Hoe streng zijn jullie qua contact met anderen nu?

Discussie in 'Corona forum' gestart door siriel, 27 mrt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    Wij letten er wel goed op.
    -mijn vriend werkt fulltime en is dus de hele dag van huis
    -hij doet ook 2 keer per week boodschappen (alleen)
    -wij zien niemand meer. Zowel moeder als mijn schoonvader vallen behoorlijk in de risicogroep dus niet meer naar de opa’s en oma’s. Ze zwaaien naar de kleine door het raam :cry:
    -ik zit deels in de ziektewet en deels werk ik thuis
    -elke avond wandelen we met z’n drietjes en zorgen dat er voldoende afstand is. Meeste mensen op straat letten er niet op dus dan nemen we telkens een andere route (soms wordt de route dus twee keer zo lang :roflmao:)
     
  2. Kaatje92

    Kaatje92 Fanatiek lid

    7 aug 2018
    4.572
    4.043
    113
    Vrouw
    De zoon van een collega heeft dus een officiële waarschuwing gekregen (13 jaar) en zijn broertje (11 jaar) niet.. volgende keer dus gewoon een boete :confused:
    Vanaf 12 jaar wordt het niet meer gezien als ‘buitenspelen’ volgens mij.
     
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ik verbaas me ook over de drukte in het speeltuintje voor mijn deur. En vooral omdat dat bijna allemaal mensen zijn die hard roepen dat de regering niet genoeg doet en die zo pro sluiting scholen waren. Dan denk ik je had ze net zo goed naar school kunnen doen. Denk dat buitenlucht ook een stukje schijnveiligheid geeft ofzo?
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat viel me ook al op met het hamsteren. Niemand hiet hamstert (en als ik de reacties op fb onder de nieuwsberichten las sprak ook daar iedereen er schande van) maar ondertussen waren de winkels toch echt leeg.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heftig voor alleen staande ouders.
     
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Zo las ik het ook. Dat de 3 personen regel niet geld voor kinderen onder de 12 jaar maar dat als er toezicht op die kinderen is dat de toezichthouders dan 1,5 meter afstand moeten houden.
     
    Maev vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Weet je wat het lastige hierin is (denk ik) dat die mensen ook weer met mensen contact hebben en die ook weer met mensen enz. Je verkleint het risico uiteraard door hun contacten te verkleinen maar het risico is nog steeds te groot. Je doet namelijk niet aan dat social distancing.
     
    Evanesco, Nehneh, Jackie87 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Heb je zelf dan geen behoefte aan een lekkere wandeling. Ik vind mezelf al overdreven streng maar zolang we nog niet echt opgesloten zitten door een lockdown neem ik het er echt wel van (helemaal met dit weer) om elke dag het liefst 2x even met de kinderen een stuk te wandelen en fietsen. Ook omdat ik heb gelezen dat lichaamsbeweging de weerstand verhoogt namelijk.
     
  9. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Ik heb zoiets van als het moet dan moet het.. onze gezondheid staat voorop en tuurlijk is het zwaar en zou ik ook het liefst naar buiten gaan maar ik wil gewoon geen onnodige risico’s nemen. Afgelopen weekend heb ik een wandeling gedaan en het was heerlijk maar voelde tegelijkertijd toch niet goed. Waren best veel mensen in het bos. Gelukkig hebben we een tuin!
     
    Nehneh en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Jawel die behoefte heb ik wel hoor. Maar ik wil momenteel geen onnodige risico’s nemen al mag het wel volgens het rivm. Misschien komt het een beetje paranoia over. Zodra ik een beetje tijd en energie over heb ga ik thuis op de crosstrainer voor de beweging. En af en toe de tuin in.

    Ik mis de sociale contacten het meest aan dit hele gebeuren want we zien nu echt niemand meer, lang leve whatsapp!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  11. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mijn man werkt veel in Amsterdam centrum. De afgelopen dagen was het volgens hem erg stil op straat bijna spookstad achtig in vergelijking wat het normaal is, helemaal met dit mooie weer dan is het vol met toeristen op straat. Het viel hem op dat het vandaag weer een stuk drukker was dan de afgelopen dagen dus denk dat veel mensen het nu al beu beginnen te worden en een deel daarvan de regels een beetje laten verslappen.
     
