Hallo zal me eerst even voorstellen. Ik heb een zoontje van bijna 4. Wij zijn na al 1 1/2 jaar bezig voor de 2e. Wil niet lukken en lopen nu onderbehandeling van de gyn. Ben nu met de 3e ronde clomid bezig en moet dus regelmatig naar het zh. Dan gaat mijn zoontje even naar 1 van de oma's. Hij weet dat ik dan naar de mama dokter moet omdat mama pijn in de buik heeft en de dokter haalt dat weg en moet af en toe naar mama kijken. Gisteren was hij nep koffie aan het maken. Komt hij naar me toe en zegt mama hier zit een pilletje in waarvan je buikpijn weg gaat en niet meer zo vaak naar de dokter moet. Moest wel even slikken hoor. Het blijkt wel dat hij weet dat er iets is maar ja wat vertel je zo'n klein ventje dan? Hij vraag ook wel eens waarom hij geen brusje heeft en andere kinderen wel? Hij heeft ook geen neefjes of nichtjes dus dat mist hij ook al. Zelf willen we graag een 2e maar voor hem zal het super zijn. Hoop alleen niet dat er teveel leeftijds verschil tussen komt. Maatje
ik zou wel meer zeggen, dan alleen buikpijn, en dat de dokter die buikpijn weer weghaalt. want zoals het nu voor hem lijkt is het wel een hele slechte dokter als je zo vaak terug moet komen. als de familie toch al op de hoogte is, zou ik gewoon zeggen dat het niet lukt om een broertje of zusje in je buik te krijgen. en dat de dokter daarbij moet helpen.
Hoi, Ik zou ook eerlijk zijn. Kinderen hebben meer door dan je denkt. Toen mijn vriend en ik terugkwamen van de echo, die dus niet goed was, riep mijn dochtertje (4) toen wij binnen kwamen gelijk, mama het babietje is dood he ? Zo zie je maar een blik is al genoeg...... Ik hoop dat jullie wens voor een tweede snel in vervulling gaat ! Groetjes Monique
Bedankt voor jullie reactie's. Denk toch dat we openkaart moeten spelen met hem. Klopt kinderen zijn zeker niet gek hebben meestal al door wat er aan de hand is. maatje
Hoi Ja in kindertaal hebben we het hem verteld. Reageerde er goed op. Zal de komende maanden er ook niet veel mee te doen hebben. Moet volgende maand een hsg laten maken, als die goed is mag ik 3 maanden met de clomid doorgaan zonder naar het zh te moeten. Krijgen we toch iets meer rust. Groetjes Maatje
Ik vraag me af waarom je zo'n kleintje verteld dat je naar het zh moet of de dokter? Geen wonder dat je dit soort reactie's krijgt van hem. Een beter gepast idee zou zijn dat je,boodschappen moet doen of iets normalers...
Zo'n kleintje van bijna 4 is ook niet gek hoor. Wat moet je dan gaan liegen tegen hem. Dat nooit vooral niet tegen mijn eigen kind. Als je al bijna 8 maanden in het zh loopt. Gaat zo'n ventje ook denken. Mama boodschappen doen? raar hebben we gisteren toch gedaan. Vooral omdat ik vaak zo'n buikpijn heb dat ik niet kan lopen van de pijn. Vind ik toch dat je beter in kindertaal beter iets kan vertellen dan liegen. Maar dit soort zaken is toch voor iedereen anders.
ja ik vind dat je groot gelijk hebt dat je het vertelt hebt.Normaal gaat je kind ook mee boodschappen doen en dan opeens mag dat niet en moeten opa en oma opassen?Maar ja sommige... Wij hebben het ook verteld aan onze dochter(over 2 maanden 4) en ze snapt het goed, Is ook erg lief als ze weet als we naar de dokter geweest zijn.Eerder was ze wel eens huilerig als er oppas kwam omdat ze niet mee kon en nu snapt ze het en is het goed.Laatst vroeg ze aan een vriendin of zij geen baby had, nee nog niet zij zij, toen zij me dochter, dan moet de dokter er ook maar eentje voor jou maken, we hebben er hartelijk om gelachen. in het begin kun je het "heimelijk"of met smoesjes brengen, maar wij zijn er inmiddels al ruim 2,5 mee bezig en al 1,5 in de mmm dat kun je niet verborgen blijven houden.Sterker nog mijn dochter ging meerdere keren gewoon mee, waarom er iets geks van maken, bij de fm zat zij gewoon naast me met me schoenen te spelen.
Dankje diana Gelukkig toch nog iemand die het begrijpt. We zitten op 1 lijn. Mag ik vragen of je dochter ook met hulp van het zh is gekomen (gemaakt) Mijn eerste was met 2 maanden raak zonder hulp. En nu geen natuurlijke eisprong meer gek he. Hoop voor je dat je 23 juni 2 dikke strepen hebt. Maatje
onze dochter is na 1,5 jaar en vlak voor een ivf behandeling(was al aan het spuiten met decapeptyl) toch nog spontaan gekomen. Wat voor behandeling of onderzoeken zijn jullie nu mee bezig dan? ik hoop ook op een mooie positest binnenkort.En dan is het nog spannend of het er 1 of 2 zijn haha, we waren er zolang mee bezig en er waren uit 37 follikels maar 2 embryos gekomen,die niet goed genoeg zouden zijn voor invriezen, we konden het niet over ons hart verkrijgen om er 1 weg te gooien.En hopelijk was het een teken dat er maar 2 overbleven
Heb zelf geen eisprong meer en slik nu clomid en tot nu toe werkt het goed. Heb elke keer netjes 1 eitje. Als het deze cyclus niet raak is ze in de nieuwe cyclus kijken of mijn eilijders niet verstopt zitten, ze dachten van niet maar willen het gewoon zeker weten. maatje
Ik heb gevraagt of ze dit topic willen sluiten. Hoop dat ik met jullie contact kan blijven houden. Mijn vaste topic heet : dagboek van maatje Iedereen bedankt voor jullie antwoorden en reactie's Liefs Maatje