Hoe streng zijn jullie qua contact met anderen nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.008
    15.554
    113
    Vrouw
    De winkel waar ik ga, doet dit voor de klanten.
    En het pompje voor de handen is eentje met een sensor .

    Wij moeten nog alle 2 werken maar willen geen gebruik maken van de opvang dus puzzelen we wat.

    Kinderen spelen enkel nog in de eigen tuin.
    Wandelen en fietsen doen we als gezin.
    Verder veel handen wassen en ontsmetten.

    Verder houden wij ons aan de afspraken die van kracht zijn en proberen we gewoon toch te genieten van deze tijd. Want ondanks dat het een hele uitzonderlijke situatie is, is het voor ons nu toch wel pakken rustiger als tijdens de gewone werk en schoolweken ( geen ochtend en avond rush, huiswerk kan heel de dag door gebeuren , geen logo, geen sport, geen wedstrijden, geen verplichtingen, .....)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  2. Maan14

    Maan14 Niet meer actief

    Heel streng als het niet nodig is komt er hier niemand in momenteel. Iedereen om mijn heen is als de dood mij of onze zoon aan te steken dus niemand komt nu ook. Enigste wat we doen is tekeningen afgeven bij opa's en oma's.

    Hier achter op het plein spelen hele hordes kinderen samen. ZONDER begeleiding echt groepjes +- 8/9 kindjes.

    In de leeftijd dat ze 1.5 meter echt niet snappen. Onze zoon is daar best boos over want hij vind ons daarom niet lief...... Maar liever hem binnen dan met complicaties op de ic. Hebben hem daar ooit al moeten zien liggen. En ga geen gok nemen met mijn beschadigde longen.
     
  3. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Verschilt dus wel enorm per regio dan, mag ik vragen wat er dan bij jullie staat? Want op het jeugdjournaal gaven ze namelijk in een interview met de politie gisteren ook hetgeen aan wat ik gekopieerd heb.
     
  4. merah

    merah VIP lid

    8 jun 2009
    13.186
    4.324
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Met ons 5en doen we alles, maar bij alles buiten ons gezin is er 1,5 meter afstand. Er wordt ook niet gespeeld met vriendjes of vriendinnetjes.
     
  5. kar89

    kar89 Fanatiek lid

    15 feb 2012
    2.246
    727
    113
    Wij hebben ook een speeltuintje aan het einde van de straat,toen ik vanmiddag met zoon langs gelopen kwam waren er allemaal kinderen aan t spelen en de 2 moeders zaten tegen elkaar aan op het bankje.
    Toen we terug kwamen zaten er 5 moeders allemaal naast elkaar en stuk of 10 kinderen aan t spelen samen.
    Ben maar snel door naar huis gelopen.
    Snap dat echt niet,en ben echt niet een paniekzaaier maar vind het gewoon echt niet nadenkend.
     
    Syane vindt dit leuk.
  6. Fantykoekie

    Fantykoekie Fanatiek lid

    18 jul 2018
    2.655
    3.465
    113
    Vrouw
    Ik noem dat vriendelijke en lieve mensen. Dat zij zich zo willen opofferen voor de immuniteit van Nederland. :cool:
     
  7. Miron

    Miron Fanatiek lid

    6 feb 2009
    2.346
    106
    63
    Hier houden we ons ook goed aan de afspraken. Kinderen blijven binnen en spelen alleen nog achterom. Gelukkig kunnen ze het goed met elkaar vinden. Man doet 1 of 2 keer in de week de boodschappen. Ben alleen met de kinderen naar mijn ouders geweest van de week. Ze gaven aan geen toiletpapier meer te hebben en konden bij hun in de buurt niets vinden. We zijn niet ziek en hebben even kort buiten gezeten en hebben even wat gekletst en zijn daarna weer naar huis gegaan.

    Komende zondag wordt mijn vader 63 en ook dan gaan we even langs. Geven de geknutselde tekeningen af en blijven dan even buiten in de tuin op afstand even zitten en klesten. Gelukkig hebben ze een grote tuin.

    Wil ze ook gaan voorstellen dat wij de boodschappen gaan doen ipv dat ze dat zelf doen. Mijn moeder gaat nog steeds 1x per week de grote boodschappen doen. Terwijl ze zelf hart patient is en mijn vader heeft copd. Maar ben bang dat ze daar niet aan willen. omdat ze dan echt nergens meer heen kunnen. En het enige uitje wat ze dan nog hebben met de honden is.
     
  8. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.936
    15.245
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Zolang je het jezelf maar bewust bent;)
    Ik hoop voor je dat je er geen blijvende dwang aan blijft overhouden want het is best extreem
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  9. Beausecret

    Beausecret VIP lid

    26 apr 2016
    5.305
    5.921
    113
    Vrouw
    Oef ja ik kom alleen voor noodzakelijke dingen buiten.. Zijn wel verhuisd vorige week zaterdag, toen zijn we dus wel met 5 man verhuisd anders hadden we dat niet kunnen doen. Maar wel rekening gehouden met afstand bewaren.. Nu zie ik afentoe ouders nog wel die iets komen afgeven, maar we gaan niet gezellig koffie drinken.

