Hoe streng zijn jullie qua contact met anderen nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Sterker nog, deze agenten zitten al dagen thuis omdat ze 'verkouden' zijn en dus niet mogen werken. Maar ze kunnen wel in huis en tuin klussen en de hele dag alcohol drinken en roken...
    Maar dit is iets wat ze al vaker doen: moet er iets rondom het huis gebeuren dan melden ze zich voor langere tijd ziek en verbouwen de hele badkamer of schilderen de buitenboel... Schijnbaar kan dat bij de politie :rolleyes:
     
  2. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Redelijk streng;
    - boodschappen en pakketjes worden contactloos bezorgd
    - ik ga 1x per 2 weken naar kantoor maar dan ben ik alleen (nu 1x geweest) en ontsmet ik de boel eerst
    - man (of ik) gaan 1x per week naar slager of supermarkt (deze week geen supermarkt want ik had bezorgmoment weten te vinden maar vorige week wel. Uiteraard alles op afstand en handen wassen etc
    - ik wandel elke ochtend van 730-830 maar dan kom ik niemand tegen haha

    Enige is dat we elke dag wel met de kinderen naar buiten gaan. Meestal is dat een rondje fietsen (dan komen we niemand tegen) of pasgeleden een kwartier een lege speeltuin. En onze oudste heeft een buurjongetje waarmee hij onder toezicht ‘s ochtends om 930 uur een half uurtje mag voetballen op leeg veldje met of mijn man of zijn vader die toekijken. Verder niet spelen ofzo. En ze raken elkaar niet aan maar trappen over. Maar de laatste dagen is het vooral onze eigen tuin geweest.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. coop75

    coop75 Lid

    14 dec 2013
    78
    40
    18
    Makkelijk dan
     
  4. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.662
    113
    :eek:Belachelijk.
    Maar dat is gelukkig echt niet overal zo hoor. Niet dat dit beeld nu ontstaat.
     
  5. coop75

    coop75 Lid

    14 dec 2013
    78
    40
    18
    Nee je eigen instelling zegt ook al veel
     
    WinterBird en Syane vinden dit leuk.
  6. Eppo82

    Eppo82 VIP lid

    25 jun 2007
    14.996
    5.822
    113
    Ik kijk hier inderdaad ook uit op de speeltuin. Ja ik vind het heel rot en moeilijk voor de kinderen.
    Vind ik al voor mezelf. :oops: Mijn vader is net 65 geworden, tja FaceTime ipv een gezellige dag met iedereen... mijn opaatje van 91 (man van de dag natuurlijk) nu niet kunnen bezoeken..Mijn eerste weekend weg zonder man en kids (sinds 12 jaar dus :o:) had ik dit weekend gepland staan :roflmao::cry:
    Maar, we zijn nog gezond en voorlopig wil ik dat graag zo houden, flatten the curve he, dus ja daar doen we het voor!
     
    WinterBird, Marsepein en Madeliefje06 vinden dit leuk.
  7. Yelly

    Yelly Bekend lid

    26 jun 2019
    647
    575
    93
    Wij zijn niet streng, we houden ons gewoon aan de adviezen van overheid / RIVM.
    Kinderen zijn, sinds de scholen gesloten zijn, niet meer fysiek in contact geweest met derden. Ikzelf ga alleen, wanneer dit strikt noodzakelijk is, boodschappen doen (voorheen bijna elke dag, nu probeer ik het 2 x per week te redden. Bezorgen lukt hier helaas niet, alles zit ramvol). Man heeft vitaal beroep. Op zijn werk zijn goede maatregelen genomen. Man doucht onmiddellijk bij thuiskomst uit z'n werk.
     
  8. Maev

    Maev VIP lid

    4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    @Bubbel
    Net ook nog een reactie gehad van de gemeente. Kinderen zijn uitgezonderd van de 3 personen max regel en de 1,5 m regel mits onder toezicht. Diegene die toezicht houden dienen wel 1,5 meter uit elkaar te zijn.
    Kinderen onder de 12 mogen dus wel alleen een rondje hardlopen etc. Of met max 3 zonder toezicht als ze de maatregelen en afstand in stand houden.
     
    Bubbel vindt dit leuk.
  9. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    #149 sidmick, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Ik vind persoonlijk dat veel mensen het te zwaar nemen. ( en dat betekend niet dat ik het niet serieus neem) Op een wijze dat het leven echt niet meer leuk is, alsof niets meer mogelijk is. Ik hou me strikt aan de regels van het RIVM, sterker nog ik ben nog strenger dan de regels daar want ik ga bij niemand op bezoek en er komt niemand in huis terwijl dat volgens hen best beoerkt mag. Maar ik drink gerust een wijntje met de buurvrouw of een vriendin in de tuin op ruime afstand, mijn kinderen spelen buiten, en we gaan ook gewoon wandelen etc. Uiteraard ook alles weer met afstand.
    Sommige zijn al in complete isolatie, prima maar wijs dan niet met je vinger naar mensen die zich gewoon aan de regels volgens het rivm houden
     
    Axia, Strandbal, TotalBella en 6 anderen vinden dit leuk.
  10. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Misschien moet je eens op de rivm site kijken ;)
    Kind mee naar de supermarkt vind ik ook niet handig indien niet nodig maar al het overige wat zij noemt past in de richtlijnen
     
  11. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.289
    7.851
    113
    Gelderland
    Wij houden ons aan het advies van het rivm. We houden afstand, gaan zo min mogelijk naar de winkel en gaan altijd alleen. Mijn man werkt al 2 weken volledig thuis. Ik werk 1 ochtend en tref 3 collega’s maar iedereen blijft op ruime afstand.

