Hoe straffen jullie? Wanneer? En hoe maak je t weer goed?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brabbel1988, 26 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Es85

Es85 Niet meer actief

Ow ja goedmaken: hij zegt sorry en dan een knuffel en een kus. Dan weer fijn verder spelen!

2. Amethist

Amethist Niet meer actief

Zo doe ik het ook. Ik houd niet van straf geven en het werkt hier ook niet goed.

Mijn dochter heeft er een handje van om te meppen ;). Als straf op bijv. de mat zetten heeft alleen maar als gevolg dat ze heel verdrietig, gefrustreerd en boos wordt en alleen maar meer dingen gaat doen die niet mogen. Ik zeg dus dat er niet geslagen wordt, dat dat pijn doet en dat ze mag aaien, knuffelen en kusjes geven. Natuurlijk gaat ze dan soms toch door, waarna ik haar weg leid naar een ander gedeeltje van de woonkamer en zeg dat ze maar even wat anders moet gaan doen. Zo pak ik het eigenlijk aan met al het gedrag dat ik niet wil hebben. Als ik dat niet doen wordt het er hier in huis met 2 peuters niet gezelliger op en dus kies ik ervoor om dingen positief te benaderen ipv constant straf geven en nee zeggen.

Als het echt te gortig wordt en ook afleiden niet meer helpt dan mogen ze heel even afkoelen op een plekje waar ze geen "rottigheid" kunnen uithalen. Dat is dus nadrukkelijk geen strafhoekje oid, zo benader ik het niet, ik geef slechts aan dat ik het vervelend vindt dat hij/zij niet luisters en daarom even apart moet zitten. Het is dus vooral het kind uit de situatie halen.

Deel Deze Pagina