Mijn zoontje is nu bijna 9 weken. Hij krijgt hoofdzakelijk BV maar afgelopen week zijn we begonnen met 's avonds een flesje te geven. Om te oefenen zodat ik ook eens weg kan maar ook omdat hij na een flesje wel doorslaapt en ik oververmoeid aan het raken was. Dit ging zo'n 6 avonden goed. Alleen de 1e keer de fles vond hij moeilijk maar toen leek hij het door te hebben en ging het prima. Maar nu heeft hij 2 avonden geen flesje gehad maar gewoon de borst. Gisteren wilden we hem weer een flesje geven maar hij weigert deze pertinent. Hij gilt en huilt totdat ie zich zowat verstikt. Na ongeveer een 20 minuten proberen hebben we het opgegeven en heb ik hem de borst gegeven. Helaas slaapt ie dus weer niet door. Nu weet ik dat dat normaal is voor een baby van zijn leeftijd maar door omstandigheden (mijn vader ligt op sterven) red ik het nu gewoon niet met die gebroken nachten. Behalve dat wil ik graag 6 tot 9 maanden BV geven en ik kan toch moeilijk al die maanden thuis blijven. Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft tips hoe ik hem weer aan de fles kan krijgen?
Miischien kun je proberen om een beetje bv op de speen te doen, zodat hij de smaak herkent? Verder zou ik het eigenlijk ook niet weten... Sterkte met je vader.
Misschien is t té verwarrend voor m. Dit idee had ik nl ook bij Justin.. Eerst de borst en een I love mama speen. Toen wij met afgekolfde melk begonnen kreeg Justin de Avent nr 1 speen. Toen n difrax speen om de zuigbehoefte te bevredigen, daarna over naar de nr 2 speen van Avent. Toen de difrax fles speen S. Deze was te klein en nu difrax speen M. Dit gaat eindelijk prima.. Maar soms had ik t idee alsof ie niet meer wist HOE die moest zuigen aan die speen, heb jij dit ook?
wie mgeeft de fles? het kan zo zijn dat hij jou ruikt en dan denk daar kan ik de borst krijgen . iemand anders de fles laten geven kan ook een tip zijn.
We hebben een Difrax fles met S speen en daar heeft hij dus al een paar maal goed uit gedronken Meestal gaf mijn man de fles en de eerste keer toen het nog moeilijk ging ben ik de kamer uit gelopen en toen lukte het dus ook na een tijdje. Gisteren heb ik dit ook gedaan maar lukte het dus niet. Ik heb hem zelf ook al eens de fles gegeven en dit ging ook gewoon goed
Geef je hem verse melk of melk uit de diepvries ? Sommige baby's vinden melk uit de diepvries namenlijk vies. Verder zou je een druppel melk op de speen kunnen doen, of de speen wat warm maken. Of mischien eens andere speen proberen ?