Hoe straffen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Humbly89, 28 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.269
    4.508
    113
    Je doet het prima hoor meid, zo heb ik het ook altijd gedaan.

Gewoon even bij de hand of arm pakken (vasthouden net als je hand in hand wandelt dames dus niet meteen op de achterste benen :D)
    Nee zeggen en ik vertelde er ook altijd bij waarom niet, tuurlijk als ze 6 maanden zijn zullen ze dit nog niet zo begrijpen maar ze worden ouder en dan begrijpen ze je wel ;)

Babyproof hebben wij hier het huis niet zo hoeven te maken, ik kan gerust mijn glas op tafel laten staan, de dvd speler staat laag, de kastjes kunnen gewoon open.
    Wel heb ik in de keuken 1 kastje waar Kylian gewoon bij mocht, hier stond al het plastic spul in en kon dus niet kapot, op die manier kon hij mij toch helpen.

Groetjes Anita

2. chantal29

chantal29 Fanatiek lid

30 jul 2007
    1.714
    0
    0
    Nee zeggen en wegpakken. Maar ik zou (we hebben hier ook een lekkere driftkop) hem niet op de arm nemen als hij gaat krijsen. Ik zou proberen dat te negeren maar hem tijdig uit de situatie halen zodat hij de kans niet krijgt om te krijsen. Klinkt heel makkelijk allemaal was de praktijk ook maar zo haha. Het is een kwestie van herhalen, herhalen, herhalen

3. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    bijna onmogelijk op deze leeftijd....en als ze al luisteren, dan zijn ze het na 5 minuten weer vergeten /of als jij uit het zicht bent...dit blijft echt wel een tijdje zo, zeker tot een jaar of 1/1,5jr volgens mij, misschien wel langer... Het cb kan je daar meer over vertellen, ik ben een keer naar zo'n bijeenkomst van het cb geweest, over regels en grenzen van 1-4 jaar..erg leerzaam.

wil niet zeggen dat je kan zeggen: nee, dat mag niet! Haal je kindje weg uit de situatie en klaar. ervoor zorgen dat hij geen kattekwaad kan uithalen is ook een goede ja...houdt het gewoon gezellig, je kindje snapt er toch nog niets van en schrikt misschien alleen maar als je boos wordt.

succces...en geniet ervan...weer een stapje verder in de grote ontwikkeling

Deel Deze Pagina