Brandend iets (koelkast) gezien in de ruimte!?!?!?!

Discussie in 'De lounge' gestart door fioon, 1 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Zaten we gisteren rustig buiten..
    We waren een beetje aan het kijken naar de sterren (om 22.30 uur ofzo) en ineens zag ik een oranje ding in de lucht, een soort vlam, kwam net als een vliegtuig aan vanaf rechts.... Ik zei tegen mijn vriend 'wat is dat, een vliegtuig?' Hij dacht dat het misschien een vliegtuig was, maar het was maar één felle bol en het knipperde niet. Het ging ook wat sneller dan een vliegtuig.
    Toen kwam het hier over, zag je duidelijk dat het een heel groot brandend iets was (je zag echt een bol met vlammen) en het maakte geen geluid. Het 'vloog' zo weer weg, in één baan. Mijn vriend zei ineens 'oh, ik weet het al, het is die koelkast!'. Ja hoor een koelkast!

Mijn vriend bleek dus gelezen te hebben dat er een koelkast van 900kilo uit een ruimteschip was geduwd, omdat deze stuk was. Hij had erbij gelezen dat de koelkast één dezer dagen misschien te zien zou zijn in het helal, omdat hij in de dampkring zou verbranden.
    We hebben het nieuws op internet proberen op te zoeken, maar kunnen het nergens meer vinden...
    Het zal wel een koelkast zijn geweest dan! Is weer eens wat anders een koelkast in de lucht in plaats van in je keuken :rolleyes:

Heeft iemand anders dit ook gezien?
    Ik ben benieuwd!

2. diaantje17

diaantje17 VIP lid

21 jun 2007
    5.319
    1
    0
    nagelstyliste
    Heteren
    ihhiihihi weer eens wat anders dan een UFO...heb er zelf niets van gehoord...maar lijkt me wel gek om tezien..zo'n brandende koelkast..

3. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
  4. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    ja had m net gevonden! Dankje!

Nou zag er echt heelvaag uit, het was ook echt heel groot! Apart! :)

5. wow, heel apart!
    jammer dat je er geen foto van hebt gemaakt!

6. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik heb het gefilmd, toen het al verder weg was..... zal het proberen op youtube te zetten, maar dan zie je volgens mij alleen nog eeen klein stipje

Het was echt een vreemde gewaarwording, vooral omdat het zo groot was en zonder geluid overkwam!

7. ohja, moet je doen!
    misschien kan het filmpje verkopen :)

8. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Ik was te laat met filmen, omdat ik helemaal perplex stond! Ik wist niet wat me overkwam hahah!

Maar op dat nu.nl bericht, staat dat dat het even helder is dan de sterren van de grote beer. Nou dit was wel 10 keer zo groot! :rolleyes:

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Gaaf zeg dat jij dat dan gezien hebt!
    Een brandende space koelkast :)
    Jammer dat je niet meteen klaar stond met je camera ofzo. Straks was het echt een ufo... :)

10. BoBam

BoBam Niet meer actief

lijkt me ook heel raar om te zien, ik zou het doodeng vinden!

11. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    http://www.youtube.com/watch?v=iBPMG1C2D40

Filmpje! Wel een heel klein stipje zie je omdat hij al heel ver weg was, maar sterren zie je niet op de video, dus dan kun je je wel voorstellen dat dit een stuk feller was..
    (let niet op mijn gezwets op de achtergrond haha, ik was in shock!)

12. sim80

sim80 Fanatiek lid

28 mrt 2008
    1.329
    0
    0
    Is weer eens keer wat anders dan regen wat uit de lucht valt. ;)

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Wij hebben er juist op zitten letten gisteravond in de tuin, maar het helaas niet gezien, ook de Perseïden hebben we nog niet gezien en de zonsverduistering gaat hier ook al schuil achter de wolken.

14. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Het was om 22.33 uur om precies te zijn.. Dus als je toen net even binnen was...
    Ik neem aan dat je het anders wel gezien moet hebben,..

Is het nu trouwens zo dat het vanavond dezelfde tijd weer is? Of niet?

Ik hoorde trouwens dat 12 augustus weer die meteorietenregen is, en dat dan 3 avonden lang..

15. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    Maan verduistering is toch ook deze week? zeiden ze gister op het journaal

16. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Zonsverduistering was vanmorgen, de meteorieten zijn een maand land, maar het hoogtepunt is tussen 11 en 13 augustus.

17. popje

popje VIP lid

20 jul 2006
    7.339
    269
    83
    NH
    :oops: zonsverduistering dus....

18. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Kan best dat er ook een maansverduistering komt hoor, niet ondenkbaar, maar daar heb ik verder neits over gehoord.

19. Diaantje78

Diaantje78 Niet meer actief

Wij zagen gisteravond ook wat voorbij vliegen. Het was best groot. Dat was ook rond half elf... Het was echt ff een wow moment!

20. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    ff gegoogled, volgende maansverduistering ik op 17 en 18 augustus, dus helemaal niet vreemd dat je het gehoord hebt popje.

Deel Deze Pagina