Zaten we gisteren rustig buiten.. We waren een beetje aan het kijken naar de sterren (om 22.30 uur ofzo) en ineens zag ik een oranje ding in de lucht, een soort vlam, kwam net als een vliegtuig aan vanaf rechts.... Ik zei tegen mijn vriend 'wat is dat, een vliegtuig?' Hij dacht dat het misschien een vliegtuig was, maar het was maar één felle bol en het knipperde niet. Het ging ook wat sneller dan een vliegtuig. Toen kwam het hier over, zag je duidelijk dat het een heel groot brandend iets was (je zag echt een bol met vlammen) en het maakte geen geluid. Het 'vloog' zo weer weg, in één baan. Mijn vriend zei ineens 'oh, ik weet het al, het is die koelkast!'. Ja hoor een koelkast! Mijn vriend bleek dus gelezen te hebben dat er een koelkast van 900kilo uit een ruimteschip was geduwd, omdat deze stuk was. Hij had erbij gelezen dat de koelkast één dezer dagen misschien te zien zou zijn in het helal, omdat hij in de dampkring zou verbranden. We hebben het nieuws op internet proberen op te zoeken, maar kunnen het nergens meer vinden... Het zal wel een koelkast zijn geweest dan! Is weer eens wat anders een koelkast in de lucht in plaats van in je keuken Heeft iemand anders dit ook gezien? Ik ben benieuwd!
ihhiihihi weer eens wat anders dan een UFO...heb er zelf niets van gehoord...maar lijkt me wel gek om tezien..zo'n brandende koelkast..
Ik heb het niet gezien,maar denk dat het hier over gaat http://www.nu.nl/news/1670317/81/Ruimte ... _zien.html
Ik heb het gefilmd, toen het al verder weg was..... zal het proberen op youtube te zetten, maar dan zie je volgens mij alleen nog eeen klein stipje Het was echt een vreemde gewaarwording, vooral omdat het zo groot was en zonder geluid overkwam!
Ik was te laat met filmen, omdat ik helemaal perplex stond! Ik wist niet wat me overkwam hahah! Maar op dat nu.nl bericht, staat dat dat het even helder is dan de sterren van de grote beer. Nou dit was wel 10 keer zo groot!
Gaaf zeg dat jij dat dan gezien hebt! Een brandende space koelkast Jammer dat je niet meteen klaar stond met je camera ofzo. Straks was het echt een ufo...
http://www.youtube.com/watch?v=iBPMG1C2D40 Filmpje! Wel een heel klein stipje zie je omdat hij al heel ver weg was, maar sterren zie je niet op de video, dus dan kun je je wel voorstellen dat dit een stuk feller was.. (let niet op mijn gezwets op de achtergrond haha, ik was in shock!)
Wij hebben er juist op zitten letten gisteravond in de tuin, maar het helaas niet gezien, ook de Perseïden hebben we nog niet gezien en de zonsverduistering gaat hier ook al schuil achter de wolken.
Het was om 22.33 uur om precies te zijn.. Dus als je toen net even binnen was... Ik neem aan dat je het anders wel gezien moet hebben,.. Is het nu trouwens zo dat het vanavond dezelfde tijd weer is? Of niet? Ik hoorde trouwens dat 12 augustus weer die meteorietenregen is, en dat dan 3 avonden lang..
Zonsverduistering was vanmorgen, de meteorieten zijn een maand land, maar het hoogtepunt is tussen 11 en 13 augustus.
Kan best dat er ook een maansverduistering komt hoor, niet ondenkbaar, maar daar heb ik verder neits over gehoord.
Wij zagen gisteravond ook wat voorbij vliegen. Het was best groot. Dat was ook rond half elf... Het was echt ff een wow moment!
ff gegoogled, volgende maansverduistering ik op 17 en 18 augustus, dus helemaal niet vreemd dat je het gehoord hebt popje.