Hoe streng zijn jullie qua contact met anderen nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh echt... ik heb zoon gewoon verteld dat er mensen in china ziek zijn geworden en dat omdat we zoveel reizen er ook zieke mensen hier zijn gekomen die andere besmet hebben. Daarom mogen er nu bijna geen vliegtuigen meer vliegen.
    Het enige dat hij op zichzelf betrekt is: ik ben het enige kindje dat niet verkouden is, daarom mag ik naar school ;)

    Maar wel een goede tip van dat geen zorgen maken. Ik zou het uit mezelf ook niet zeggen maar hij kan natuurlijk wel de gesprekken tussen mij en vriend volgen als hij erbij zit.
     
    LaLune en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  2. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Kinderen mogen nog wel samen spelen, mits het niet te grote groepen zijn. Scholen zijn gesloten omdat leerkrachten en ouders zich zorgen maken, niet omdat ze risico lopen.
    Ik ben ook voorzichtig, niemand mag hier binnen komen en met max 2 kinderen spelen voor op straat, maar binnen houden is gelukkig niet nodig.
     
    Anouk2005 en Luna86 vinden dit leuk.
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.538
    11.096
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh het ging me ook totaal niet om de verantwoordelijkheid wel of niet kunnen dragen. Meer wat is die zogenoemde risicoleeftijd. Ze zeggen immers dat jonge kinderen het minder snel verspreiden omdat hun symptomen lager zijn. (Ook al betwijfel ik dat met kleuters, die nog net elkaars snot niet opeten, zo dicht dat die op elkaar zitten)


    Wat goed dat je zoon zo serieus met zn schoolwerk bezig is. Klink als een slimme jongen :)
     
    Maev en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Maar wat zijn te grote groepen? En waarom wel buiten met die kinderen spelen en niet binnen?
     
  5. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Wat een goede actie van school!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  6. MariMari

    MariMari Actief lid

    8 jun 2018
    204
    331
    63
    Vrouw
    Thuis
    Man werkt gewoon, zoon (8) en ik zijn thuis. Ik doe alleen boodschappen (2x in de week), gaan niet naar m'n schoonvader (78) en niet naar mijn moeder (79)...we gaan wel regelmatig een rondje om en hij speelt met de twee buurjongens.

    Volgens mij doen we het wel goed zo.
     
    Evanesco vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik zal even kijken of ik dat bericht hier kan posten.
     
    Syane vindt dit leuk.
  8. Feline31

    Feline31 Bekend lid

    11 feb 2017
    927
    588
    93
    Wij werken allebei thuis maar gaan wel bij schoonmoeder (60) op bezoek met peuter van 1,5 maand. Mijn ouders willen liever geen contact.
    Ik vind het lastig; wel of niet naar schoonmoeder gaan. Maar er is ook zoiets als mentale gezondheid. Mijn schoonvader is vorig jaar overleden. Anders ziet mijn schoonmoeder helemaal niemand meer. Dat trekt ze mentaal niet. Normaal gaan we met zijn allen elke zaterdag eten bij haar. Nu wisselen we af tot Max 3 personen op bezoek. Ik sta er nog steeds niet 100 % achter om te gaan vanavond maar niet gaan voelt ook niet zo heel goed.
    Ik heb het er vooral moeilijk mee dat mijn ouders zichzelf bijna opgesloten hebben vs mijn schoonmoeder die misschien wel wat strenger zou mogen zijn.
    Peuter speelt hier trouwens nog wel met buurtkindjes op straat.
    1x per week past mijn zusje hier een dag op zodat wij even ‘werkslagen’ kunnen maken.
     
  9. Felice

    Felice VIP lid

    22 apr 2009
    6.516
    7.317
    113
    Ik werk vanuit huis, man moet meeste dagen wel naar z'n werk.
    En boodschappen doe ik alleen, blijven kinderen even thuis.

    Ook boodschappen voor (schoon)ouders, die breng ik langs en zet ik binnen de deur, maar verder niet.

    Kinderen spelen met steeds dezelfde 2 buurkinderen en mogen alleen bij ons in de straat spelen, of bij ons huis of dat van de andere 2 (komen uit zelfde gezin).
     
  10. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Ik laat ze niet binnen omdat geadviseerd wordt 1,5m afstand van volwassenen te houden.
    Natuurlijk moet iedereen het zelf weten, maar lees een aantal keer dat mensen verbaasd zijn dat kinderen samen buiten spelen. Kinderen dragen waarschijnlijk niet veel bij aan de verspreiding en als ze geen klachten hebben mogen ze met een paar kinderen buiten spelen. Het is wachten op de onderzoeksresultaten, maar ik denk dat het rivm wel weet waar ze mee bezig zijn.
     
    Athina en Luna86 vinden dit leuk.
  11. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Respect voor jou! :thumup::)
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn kinderen mogen inderdaad niet buiten spelen met anderen. Ze kunnen wel denken dat kinderen weinig bijdragen maar zo lang dat onderzoek niet afgerond is blijft het gokken. En dat doe ik niet met mijn kinderen. Ik vind het ook best krom wel buiten en niet binnen. Binnen kun je die afstand met volwassenen toch ook bewaren?
     
