Nu al peuterpuberteit?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by mamavansam2010, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mamavansam2010

mamavansam2010 Actief lid

Oct 10, 2010
    469
    0
    16
    Noord-Brabant
    Hoi,

Onze dochter 1 jaar en 9 maanden en het lijkt alsof de peuterpuberteit al is begonnen hier.
    Tenminste dat hoop ik, want als het nog erger wordt...:$

Vooral aankleden/uitkleden is een draaaamaaa, het lijkt wel alsof we haar wat aandoen als we haar pyjama aan willen doen.
    Sowieso is het bij het minste of geringste drama, zich op de grond laten vallen en krijsen alsof er iets verschrikkelijks gebeurt, bij iets kleins.

Herkenbaar voor anderen, al op deze leeftijd?

2. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Yup, peuterpuberteit kan intreden vanaf 18 maanden ongeveer. En dat gebeurde hier dan ook;)

Enne, het wordt wel degelijk erger:D Maar misschien blijft dat jullie bespaard;)

3. gebakje

gebakje VIP lid

Dec 15, 2010
    5,130
    0
    0
    Heerle (NB)
    Hier ook hoor, begon al bij 17,5 maand.

4. Chiggy

Chiggy VIP lid

Aug 29, 2010
    12,876
    25
    38
    Rotterdam
    Hier begon het ook al rond die tijd... gezellig hoor ;)

5. yossie

yossie Fanatiek lid

Jan 4, 2011
    1,784
    0
    36
    Nou, hier is het ook al begonnen hoor, is hij zo vroeg dan:( Drift niet normaal om niets idd. Kon hem vanochtend niet eens uit zijn slaapzak krijgen, en vanavond er bijna niet in... Zijn nieuwe koosnaam is dan ook "baasje"! Hij meent dat de wereld om hem draait en alles moet zoals hij wil, want anders zul je het weten! Met hoofdstoten en soms zelfs slaan! Op het CB waarschuwde ze me al. Vanaf 1,5 denken dreumessen dat iedereen leeft om hen te dienen:D

6. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Onze jongste is 13 maanden en wordt nu al erg driftig als ze iets niet mag hebben ;) wordt nog wat ;)

7. Emmarijn

Emmarijn Fanatiek lid

Jun 21, 2011
    2,548
    2
    0
    Wat nog weleens kan helpen, is haar te laten helpen met dat soort dingen.

En bij andere dingen, kun je haar bijv de keuze geven uit 2 dingen: "wil je kaas of worst op je broodje?" Ik heb het idee dat ze dit helpt om minder drama te schoppen.

En vooral veel vertellen over wat je doet en waarom.

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Hier is het nu sinds een week of 2 ook kassa (iets ouder, 22/23 maanden). Drama omtrend uitkleden --> Check!
    Verder expres dingen doen die niet mogen en me aankijken met een blik van "Wat ga je hier aan doen, mama?"
    Op de grond werpen valt -nog?- wel mee.

Gaat het erg lang duren? Vind er nu al niets meer aan ben net zo'n boeman ;):p

9. Nyn

Nyn Fanatiek lid

Jan 14, 2013
    1,008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Peuterpuberteit duur tot 4 jaar ongeveer:cool:
    Maar de periodes dat het goed gaat gaan steeds langer duren, en je weet zelf ook steeds beter hoe ermee om te gaan. Maar we hebben nog 1, 5 jaar te gaan, dus misschien zeg ik over een half jaar weer iets minder positiefs;)

10. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    4 jaar? Oef, daar was ik nog niet op voorbereid ;):p

11. Flower72

Flower72 Bekend lid

Aug 23, 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Heel herkenbaar. De jongste zit er al volop in en kan inderdaad zeer dramatisch op de grond liggen huilen of in een hoekje gaan staan huilen. Of als het niet helemaal zint een lepel vol yoghurt door de kamer gooien en dan booooos kijken, echt daar wordt je eng van.
    De oudste zit er echter ook nog in. Dus is het regelmatig feest hier.

Het voordeel bij de jongste is dat ze nog wat minder sterk is. Aan- en uitkleden, verschonen etc gaat dan gepaard met een hoop herrie, maar dat lukt nog wel. Bij de oudste komt er echt meer taktiek aan te pas. Heel irritant als je 's ochtends toch echt weg wilt.

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Je went eraan.

Het word veel erger dat je gek word en.dan trekt het weerbij

13. Mamarinde

Mamarinde Lid

Oct 3, 2011
    50
    0
    0
    Hier ook al zo'n baasje... Als ik in de buurt ben móet ik álles doen.. Jas/schoenen aandoen, papfles geven, naar bed brengen, etc.

Op de opvang hebben ze nergens last van, daar is ze juist heel verlegen..
    Ook mijn ouders hebben geen kind aan haar als ze oppassen, ik zet 1 voet over de drempel en het is DRAMA

Zeer vermoeiend en soms best lastig om mee om te gaan in de praktijk

Share This Page