Hallo.. Wie kan en wil me helpen... Caleb heeft nu een dubbelgevouwen deken, een lakentje, een hema slaapzak zonder mouwen, een romper met korte mouwen, en pyama en sokjes aan... en op zijn kamer is het snachts tussen de 16.5 en 18 graden.. Doe ik hem niet teveel aan? Hij is de laatste tijd erg onrustig, wil alle opties nagaan... Dankje...
De slaapzak is dat een dikke winterzak of een wat dunnere, anders heeft hij het miss te warm met een dikke winterzak aan als je zoontje ook nog prima onder de dekens blijft liggen. Mijn zoontje slaapt met een wat dunnere slaapzak, pyama en rompertje zonder mouw en geen sokjes aan onder een dekbedje. Als hij een dikke slaapzak aan heeft dan heeft hij alleen het pyamabroekje uit de rest blijft het zelfde. Jayden ligt nooit stil onder de dekens en kruipt er steeds onderuit. Op zijn kamertje is het 14/15 graden. Liefs wolly.
Haha ik heb gister dezelfde vraag geplaatst onder 'wat heeft jullie baby aan in bed met dit weer' misschien kan je daar eens kijken...
Hier heeft L. het heel snel warm.. Hij ligt of in een slaapzakje met rompertje en truitje aan onder een dubbelgevouwen lakentje.. Als het slaapzakje in de was zit gaat hij met shirtje, broekje, sokjes, rompertje onder een dubbelgevouwen lakentje.. Zou ik hem zo aankleden zoals jou kindje word hij zwetend wakker en slaapt hij slecht.. Denk wel dat het per kindje verschilt.. L. heeft zijn temp altijd op 37.2 of 37.3 zitten, ook als ik hem zonder lakentje op bed leg..
Vind het ook wel erg warm hoor ! Verschilt denk ook wel per kind. De een heeft het snel koud ect. Vaak kan je het voelen in zijn nekje, als die erg warm is mag er zeker een laag af Levi ligt sinds hij 2 weken is alleen in een romper, pyama en een slaapzak ( winter met mouwen, zomer zonder mouwen )
Ik vraag me meteen af of die sokjes nodig zijn, als ie in een slaapzakje ligt. Mijn dochtertje heeft altijd een rompertje met lange mouwen, zomerslaapzakje (niet gevoerd) en ze ligt onder een dekbedje. Kamertje is een graad of 16/17.
Het verschilt ook heel erg, want je kindje is natuurlijk ook pas een half jaar oud! Ik heb Julia hetzelfde, alleen een slaapzak (niet te dik, zonder mouwen) dan 1 deken (enkel) in een dekbedhoes en een rompertje met pyjama (zonder sokken). Julia zweet hiermee nooit in bed. Ik deed daar als het vroor buiten nog wel eens een dunne deken er overheen, maar dat was ook meer voor mezelf dat ik haar lekker inpakte. Zodra ze zweet kun je er beter iets af doen. Ik heb nu een zomerslaapzak gekocht voor de komende tijd, want dan kan ik haar nog steeds wel blijven instoppen met een deken (anders rolt ze haar hele bed door).
Mijn zoontje draagt een rompertje met korte moww, pyama en ligt in een winterslaapzak met lange mouwen. Ik doe sàvonds (laat in de avond) nog wel een deken (enkel )over hem heen maar die ligt binnen de kortste keren in een hoek van het bedje. Hij blijft er nooit onder liggen. Sokjes doe ik hem nooit aan tijdens het slapen. Gewoon omdat ik dat zelf ook niet prettig vind.....gewoon lekker blote voeten in bed.
Hier romper lange mouw, pyjama broekje, slaapzak zondermouw en dubble dekentje met laken. Hoe houden jullie de kamertjes zo koel? Hier doen we het raam open voor het slapen gaan maar het zit zo weer op +/-20 graden. Laten jullie het raam soms open?
hier heeft Emma zo ongeveer hetzelfde aan als ts. ook dekentje, lakentje en een pyjama (geen sokken) en een slaapzak maar wel met mouwen er nog aan. Hier ook oud huis, dus het koelt snel af (s nachts is de kachel niet aan en blijft de temperatuur gelijk). maar haar nekje voelt goed niet et koud, niet te warm. zometeen als het wat warmer word de mouwen er eerst af en daarna naar een dunnere slaapzak. Maar in het nekje kan je goed voelen of kje kindje het niet te warm of kous heeft.