Mijn babymeisje van nu 2 maanden oud heeft al wekenlang altijd maar groene, slijmerige poep. Ik vraag me af of dat wel ok is... Als ik het google kom ik enerzijds tegen dat een volledig bv-gevoede baby op zich wel groene poep mag hebben... Maar ook wel eens iets over voor/achtermelk-verhouding niet goed, (koemelk)allergie etc. Omdat het nu maar blijft voortduren (en mijn eerste 2 baby's vrijwel altijd het gewone mosterdgeel produceerden) ben ik toch benieuwd naar andere ervaringen met (langdurig) groene poep en of er dan iets aan de hand was..? Mijn dochtertje groeit goed, slaapt goed en is het grootste deel van de dag uiterst tevreden. Alleen 's avonds vaak huiluurtje(s) met krampjes en scheetjes met veel lucht.
Haha, ik krijg nu echt een flashback van mijn eigen gegoogle van een jaar geleden. Leuk he, die resultaten als je "groene poep" googlet! Ik kon googlen tot ik een ons woog, een eenduidig antwoord heb ik uiteindelijk niet gevonden. Waar ik wel achter kwam, is dat het normaal kan zijn en geen reden voor bezorgdheid hoeft te zijn. Mijn dochter groeide als kool, ontwikkelde zich goed en was over het algemeen een tevreden baby. De groene poep is vanzelf weg gegaan. Ik heb dus verder geen actie ondernomen. Ook schijnt het voor/achtermelkverhaal redelijk achterhaald te zijn. Daar hoef je je dus echt niet druk om te maken.
is je kindje verkouden? Die van mij hadden/hebben altijd groene slijmerige poep als ze verkouden zijn en het slijm doorslikten