Dit is echt zo'n ding waar je als ouder zijnde ook van moet leren en doorheen moet. Ik wil heel graag mijn kind laten eten met de rapley methode ben sinds kort begonnen, maar hem te zien kokhalzen en dat hij niet goed weet wat hij ermee aanmoet in zijn mond vind ik lastig om te zien. Zoals elke moeder ben je natuurlijk als de dood dat je kind stikt. Ik moet er nog heeel erg aan wennen. Maar als ik dit lees dan moeten kinderen die wat ouder zijn ook eraan wennen dus of je met 6 of 8 maanden begint is geen verschil?
zal dat weekje van mij verschil maken? Het duurt nog 1 week voordat hij 6 maanden is. Ik heb nu vakantie zo doende dat ik nu al wil gebinnen met rapley dan is hij misschien een beetje gewent als hij naar de opvang gaat.
Rapley is wel echt iets waar ze klaar voor moeten zijn. Doorgaans is dat dus 6 maanden. Maar het is ook iets wat ze, als ze er niet klaar voor zijn, gewoon niet kunnen. Dus kan je kindje nog niet goed rechtop zitten, iets vastpakken, iets zelf naar zn mond doen, dan zal hij nog niet rapley kunnen doen. 't "Probleem" wat ik zo vaak lees, is dat moeders tot ver na de 8 maanden nog gladde prutjes blijven geven, en babies tot na hun verjaardag nog prakjes met de lepel gevoerd krijgen. Dat vind ik dan zo jammer om te horen/zien want het kan zo veel anders ( Beter? Makkelijker! ) door op tijd te beginnen met stukjes.