Ssst geen lawaai maken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kayra, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Wij wonen boven een klein winkelcentrum en de kamer van Kayra kijkt neer op de straat waar in en uitgeladen word. Hij schrikt telkens wakker van al het geluid. Ik dacht aan het begin dat hij er wel aan zou wennen, maar nee hoor, het is nu 8 maanden later en hij word nog steeds wakker wanneer er iets te hard word in of uitgeladen.

Soms ben ik zo geirriteerd dat ik vanuit de balkon naar ze toe wil schreeuwen en mijn hart wil opluchten, maar dan denk ik jah dat is hun werk wat kunnen ze er aan doen!

Hebben jullie tips?

2. butterfly83

butterfly83 Fanatiek lid

14 feb 2008
    2.047
    46
    48
    friesland
    Heb je niet een ander kamertje over? Of verhuizen?

Hier ook een hele lichte slaper, wij hebben een rustige straat maar als er toevallig een vrachtwagen voorbij rijdt is ons mannentje ook wakker! Niks aan te doen, heeft hij van zijn moeder ;)

succes!

3. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    De andere kamer kijkt ook neer op de zelfde straat dus dat heeft geen zin. Ik woon hier nog maar 11 maanden, dus verhuizen is echt geen optie want heb dit al erg moeilijk gevonden. Ik ben verhuist van oost- naar west-Nederland.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm een voorzetraam? wellicht dempt dat het geluid ietsje

al ben ik bang dat laden/lossen meer herrie maakt dan dat een voorzetraam kan oplossen.

5. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Of hem er toch iets meer aan laten wennen aan geluiden om hem heen? Als ie op bed ligt dat jij boven wat blijft rommelen (wasje draaien, stofzuigen etc.)?

Een extra dik gordijn om t geluid iets te dempen..?

Maar ja van in 1x een hard geluid...pfff om daar ooit helemaal aan te wennen?...:(

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Of misschien een rolluik op het raam laten maken?
    Is naar mijn weten ook geluiddempend ;)!

7. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Is vervelend he. Ik erger me ook vaak aan als Louiza wakker wordt door een of ander bruusk geluid van boven of onder :( Hier ook een ondiep slapertje.
    Zorgen voor een dubbele beglazing is bij jou misschien dan wel een optie.
    Succes ermee.

8. Saskia78

laden en lossen onder je slaapkamerraam.. is natuurlijk niet "een beetje geluid" maar gewoon echt veel herrie

9. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen

Ja....daarom zeg ik ook 'maar ja van zo'n geluid wat in 1x komt...of je daar ooit echt aan kan wennen :('.....

10. Larissa1982

Larissa1982 Niet meer actief

Vervelend he? Wij wonen langs een hele drukke weg waar veel brommers en vrachtwagens voorbij razen. Ik heb ook een hele lichte slaper, maar moet zeggen dat het nu eindelijk wat beter gaat. Wij hebben tochtstrips tussen de ramen geplaatst en die houden het geluid iets meer tegen. Nadeel is dat je het raam lastig open krijgt. Ik denk dat je er verder weinig aan kan doen, helaas.....

11. Saskia78

Hmm dan begreep ik dat verkeerd :)
    sorry! :)

12. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh ik begrijp je helemaal! Bij ons op de hoek wordt verbouwd, dus mijn dochter loopt zo nu en dan ook te gapen, omdat ze eigenlijk wel langer had willen slapen.
    Naast ons een baby geboren, en die mensen gaan allemaal voor de deur heel hard met elkaar praten. Lekker dan ;)
    Maar misschien dat ze het nu een keer gaan leren :)

13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.086
    3.869
    113
    Een rolluik houdt veel herrie tegen, misschien het overwegen waard. Ik vind het lelijke dingen, maar tegenwoordig kunnen ze ze aardig netjes wegwerken hoor, zomers houden ze ook aardig wat hitte buiten.

14. Kayra

Kayra Actief lid

13 jun 2008
    146
    0
    0
    Interieur-architect
    Capelle a/d IJssel
    Wauw een voorzetraam lijkt me wel handig! Ik heb zitten googlen en daar staat dat je glas hebt van 12,8 mm dik! :confused: Speciaal voor geluidisolatie! Ik weet natuurlijk nog niet hoeveel dit zou kosten, zal wel duur zijn, maar ik heb het er echt wel voor over! Elke keer een huilende Kayra in mn armen vind ik echt hartverscheurend! Ik ga dit zeker effe uitzoeken! bedankt! ;)

Rolluik is ook wel handig, maar dan ben ik bang dat hij het altijd donker wil hebben wanneer hij moet slapen. :rolleyes:

Bedankt voor alle tips! Meer tips zijn altijd welkom! :)

15. victoria

victoria Fanatiek lid

15 jun 2006
    1.131
    0
    0
    Hier ook een lichte slaper. Mijn zoontje werd altijd wakker zodra de buitendeur werd dicht gegooid of de deurbel ging. Sindsdien zet ik altijd de muziek aan zodra hij gaat slapen en dan vallen deze geluiden minder op. Wel moet ik ervoor zorgen dat het geluid constant aanwezig blijft. Want zodra de cd is afgelopen en ik niet snel genoeg een nieuwe heb aangezet, wordt hij wakker van de stilte!

Deel Deze Pagina