    Onze kinderen spelen wel buiten met andere kinderen. Zodra ze binnen komen wassen ze meteen hun handen. Ze mogen niet bij vriendjes binnen spelen en andersom ook niet.
    De afgelopen twee weken hebben we alleen mijn schoonmoeder gezien voor één kopje koffie in de tuin op 1,5 meter afstand.

    We hebben wel contact met de buren maar allemaal op ruime afstand. Ik vind het ook wel even gezellig om een praatje te maken :oops: Iedereen is lekker in de tuin bezig of aan het klussen.
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  12. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

    Maar het eerste waar de regering om vraagt, is om vooral thuis te blijven!
     
    sprits, Evanesco, WinterBird en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  13. Nehneh

    Nehneh Niet meer actief

    #153 Nehneh, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mrt 2020
    Ik lees ook, kinderen wassen handen als ze binnenkomen. Ondertussen hebben ze allang tijdens het spelen hun gezicht aangeraakt, besmetting is er al voor dat ze überhaupt binnen zijn.
     
    GossipGirlxoxo en siriel vinden dit leuk.
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Wij houden ons netjes aan de regels van het RIVM. Toen dochter erg verkouden was bleven wij netjes in de tuin. Nu doen we wel een rondje om de hoek maar dat zijn allemaal grote heuvels, amper een kind te zien daar gaat ze even stunten met haar loopfiets zoals ze dat zelf zegt. Als er mensen komen vertel ik dochter dat we even afstand moeten nemen. Speeltuinen vermijden wij nu maar even, dit omdat dochter alleen mag als het rustig is en dat kan je niet garanderen dus dat word weer drama als ze dan weg moet. Maar buiten dit komen we eigenlijk nergens waar we niet hoeven te zijn behalve voor de boodschappen ( maar die komen meestal thuisbezorgd) Maar wij gaan niet naar een kleding winkel etc. Leven dus merendeel thuis en in de tuin ( godzijdank dat het mooi weer is) . Man gaat wel naar kantoor. Hij heeft een hele kamer waar normaal 7 anderen werken voor zich alleen en dan in het gebouw zijn er nog 5 ofzo maar iedereen heeft een eigen kamer nu. Ik werk nog niet ivm een stomme hoest die maar niet weg gaat dus zit nu 2 weken thuis.

    Verder spreek ik de buren door de schutting heen ( beide buren hebben een stukje waar je door heen kan kijken, ideaal in deze situatie )

    Schoonmoeder is vandaag voor het eerst sinds 2 weken op bezoek geweest, we hebben in de tuin gezeten met 1.5 afstand. Dochter gezegd dat ze nu even niet kan kussen en knuffelen.
     
  15. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Nee kom amper buiten behalve in de tuin. Zou ook niet weten waar ik de tijd vandaan moet halen. Thuisonderwijs neem ik waarschijnlijk veel te serieus en ben daarmee bezig van 9 tot 14 Voor 2 kinderen in verschillende groepen, daarnaast een baby en huishouden waar je u tegen zegt nu iedereen thuis is.
    Afgelopen weekend wel een wandeling gedaan maar blijf aankomend weekend gewoon in de tuin. Ik ga wel weer naar buiten als alles voorbij is.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Robijn89

    Robijn89 VIP lid

    1 feb 2015
    7.770
    4.734
    113
    Vrouw
    Wij hebben beide vitale beroepen en als we oppas nodig hebben, passen mijn ouders op. Verder komen we nergens en zien we niemand.

    Boodschappen doet 1 van ons 1x per week.

    Mijn dochter mag buiten spelen in de tuin en op het pleintje. En we gaan af en toe een blokje om waarbij we gepaste afstand houden met anderen.
     
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ook met het besef dat dat nog 4 maanden zou kunnen duren?
    Vind ik knap, ik zou dan echt depressief worden.
    Ik ga iedere dag wel een uur wandelen. Ook om te voorkomen dat ik uitgeblust en futloos raak. En om even alleen te zijn anders draai ik echt door vrees ik
     
    chrystel73 vindt dit leuk.
  18. Bubbel

    Bubbel Niet meer actief

    Oke. Dus als kinderen onder 12 met meer dan 3 zijn, dan moet er toezicht zijn (en die houden anderhalve meter afstand).
     
    Maev en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  19. amdaa

    amdaa VIP lid

    28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    #159 amdaa, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Ik vind dit zulke wazige richtlijnen dat het echt lariekoek wordt.

    A: mensen gaan nog steeds tegen de grenzen aanleunen en tot op de letter de richtlijnen maximaal "benutten", in plaats van terughoudend te zijn

    B: alsof een kind van 11 minder besmettelijk of gevoelig voor besmetting is dan kind van 12

    C: 3 kinderen zonder toezicht vs 4 kinderen met toezicht maakt echt verschil in de verspreiding van het virus

    Allemaal ingewikkelde verwarrende scheidingslijnen terwijl ze nog steeds überhaupt onderzoeken hoe het zit met de besmettelijkheid bij kinderen.

    Hetzelfde met dat: 24h na klachten naar buiten. WHO zegt 2 weken. Wij vinden 24h prima, maar Erasmus start nu pas onderzoek naar.

    Blijf gewoon weg van andere mensen, zvm. Meer wordt niet gevraagd (nee, niet op de site van rivm. Maar de ministers en artsen smeken er zowat dagelijks om). Zodat de situatie niet nog meer uit de hand loopt.
     
    sprits, Nehneh, Bubbel en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij kinderen is alleen het nadeel dat die er niet over na denken om tijdens het spelen in die speeltuin niet aan hun gezicht te zitten met hun handen.
     

Deel Deze Pagina