    We zien wel veel bezorgers over de vloer ivm verhuizing bestellen we veel online. Moet zeggen dat dat goed gaat met bezorgen, en als ik naar buiten ga passeer ik mensen met een boog of wacht even. Verder werken we allebei thuis..
     
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik hoop het ook echt niet, wat dat betreft mis ik echt mijn normale ritme heel erg. Nog meer dan dat ik de mensen van wie ik hou buiten mijn gezin mis.
     
  11. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.845
    2.256
    113

    Bij ons staat er dat het verbod niet geldt voor kinderen tm 12 jaar die samenspelen al dan niet onder toezicht van hun ouders die wel 1,5 m afstand moeten houden. Ben geen expert maar door dat al dan niet lijkt het weer alsof dat verbod tm 12 jaar er sowieso niet is
     
  12. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik was vanaf het begin (na 13 maart) al streng - we gingen wel naar buiten voor een frisse neus, maar bleven dan ook echt uit de buurt van mensen (maar om 8u troffen we dus echt niemand buiten).
    Daarna werden wij zelf ziek en inmiddels zitten we meer dan een week binnen, vandaag ben ik voor het eerst weer even buiten geweest, maar de kinderen klagen allebei over keelpijn en zijn moe - dus die blijven ook echt nog binnen voorlopig (uitgezonderd de eigen tuin). Als ze beter zijn, wil ik ook niet dat ze buiten samen spelen met anderen - voor hun eigen veiligheid maar ook voor die van de anderen.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  13. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Goed van je hoe je het doet. Zou ik ook doen
    Wij hebben hier achter een klein speeltuintje. Elke dag zie ik af en toe kinderen spelen.. vanochtend zat een man daar. Hij zat bij de klimrek daarna wipwap en dan op de bank. Overal aangeraakt zeker.. een voorbeeld; stel dat hij ziek is (misschien corona) en dan komen er in de middag kinderen. Hoppa kinderen ziek, ouders ziek..

    Zo denken ouders dus nooit. Zo krijg je dus de ziekte van buiten
     
  14. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.119
    4.333
    113
    Home
    M'n man doet alleen boodschappen
    Ga niet langs m'n ouders:cry:
    We wandelen of fietsen wel elke dag
     
  15. TotalBella

    TotalBella VIP lid

    11 apr 2019
    6.551
    6.245
    113
    Daarom is toch de ‘regel’ dat je je handen wast voor je naar buiten gaat en als je weer naar binnen gaat.

    Wij gaan ook gewoon naar de speeltuin. Vanmiddag nog geweest, kinderen hebben met vriendinnen gespeeld (allemaal niet ziek/hoesten/snotneus ofzo) en wij als ouders hebben gezellig gekletst (met uiteraard 1,5 meter afstand ertussen). Bij thuiskomst handen goed gewassen!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Roosje24

    Roosje24 Fanatiek lid

    21 jan 2012
    4.124
    152
    63
    Ja klopt ik weet het. Wij doen het ook. Mijn man was paar dagen geleden ook gegaan, terugkomst handen en geZicht wassen en zelfs kleren uit gelijk in de was. Maar ik bedoel dus dat de meesten het niet in de gaten hebben of met grote groepen komen en geen afstand van elkaar etc.
    Maar ach ja als het komt dan komt het..
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  17. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Dan is er idd geen verbod dat ze alleen buiten mogen spelen. Eigenlijk staat er exact hetzelfde als hier alleen dan in 1 zin ;)
     
  18. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    #78 Snoopy1979, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Tot vandaag heel streng geweest. Mijn jongste mag vanaf nu zo lang er geen gewone lessen zijn, elke week 2 uur met een vriendin paardrijden. Maar geen direct contact samen en afstand houden, wat over het algemeen best goed lukt. En zodra er iemand verkouden is of iemand in het gezin ziek, dan gaat het niet door. Ze vinden het zo geweldig, de paarden krijgen beweging en de manege krijgt weer wat geld binnen. En toch vind ik het nog best lastig, maar vind dat het zo wel moet kunnen.

    Zelf ga ik 4 dagen per week naar werk, doe hooguit 1 keer in de week boodschappen (laat het meeste bezorgen maar ik ben nog niet zo heel goed in een week vooruit plannen ;)). Mijn man komt alleen het huis uit om even te gaan fietsen. En jongste en ik gaan naar onze verzorgpony maar daar is haast nooit iemand en anders op afstand. Verder geen contacten.
     
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik doe het wel op deze manier, maar ik ben nog niet zo goed in plannen ;). Maar goed, dan hoef ik hooguit voor een paar dingetjes de supermarkt in en ben dan ook zo weer weg.
     
  20. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    :roflmao:

    Ik werk in een ziekenhuis, mijn man zoveel mogelijk thuis maar moet soms ook naar de zaak (ook vitale sector). 1x in de week doe ik boodschappen en we laten de hond uit. Verder komen wij nergens. Ook onze dochters niet. Ook niet bij onze ouders (geen risicogroep en zelf nog aan het werk) of vrienden.
    Ik vind dat er in dit topic nog best veel mensen aangeven anderen te zien:oops:
     

Deel Deze Pagina