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat laatste is natuurlijk niet netjes maar als de regels nu zijn dat je met een verkoudheid niet mag komen werken snap ik wel dat je die tijd goed benut om te klussen in huis. Met een verkoudheid hoef je ook niet in je bed te gaan liggen ofzo.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Helemaal mee eens.
     
    Bubbel vindt dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee ik vind je niet paranoia ofzo hoor. Helemaal niet. Maar vind het zo zonde voor jou als je er wel behoefte aan hebt. Er zijn echt genoeg plekjes te vinden waar je lekker er op uit kunt zonder mensen tegen te komen.
    Ik begin al te wennen aan het missen van de sociale contacten. Heb er al minder moeite mee dan een week geleden.
     
    Marsepein vindt dit leuk.
  15. Wellesnietes

    Wellesnietes Niet meer actief

    Fietsen sowieso! Wij wonen in een dorp 2 meter van buitengebied. Ik zet vanmiddag mijn peuter voor op en fiets een rondje. En direct terug naar huis. Stoppen niet. Lijkt me gezond. En mijn man loopt met de oudste een rondje want die wil wat Pokemons vangen. Maar ze gaan niet spelen bij speeltuinen en steken over bij tegemoet komende mensen. Nou moet ik zeggen dat het hier ook rustig is geen speeltuinen vol wel af en toe fietsende of wandelende/skeelerende gezinnen. En iedereen steekt de straat over als er iemand tegemoet komt. Ik vind het dan wel kunnen. Dat is dan toch ook gewoon een ommetje in eigen buurt zonder dat je contact hebt?

    Ik merk zelf dat door veel media en fora etc ik ook bijna bang wordt om een wandeling te maken zonder contact terwijl dat dus gewoon mag. Terwijl wij alles heel serieus nemen en dat rondje buiten nou net hetgeen is wat me nu nog niet gek maakt.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113
    T wordt er niet makkelijker op ;) jullie zoon iig nog lekker op de fiets, dat is sowieso fijn !
     
  17. Marsepein

    Marsepein Fanatiek lid

    31 mei 2019
    1.411
    1.253
    113
    Vrouw
    Het is niet zo dat ik er aan onderdoor ga hoor, zat daarvoor al een beetje in quarantaine vanwege mijn baby en zn slaapritme. Ging alleen de deur uit voor het hoognodige.

    Ik weet niet waarom maar ik heb ook het idee dat dat virus lang in de lucht zou kunnen hangen. Gebaseerd op geen enkel wetenschappelijk onderzoek hoor maar puur mijn gevoel. Daardoor vermijd ik de buitenlucht zoveel mogelijk. Hier zijn weinig plekken waar het rustig is. Je ziet overal wel mensen lopen. Misschien als ik s ochtends vroeg zou gaan maar dan ben ik zelf druk met de kinderen.
     
    Wellesnietes en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. Big Wish

    Big Wish Fanatiek lid

    12 okt 2008
    1.314
    306
    83
    kinderopvang
    Ik ben redelijk strikt. De oudste 2 zijn de helft van de week bij mij. Zorg dat ik dan alle boodschappen al in huis heb. Ze spelen in de tuin.
    Idd goed handen wassen en als we toch een ommetje maken dan afstand met passeren.
    Wel van de week even naar mijn ouders geweest. Ze vallen kwa leeftijd wel in risocogroep maar vonden het zelf goed en we zaten goed uit elkaar.
    Verder zie ik alleen mijn ex 2x per week max 2 uurtjes.
    Heb nog verlof, werk in kinderopvang, dus dat is ook een verhaal apart.
     
  19. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.875
    113
    Mijn vriend en ik werken allebei buitenhuis. Hij kantooruren en ik doordeweeks een paar avonden en 1 dag in het weekend. Ik ben doordeweeks dus thuis met de kinderen. Wij zien niemand. Skypen met vrienden en familie. Zo door het raam doe ik liever niet, want de jongste gaat dat niet snappen en heel erg huilen dat ze diegene niet mag knuffelen. Boodschappen laten we bezorgen en 2x in de week haal ik brood bij de bakker. De oudste twee kinderen blijven dan even buiten wachten.
    We hebben een fijn dagschema waar we de dag goed mee door komen. En ik maak met de kinderen twee keer per dag een wandeling.
     
  20. Elinetjeee

    Elinetjeee Niet meer actief

    Nou idd.. al denk ik persoonlijk dat ik liever boodschappen zou laten bezorgen dan met mn kind door de supermarkt
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina