Voordat ik een flater slaat bij centraal beheer eerst hier maar eens mijn vraag stellen. Wie weet hebben jullie er meer verstand van dan mij. Wij hebben salontafel van bijna 7 jaar oud. Er zijn in de loop der jaren paar keer een mok thee op gezet waardoor er een kring is ontstaan. Ik heb echt werkelijk alles geprobeerd om die kring weg te krijgen maar het gaat gewoon niet. Nu wil ik proberen die schade te verhalen op mijn inboedelverzekering. Voor een nieuwe salontafel. Zou dat kunnen of is dat echt een hele stomme vraag?
Denk niet dat dat iets gaat opleveren.. Het is geen verse/nieuwe schade! Denk dat de nieuwe salontafel zelf betaald zal moeten worden.
Probeer het eens met een föhn, je moet er best dicht op zitten. Mijn schoonmoeder had het zelfde probleem, ze heeft uit eindelijk een extra warme föhn gehuurd... Haar kringen zijn weg
Ik zou er niet eens op komen om dat te gaan proberen te verhalen bij je verzekering? :O Die tafel is al 7 jaar oud en door je eigen nalatigheid heeft hij nu vlekken. Dan kan je alles wel verhalen wat meubels betreft, na een aantal jaar...
Zo'n stomme vraag is het toch niet? Of ben ik nu ook gek Overigens zou het zelf ook niet in mij opkomen om dit bij de verzekering te verhalen hoor, maar je zou het toch altijd kunnen navragen? Wie niet waagt..
Heel bizar, die tafel is 7 jaar oud Dat er dan kringen en beschadigingen ontstaan is best logisch. Maar hoe komt iemand erbij om dat bij de verzekering te verhalen?!
Omdat het schade is. En je ben niet voor niks verzekerd. Kan er om dit forum ook normaal gereageerd worden?
Al zou je al wat terugkrijgen is dat niet meer dan de dagwaarde denk ik.. Dat wordt een tafeltje bij de kringloop kopen. Denk wel dat je eigenlijk al veel te laat bent.
Als iedereen zijn versleten meubels gaat verhalen op de verzekering dan gaan we bakken met premie betalen. Maar ach, dan heb je wel een nieuwe tafel. Ik vind dit echt een kwestie van dikke pech. Misschien een setje onderzetters aanschaffen?
De laatste kring is erbij gekomen door iemand anders paar dagen geleden. Zijn sowieso door iemand anders gedaan. Dus niet door mijn eigen nalatigheid.
Sorry hoor, maar het is gewoon gebruiksschade. Je kunt toch niet verwachten dat een verzekering zoiets dekt? Je zegt zelf al, het is in de loop der jaren een paar keer gebeurd. Als het nu een gloednieuwe tafel was vooruit, maar 7 jaar oud .... Op mijn meubels zitten ook hier en daar krassen. Tja, dat krijg je waar geleefd wordt. Maar vind zoiets echt absurd om aan de verzekering op te geven. Imo is die niet voor zulke dingen bedoeld, maar dat zal wel aan mij liggen dan.
Dankjewel voor je tip. Die had ik nog niet . Het gaat mij meer om het verhalen van schade ja of nee. Ik weet genoeg bedankt deze kan gesloten worden.