Schoenmaat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vruchtje24, 2 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.204
    432
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Ik ben benieuwd wat voor maat schoen jullie kindje heeft met 8 maanden of had. Ik weet niet wat een beetje gemiddeld is namelijk? En vanaf wanneer deed/doe je je kindje standaard schoenen aan naar buiten? Of ben je meer van de slofjes omdat ze toch nog niet lopen.

Nou ik hoor graag jullie ervaringen

gr vruchtje

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Onze dochter had met 8 maand bobux en baby paws slofjes aan ... Met 11 maand en 1 week ging ze los lopen en een paar weken daarna hebben we echte schoenen gekocht .. Ze heeft nu maat 18...

3. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

Mijn zoontje had toen hij 8mnd was altijd zachte schoentjes/slofjes of sokken aan als hij aan de hand meeliep.. je moet je kindje nog geen harde zolen aandoen, pas als ze een week of 6 écht goed loslopen.

Mijn zoontje is nu ruim 1 en heeft maat 21, rond die tijd zat hij op 19.

4. Diadeem

Diadeem Fanatiek lid

2 feb 2008
    4.378
    0
    0
    Ik denk dat het moeilijk te zeggen is omdat dat per kind verschillend is. Mijn dochter had op die leeftijd leren slofjes 6-12 maanden daarna had ze maat 19 en toen ze ging lopen met 13 maanden maatje 21 en nou alweer 22 met anderhalf jaar dus kan hard gaan.;)
    (maat 20 heeft ze overgeslagen):D

5. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier met 8 maanden ook leren slofjes. Milan had als ik me niet vergis toen maat 19.

Met 12 maanden precies is meneer los gaan lopen, en met 13 maanden hebben wij zijn eerste schoentjes gekocht (maat 21).

6. Mammie van Roy

Mammie van Roy Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.445
    0
    0
    Hier ongeveer hetzelfde, toen hij ging kruipen/staan had hij maatje 18. Hij zit nu in 20, bijna in maatje 21 maar die is nog net iets te groot.

7. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter had toen weleens schoentjes/slofjes aan, maar dat was niet zo`n succes. Ze trok ze altijd uit en we zijn er verschillende kwijt geraakt of bijna kwijt geraakt. Ze had vaak sloksloffen aan die bleven beter aan. Ik had toen maat 16/17 voor haar. Dochter kreeg met 17 mnd haar 1ste schoentjes mt 18. Nu is ze bijna 2 en heeft mt 20.

8. Lien78

Lien78 Fanatiek lid

15 feb 2008
    1.890
    0
    0
    (dieren)fysiotherapeute
    regio A'foort
    hier leren slofjes, of van die soksloffen, of fleece slofjes aan. maat M van shooshoos leren slofjes is nog wat ruim, maar kan wel. zijn voetjes zijn nu 11,5cm. maat 18, is dat, geloof ik?

ik doe 'm nu het killer is buiten wel wat meer aan dan alleen sokken. krijg zelf ook koude voeten anders.

9. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    hier maatje 17-18 maar door haar hele smalle voetjes erg moeilijk om passende slofjes te vinden maar heb ze nu toch gevonden, zoiezo slofjes of soortgelijk tot ze echt 2-3 maanden goed lopen en dan binnen nog het liefst op blote voeten hoor, das het allerbest, maar voor buiten slofjes is goed genoeg, schoenen met een echte zool kunnen ze niet meteen op lopen, maar stel dat je een leuk laarsje ziet is het nu nog puur voor de fun en kan toch ook (als ze toch ligt!) maar als ze echt gaat lopen dan liefst geen schoenen aan of slofjes ofzo..

10. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    mijn dochter zat toen ongeveer in maat 18/19. ze heeft altijd kleine voetjes gehad. met 1 jaar had ze 20/21.
    nu zit ze in 25

mijn zoontje zit nu al in maat 18 :) leeft op grote voet

11. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Mijn dochtertje had met 8 maanden maatje 18 en zit nu op maatje 20.

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

mijn zoontje had toen maatje 19, nu zit hij in 20.

Deel Deze Pagina