..... Nu weer allemaal lekker slapen!

3. Kiekeboe4

Kiekeboe4 Niet meer actief

Amen!

ik geef bv en ben er blij dat het zo goed gaat. Maaarr ook ik heb gezegd, mocht ik zó gaan sukkelen dat het niet meer te doen is dan had ik hetzelfde gedaan.

onze krummel besloot (gelukkig!) In mijn eerste werkweek voorzichtig met doorslapen met 1 keer in de nacht nog een speen geven ipv voeding. En dan denk ik ook,, hoe doen vrouwen dit met meerdere voedingen en werk?
    ik moest er dan "maar" 1 keer uit maar ik was blij dat hij dit op een gegeven moment ook achterwege liet!

4. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

Jul 28, 2010
    7,990
    6,741
    113
    zuid-holland zuid
    als het voor jullie werkt is dat heel fijn natuurlijk.. maar hier nu 2x ervaring met dat het niet werkt. Mijn oudste zit nog steeds heel snel "vol" en eet altijd maar kleine beetjes. Ik kon nog zo'n grote fles kv maken, hij dronk maar amper 100ml en werd dan 3u later weer wakker.
    Mijn jongste wordt momenteel niet wakker van de honger, maar omdat hij last heeft van tandjes. Hij wil best een fles van 180 ml leegdrinken om 23u.... maar hij wordt evengoed om 2u weer wakker van de pijn. En dan heb ik een probleem.. want hij heeft dan echt geen zin meer in borstje drinken, omdat hij al zo'n grote fles heeft gehad. Dus heb ik vorige week snachts 3u lang met m rondgesukkeld in de draagzak tot hij toch eindelijk aan de borst in slaap kon vallen :(
    Zo zie je maar, ze zijn allemaal anders die babies!

5. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    3,689
    2,389
    113
    Female
    Broek
    Ik geef nu na 10.5 maand nog steeds nachtvoedingen. En heb er gelukkig helemaal geen last van (op een baaldag na heel af en toe). Dus alle mama's zijn ook anders ;). Mijn vriendje weigert de fles dus hier zou het ook geen optie zijn.

6. Tara84

Tara84 Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    3,878
    0
    36
    Wat fijn voor jullie zeg! Wij hebben tot 14 maanden nachtvoedingen gehad. Ik heb ook wel eens een flesje geprobeerd, maar dat wilde hij echt niet!

7. Jackie87

Jackie87 VIP lid

Aug 6, 2013
    5,495
    2,948
    113
    Heerlijk is dat hè eindelijk iets vinden wat werkt voor jullie ;)

8. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik voel me een heel ander mens! ;)

Ik had natuurlijk ook liever gewoon voltijds bv gegeven -puur natuur is natuurlijk altijd beter dan zo'n namaakpoedertje- maar als ik de slotsom maak ben ik toch heel trots dat we zo ver geraakt zijn (5,5 maand uitsluitend bv, met oeverloos geduld gedurende 6,5 maand minstens 3 nachtvoedingen,...) en is m'n meisje al heel verwend geweest! (En nu gaan we nog door met de bv, behalve dan de avondvoeding)

Al bij al voel ik me voor de eerste keer in 6,5 maand écht uitgerust. Wat een zalig gevoel! Daar heeft m'n kleine meid vast ook wat aan!:D

Ongelooflijk dat er nachtvoedende mama's bestaan die er na een half jaar nog steeds voor gaan. Geen idee hoe je zoiets overleeft met voortdurend onderbroken hazenslaapjes! In ieder geval veel succes!

9. Annekijn

Annekijn Actief lid

Mar 29, 2014
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    WAW , van zo'n scenario kon ik alleen maar dromen!:$ prijs jezelf gelukkig!:)

10. Jolina

Jolina Niet meer actief

nou dat jullie geholpen zijn is natuurlijk ontzettend fijn ;)
    Ik snap dat je dit mededeelt zodat je misschien anderen kan helpen....maar of dit nu de oplossing is geen idee. Was het niet gewoon toeval? Was je kindje er nu niet gewoon pas aan toe...
    Natuurlijk stomme vragen want dit zal je nooit weten, maar ik ben natuurlijk blij voor jullie dat het geholpen heeft.

Hier een zoon die ook pas een paar weekjes doorslaapt nu en tja het was even zwaar en ook ik heb wel eens gedacht ik geef fv.... maar nee ik wilde toch liever bv aanbieden. Nu slaapt hij door en dat zonder fv.... dus dat kan ook :D

11. Samurai

Samurai Bekend lid

Dec 1, 2013
    634
    1
    16
    NULL
    Noord-Holland
    Ooh....heerlijk. We hebben hier weleens een flesje kV gegeven, maar hij slaapt er even lang op als op bv ( 4uur). Maar mijn mannetje is nog maar 7wkn, dus doorslapen verwacht ik ook nog niet. Na 6 mndn zou ik ook wel onrustig worden hoor ;)

Slaap lkr:)

12. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Tja, ik ben zo iemand die iets van anderhalf jaar (?) is doorgegaan met nachtvoedingen en ik heb er nooit zo'n probleem van gemaakt eigenlijk. Ja je bent moe, ja die korte slaapjes zijn vervelend. Maar ik heb me daar vanaf het begin op ingesteld, en in meegegaan.
    Zo is de keuze voor iedereen verschillend en ik geloof ook niet zo dat dit nou een zaligmakende oplossing is voor iedereen. Maar wel fijn dat het voor jou werkt natuurlijk.

13. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

Jun 10, 2011
    2,670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Fijn dat het voor jullie werkt :)

Hier 8,5 mand en komt ook nog bijna iedere nacht voor een voeding.
    de nachten dat ze niet komt zijn het ergst, dan lig ik namelijk vanaf 3 uur wakker in bed te wachten totdat ik dr hoor;):D
    Ik vind het echt heerlijk dat ze s'nachts nog drinkt en zou het vreselijk vinden als de nachtvoeding er helemaal af gaat

Zo zie je maar hoe iedereen kan verschillen:D

14. Poohbear82

Poohbear82 Fanatiek lid

Feb 12, 2013
    2,415
    0
    36
    Female
    Secret agent
    Ergens in het midden
    Hier met 7,5 ook nog nachtvoeding. Hij krijgt rond half 7 avondeten, dan rond kwart over 7 pyjama aan, verhaaltje en nog dven drinken bij mij ennaar bed.
    Dan komt hij meestal tussen 10 en 12 en dan tussen 4 en 6 weer.
    De ochtendvoeding vind ik het lastigste, 3 dagen per week gaat mijn wekker om 5 uur, als hij dan om 4 uur komt ben ik echt brak. Na die voeding heeft hij echter s ochtends ook niet snel honger, waardoor hij 2 dagen per week ook pas op het kdv weer wat eet, een fruithap s ochtends. Liever zie ikdat m'n man hem de fles of een bord pap geeft s ochtends, maar dat moet dan om. Half 7 en dan wil hij nog niet.
    Hopelijk schuift de ochtendvoeding snel iets meer op.
    Eerst kwam hij ook om een uur of 2 maar dat was puur gewoonte merkten we, nu laten we hem even liggen als hij zo kort na een voeding weer huilt.
    Een flesje s avonds wil niet goed lukken, als hij weet dat ik in de buurt ben wil hij geen fles

15. Sneeuwmees

Sneeuwmees VIP lid

Feb 11, 2010
    11,066
    166
    63
    Mijn zoontje komt de laatste tijd, na doorgeslapen te hebben, ook weer 1-2 keer per nacht. Op zich voel ik me wel brakker na zo'n nacht. Zeker als hij vrij vroeg in de ochtend komt (wat nog net te vroeg is om op te staan, maar te kort om nog lekker door te slapen), maar het is te doen. Heb zelf ook gedacht om 's avonds een flesje kv te geven. Niet zozeer dat ik 's nachts geen bv wil geven, maar meer omdat ik onzeker ben of hij misschien vaker wakker wordt van de honger.

16. Nescio

Nescio Niet meer actief

Hier heeft ze van 12 weken tot 6,5 maand doorgeslapen, klokje rond. Daarna vroeg ze weer elke nacht om een nachtvoeding, vaak om meerdere. Met 13 maanden zijn we dit actief gaan afbouwen door papa te laten troosten en dat ging direct goed.

Het is eigenlijk nooit in me opgekomen kunstvoeding te geven en ik geloof ook niet dat dat baat heeft eerlijk gezegd... BV is zoveel meer dan alleen voeding. In de periode tot een jaar gaan ze door veel fases heen en kan de nood aan mama weer opspelen. Ik heb altijd daaraan beantwoord en maakte er nooit zo'n punt van. Ja, je slaap wordt onderbroken, maar ik heb me daar ook op ingesteld. Het is best te doen met nog een baan ernaast ;) nu sliep mijn dochter ook naast me in haar ledikant en hoefde ik dus niet letterlijk op te staan. Ik werd ook heel rozig van nachtvoedingen en kon juist makkelijker en beter inslapen.

17. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Wat fijn voor je! Super dat je nu een oplossing hebt gevonden.

18. MommieD

MommieD Fanatiek lid

Nov 6, 2011
    1,496
    0
    0
    NULL
    020
    Toch fijn trouwens dat je mn idee een keer hebt geprobeerd hihi.
    11 juli schreef ik dit nog in je andere topic:

Misschien is t vloeken in de kerk maar probeer eens als laatste avondvoeding een flesje kv en kijk dan of er verschil is? Dan weet je zeker dat je kindje vol zit voor de nacht. Helemaal stoppen met bv krijg je misschien achteraf spijt van?

19. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

Feb 8, 2012
    1,138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Super voor je dat dit zo goed werkt bij jullie!

Hier is dl inmiddels 13 maanden drinkt meerdere keren per nacht. Zelf vind ik het niet zo'n punt. Je vraagt je in je openingspost af hoe o.a. werkende mama's dat doen. Nou, samen slapen is voor ons de oplossing (ik werk fulltime). Ik word 's nachts nog nauwelijks wakker ervan.

Ik denk dat ieder zijn eigen manier zoekt om om te gaan met nachtvoedingen, wat bij de ene werkt, hoeft niet per se bij de ander te werken. Het moet maar net bij je passen :)

20. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier eentje bij wie dit niet werkt helaas :)
    Ik ben de borstvoeding sinds enkele weken overdag aan het afbouwen en wat merk ik, dat mijn dochter nu vaker komt 's nachts, ze wil 's nachts inhalen wat ze overdag niet kreeg ;)
    Om 19u krijgt ze een fles van 180/6 en tussen 23-01u meldt ze zich om dan elke 2 uur wakker te worden.
    Bij mijn eerste dochter trouwens hetzelfde verhaal,
    een slechte gewoonte vrees ik om ze steeds de borst te geven van zodra ze wakker is... ik droom er elke dag van om 's nachts te kunnen doorslapen maar helaas ;)

Share This Page