    LaLune, Evanesco, Nehneh en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.742
    6.923
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat betreft de kinderen is het volgens mij het belangrijkste dat ze het niet verspreiden, want de kans is groot dat ze er zelf nauwelijks ziek van worden. Als ze weinig contacten hebben, maar wel vaste, zal verspreiding niet zo'n vaart lopen.
    Mijn jongste is 1,5 week verkouden geweest, ik heb hoop dat ze misschien al corona heeft gehad. En dat ze het daardoor waarschijnlijk niet weer zal krijgen nu en ook niet kan verspreiden.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Bij het rivm kun je naar de data statistieken.
    Deze was van gisteren, het verbaasde mij eerlijk gezegd wel dat de leeftijd 5-9 in verhouding zo minimaal was ten opzichte van de leeftijden eronder en erboven. Ik zou verwachten dat er daar mee zouden zitten. Mogelijk is dit juist enorm vertekend door de manier van testen in nederland. In andere landen zijn de lijstjes hierin anders.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Huismuisie vindt dit leuk.
  15. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.397
    10.595
    113
    Ik ben ook heel benieuwd wat uit dat onderzoek bij kinderen gaat komen. Tot die tijd beter het zekere voor het onzekere.
    Ik denk dat binnen risicovoller is omdat je daar afgesloten ruimtes hebt. En veel meer oppervlaktes. Je komt in die ruimtes ook dagelijks en wrs veel tijd. Dat is buiten toch anders.
     
    Huismuisie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  16. sillies

    sillies Fanatiek lid

    15 aug 2013
    3.130
    1.370
    113
    Ze gokken dat niet zomaar hoor :confused:, de resultaten van het onderzoek zijn nog niet binnen, maar ze roepen echt niet zomaar iets.
    En wat ik al zei: als iemand zn kinderen binnen wil houden moeten ze dat zelf weten, maar er is niemand die zegt dat dat moet.
     
    Athina en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  17. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.680
    3.465
    113
    Wij zijn er heel streng in. De kinderen mogen niet buiten of met andere kinderen spelen. Ze spelen thuis samen of in de tuin, maar als de buren in de tuin gaan zitten moeten ze naar binnen, want aan weerszijden van een houten schutting is nog steeds gewoon naast elkaar. Een paar keer per week rijden we naar rustig stukje natuur in de omgeving en wandelen we een flink stuk. Wij laten alles bezorgen, wat best een uitdaging is op het moment, dus dat betekent bestelmomenten lang van te voren vastzetten. Gelukkig hebben we ook een flinke voorraad eten in huis. De enige tripjes buitenhuis die we ondernemen zijn ritjes op en neer naar onze opslagbox, omdat we over 3 weken de overdracht van ons huis hebben, maar nog niet ons nieuwe huis in kunnen. Onze huisraad moet dus volledig in de opslag. Best een uitdaging als je kinderen niet naar school gaan en je ze niet makkelijk even bij een oppas kunt onderbrengen.

    Mijn ouders zien we heel af en toe, zij letten op onze kinderen als we iets voor het huis moeten doen dat niet door 1 persoon gedaan kan worden. Omdat zowel wij als zij volledig thuis blijven en contact met anderen vermijden voelen we ons hier allemaal veilig hierbij. Verder wassen we bij thuiskomst altijd allemaal onze handen en gaan schoenen direct uit bij de voorkeur. Pakjes laten we een paar dagen in een krat bij de deur staan voor we er iets mee doen en na het uitpakken wassen we handen weer goed. Sleutels en deurklinken doen we ieder dag even goed af. Vergaand misschien, maar als 1 van ons de komende weken flink ziek zou worden is dat echt een ramp voor het verhuizen. We kunnen nu geen hulp inroepen, dus moeten het samen klaren.
     
  18. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Lief, dankje
     
  19. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.521
    1.061
    113
    Onze buren hadden gisteren bezoek met kinderen, speelden samen in hun tuin, we hoorden dat bezoek zwaar hoestend vertrekken. Ik ben daarmee bevestigd dat wij terecht streng zijn :eek:
    Onze kinderen spelen alleen met elkaar en niet buiten onze tuin, jammer voor ze, maar het is even niet anders nu.
     
    LaLune en Syane vinden dit leuk.
  20. Waxinelichtjes

    Waxinelichtjes Fanatiek lid

    22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    Ik heb handschoenen aan in de supermarkt en bind mijn sjaal voor mijn gezicht. Ik ontsmet mijn auto en sleutels en gooi de kleren in de was als ik terug kom. Ik probeer zo min mogelijk boodschappen te doen.

    Ik was beddengoed vaker.

    Ik word half hysterisch als iemand binnen een meter bij mij komt staan.
    Ik wil ze dan echt slaan:oops:

    Ik krijg een knoop in mijn maag als ik moet werken (doktersassistent) of boodschappen moet doen. Ik durf niet.

    Ik ben bang dat de harde wind het virus verspreid en durf niet echt naar buiten. Maar ik ga wel anders draai ik (nog meer) door.

    Ik zie mijn moeder niet meer.

    Zoon mag alleen nog zwaaien naar opa en oma en neefjes en nichtjes.
    Hij mag alleen in de speeltuin, zodra anderen komen gaan we meteen weg.
     

Deel Deze Pagina