your baby can read....?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door lotte38, 28 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lotte38

lotte38 Lid

24 nov 2008
    19
    0
    0
    Zat net op sbs de reclame te kijken over your baby can read. Ben benieuwd of er hier moeders/vaders zijn die dit aangeschaft hebben en of het werkelijk werkt. Ik sta namelijk altijd nogal sceptisch tegenover die homeshopping programma's. Kan er eigenlijk via google nog niet zoveel over ervaringen lezen. Maar een baby/dreumes van 18 maanden die 500 woorden ken.......? Kweet het niet hoor?!
    Iemand wel ervaring ermee?

groetjes, Lot

2. jessica507

jessica507 Actief lid

11 jan 2008
    421
    0
    0
    receptioniste
    omgeving roosendaal
    ben er ook erg benieuwd naar!
    ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden.

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

pff, lijkt me erg overdreven... denk niet dat dat ECHT kan, en waarom in vredesnaam zou je willen dat je kind dan al zoveel woorden moet kennen?
    Pak gewoon de leuke voorleesboekjes, (Nijntje enzo), dan gaan ze prima mee in ontwikkeling hoor, heb je echt niet van die zooi voor nodig!
    En vooral niet hun kromme woordjes gaan gebruiken om dingen aan te duiden, als je zelf normaal nederlands tegen je kind praat en veel benoemt van wat je (samen met 'm) doet, leren ze heel snel hoor!

4. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

waarom moet een kind van 18 maanden kunnen lezen?

5. raspberry

Heb ff zitten zoeken, maar gemiddeld genomen hoeft je kind dan nog maar 50 woorden te kennen en gaat ie vanaf die periode zo ongeveer 10 woorden per dag bij (kunnen) leren.
    Ik geloof dat op de kleuterschool het streven is om kids per dag tussen de 7 en 10 nieuwe woorden te leren...
    Dit is echt een onzinprogramma dus...

6. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Wat een onzin zeg! Laat een kind toch gewoon nog even kind kunnen zijn. Ze "moeten" straks nog genoeg.

Noa is nu bijna twee jaar en ze is al aardig vooruit met taal, maar dat is gewoon op de "normale"manier gegaan hoor. Gezellig boekjes lezen, benoemen wat je doet.

Nou moet ik zeggen dat ik een aardige babbelkont ben... :) Ze heeft het dus niet van een vreemde...

7. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    ik ozu het neit kopen, zonde van je geld, neem dan een gewoon boekje om met je kind te lezen , door lezen,zingen,praten kom je al heel ver en een kind met 18 maanden al 500 woorden zegt lijkt me erg stug

8. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
    Ik heb een review gevonden (in het Engels) met commentaar van andere gebruikers over hoe zij het hebben ervaren. Negatief en positief, misschien kan je er wat mee.

Ik persoonlijk vind het onnodig. Leren lezen komt wel met de tijd.

9. Laika

Laika Fanatiek lid

23 jul 2006
    2.334
    3
    38
  10. mirwar

mirwar Bekend lid

22 apr 2008
    779
    0
    0
    Groepsleidster kinderdagverblijf
    Groningen
    Maar gaat het over de actieve of passieve woordenschat van 500 woorden?
    Dus actief= de woorden die ze gebruiken en passief= de woorden die ze kennen.
    Want dan zit je al snel op heel wat woorden hoor (ook zonder zo'n teleshopding bedoel ik).

Was laatst toch op t nieuws dat ze willen dat kinderen van groep 1 straks een test af gaan nemen op school ofzo? 'Ze' vinden nl dat een kind van 4 iets van 3000 woorden moet kennen (passieve woordenschat) meende ik...

11. raspberry

O, dacht dat het er 2000 moesten zijn, maar da's dan idd passief. 500 woorden passief kennen lijkt me trouwens voor een dreumes ook nog best veel, maar ik heb nooit lijstjes bijgehouden en geteld, dus wie weet zit je er wel zo op, als het om passieve kennis gaat, :D

Deel Deze Pagina