Hoe te beginnen met bijvoeding met 6 maanden?

Discussie in 'Voeding' gestart door eve, 17 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

eve Fanatiek lid

26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Heb een aantal folders en boekjes over bijvoeding. Daar beginnen ze vaak met een schema voor 4 maanden. Dus eerst 1 soort fruit/groente etc en langzaam opbouwen. Dan gaan ze over op 6 maanden waarbij de beeb ineens veel meer mag omdat hij dat dan echt nodig heeft.

Maar ik wil pas met 6 maanden beginnen met bijvoeding. Dan houd ik dus gewoon het schema van 4 maanden aan omdat Fynn anders ineens te veel krijgt. Maar krijgt hij dan wel genoeg voedingsstoffen binnen?

Of moet ik meteen starten met het schema voor 6 maanden?

Kortom: wie zijn er nog meer met 6 maanden begonnen en wat gaven jullie toen?

2. pim

pim Fanatiek lid

22 sep 2005
    3.970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik ben ook pas met 5,5 maanden begonnen met bijvoeding. Eerst 's ochtends van een halve fles een bordje pap maken met Nutrix. Zo kon Emme aan een lepeltje wennen. De andere helft van de fles gaf ik gewoon als melk.

Nu - een weekje voor Emme zes maanden wordt - ben ik echt begonnen met voeding en gewoon meteen op het zes maanden schema. Emme krijgt nu een fruithap in de ochtend en 's avonds groente met een aardappeltje als prutje. Verder natuurlijk haar flesjes.

Op borstvoeding.nl staat een voedselintroductieschema. Ik vind het wel handig. Het is wel een schema dat heel voorzichtig voedsel introduceert, dus sommige dingen zal ik denk ik eerder geven dan op het schema staat.

Succes!

3. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik ben met bijna 6 maand begonnen met de 4 maanden potjes. Dat is ook 1 soort groente. En gewoon een paar theelepels. Als hij het goed eet dan kun je het verder opvoeren.

Ik ben begonnen met groente, toen ze dat goed at, ben ik er fruit 's ochtends bij gaan geven.

En ze is volgens mij niks te kort gekomen. Wel op 4 flessen blijven zolang hij zijn groente en fruit nog niet goed eet was het advies van het CB

4. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dat wilde ik ook zeggen. Het is opgesteld door een kinderdiëtist (Stefan Kleintjes) en inderdaad het is aan de voorzichtige kant.Hij heeft ook een boek: "van borst tot boterham".

Oh ja ze zijn wel voorstander van Rapley maar je kunt natuurlijk ook gewoom preren (meen dat jij daar niet zo'n voorstander van was?).

Dewebsite is www.borstvoeding.com.

5. Sam22

Sam22 Actief lid

28 jun 2006
    322
    0
    0
    Deventer
    Ik ben ook begonnen met het voedselintroductiescnema van Stefan Kleintjes..Ik voed bij ala Rapley en moet zeggen me zoontje doet het er geweldig op....

6. blupje

blupje Fanatiek lid

23 dec 2005
    1.074
    0
    0
    Ik ben ook met 6 maanden begonnen. Inderdaad eerst één soort, een paar hapjes. Het is vanzelf meer geworden.
    Ze komen niks tekort hoor, want melk is in principe het belangrijkste het eerste jaar.
    Gewoon rustig opbouwen en pas flessen laten valen als je kindje genoeg van de andere hapjes eet. In het begin is het echt BIJvoeding.

7. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    Heel goed dat je pas met zes maanden begint met bijvoeden. Dat is veel gezonder voor je kleintje.

Ik ben ook met een half jaar gestart met bijvoeding, volgens de Rapley-methode. In het begin kreeg ze bijna niks binnen. Maar als je borstvoeding geeft, is dat geen enkel probleem.

Het leukste en beste is om je kind lekker te laten experimenteren met gewoon eten. Gebruik liever niet te veel potjes. Die zijn veel te zoet en dan is het veel moeilijker om te wennen aan andere smaken.

Deel Deze Pagina