hoe stoppen met fulltime kolven?

Discussion in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' started by Selly, Oct 24, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Selly

Selly Actief lid

Feb 22, 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Beste lactatiekundige,
    na mijn keizersnede heb ik veel moeite gehad met borstvoeding geven. Na een eerste paar weken vol gedoe heb ik besloten fulltime te kolven en kunstvoeding bij te geven.
    Zolang mijn dochter niet zoveel nodig had ging het nog wel maar inmiddels is ze 5 maanden en red ik het niet meer om elke voeding voor meer dan de helft uit borstvoeding te laten bestaan (had ik mezelf als doel gesteld). Oxytocinespray, vaker en korter kolven, noem het maar op en ik heb het geprobeerd om mijn productie op te hogen maar helaas.
    Borstvoeding geven was iets wat ik heel graag wilde maar het is voor mij geen succes gebleken. Puur op wilskracht (ben erg koppig namelijk) hou ik het nu al maanden vol om elke dag te kolven.
    Ik wil het volhouden tot mijn dochter 6 maanden is dus dat is nog een week of 4.
    Nu is mijn vraag hoe ik het beste kan afbouwen. Kan ik abrupt stoppen en alleen nog kolven als ik teveel druk op mijn borsten krijg of is geleidelijk stoppen beter? Ik kolf nu 3 x per dag.
    Ik hoop op je advies. Alvast bedankt, groetjes

Selly.

2. Selly

Selly Actief lid

Feb 22, 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Linda of Ilse,
    misschien is mijn vraag over het hoofd gezien maar ik zou graag alsnog een reactie van (een van) jullie ontvangen.
    Nogmaals alvast bedankt, groeten

Selly.

3. Linda Offereins

Linda Offereins Lactatiekundige

Mar 3, 2010
    860
    0
    0
    Hoi selly,

Sorry dat het even duurde voor je antwoord kreeg.

Knap hoor, dat je het kolven zo lang hebt volgehouden!

Als je verder wilt afbouwen kun je overgaan naar 2 keer kolven op een dag. Daarna wacht je even af hoe dat gaat met je borsten. Als je weinig spanning voelt kun je snel verder afbouwen (naar 1 maal daags)

Voel je weinig melk meer zitten en wil je helemaal stoppen dan kun je ook direct stoppen en gewoon wachten tot je volle borsten voelt en dan nog een keer kolven (niet leeg maken, maar alleen soepel)
    Dit zal waarschijnlijk slechts een paar keer meer nodig zijn.

succes
    Linda

4. Selly

Selly Actief lid

Feb 22, 2010
    222
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dag Linda,
    bedankt voor je reactie. Ik ga het inderdaad geleidelijk proberen af te bouwen, ik merk al dat mijn productie steeds verder begint terug te lopen.
    Nogmaals bedankt voor je advies, groetjes
    Selly.

Share This Page