Hoi hoi. Ik had even een paar vraagjes wat betreft schema rond de 6 maanden. Even korte info. Ons zoontje wordt volgende week woensdag een half jaar. Sinds 4 maanden krijgt hij al bijvoedign,wat super gaat. Hij eet nu p/d een half potje fruit en een half potje groenten. Wat betreft flessen zit hij nu op 4x 180 (eerst was dit 4x 210) en in de eerste en laatste fles zit een klein schepje rijstebloemmeel. Nu merken wij dat de laatste fles steeds moeizamer gaat. Hij drinkt de andere 3 flessen wel op maar de 4e laat hij veel staan. Is op zich geen probleem,alleen sinds hij dat doet wordt hij wel snacht's een keertje wakker (sliep voorheen van 20:30 tot 07:00) Ook dat is niet echt een probleem,ga erheen en geef hem de speen en hij slaapt weer verder. Maar het zou natuurlijk wel weer lekker zijn als wij allemaal gewoon weer door kunnen slapen Maandag moeten we weer na het cb dus denk dat ik dan wel weer meer over schema en voeding te horen krijg. Maar ik ben best benieuwd hoe jullie schema eruit ziet/zag rond deze periode.
Nog eventjes onze schema. 07:00 fles 180/6 met wat rijstebloem 08:00 na bed 09:00 half potje fruit 10:00 na bed 11:00 fles 180/6 13:00 na bed 15:00 fles 180/6 16:00 na bed 17:00 half potje groenten 18:00 na bed 19:30 fles 180/6 met wat rijstebloem 20:30 na bed Hij gaat wat vaker op de dag kort na bed,omdat hij een zeer actief jochie is en daardoor ook heel snel moe. Heb trouwens alleen het na bed en eten hier neergezet,uiteraard wordt hij ook gewassen en gaan we wandellen etc.
Een vriendin van me geeft nu al(twee weken voor 6 maanden) de nr 2 melk, dit mocht gewoon van de cb arts. Die wilde ook minder flessen en dan krijgt hij wel wat hij nodig heeft. Ons schema is vanaf vandaag zo(vandaag over op de nr2 melk): 06.00 uur(ongeveer, dan is hij vaak wakker) 1e fles 190+6 09.00 uur 200 gram vers -maar wel gekookt en gepureerd- fruit en wat thee/diksap/water. 11.00 uur 2e fles 190+6 14.00 uur 3e fles 190+6 17.00 uur groente 120 gram(eerst even wennen, courgette gaat goed morgen bloemkool proberen) vers -maar wel gekookt en gepureerd-, bambixkoekje en wat water/diksap/thee 19.00 uur/ 20.00 uur 4e fles 190+6 Als hij na de bijvoeding eerder of later zijn fles wil doen we dit gewoon en als hij over de 800 gaat en echt wil eten krijgt hij een klein flesje nr1 melk extra.
Bedankt voor je snelle reactie. Mag je ook minder flessen geven als je num 1 en num 2 mixt?? Wij hebben nu nog een halve pot num. 1 staan vandaar. En dik sap enzo mag dus ook gewoon nu?? Haha veel vragen.