Bv dit keer wel laten slagen

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door FallenAngel, 29 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FallenAngel

FallenAngel Bekend lid

23 jun 2010
    604
    10
    18
    Bij mijn dochter liep de bv niet goed. Ze kon niet goed aanhappen (platte tepels) en ze viel veel te veel af de eerste dagen waardoor ze bijgevoed moest worden. Ik heb nog wekenlang geprobeerd om haar aan de borst te krijgen, maar dit was zeer frustrerend en leverde niks op, behalve veel werk (aanleggen, kolven, voeden). Uiteindelijk heeft ze na een tijdje 1x spontaan aangehapt, daarna nooit meer.
    Omdat ik bv belangrijk vond en vind, heb ik wel 11 maanden lang gekolfd maar niet ten koste van alles, dus ze kreeg n combi van bv en fv.

Wel kreeg ik het advies om bij een volgende kindje al tijdens de zwangerschap contact op te nemen met een lactatiekundige om te zien wat we konden doen om het dit keer wel te laten slagen. Is inmiddels extra belangrijk omdat mijn dochter allergiegevoelig is.
    Met hoeveel welen zwangerschap kan ik dan het best contact opnemen?

Vorig jaar heb ik ook eens iets gelezen over natuurlijk voeden (geloof dat t zo heette) waarbij de baby op de buik ligt en zelf naar de tepel kruipt. Lijkt mij op wat er die ene keer spontaan aanhappen gebeurde. Waar kan ik daar meer info over vinden?

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Goed om contact op te nemen met een lactatiekundige. Heb je iemand via verloskundige? Anders zelf even rond kijken en zien bij wie je je prettig voelt.

Veel lactatiekundigen kunnen een pre-consult met je doen: hierin bespreek je eerdere ervaringen en komen jullie er achter waar aandachtspunten liggen. Zelf biedt ik dan ook een borstvoedingsplan aan: zo heb je alle doelen, wensen en aandachtspunten op een rij, ook handig om als document aan kraam, verloskundige of ziekenhuis te geven. Tot slot kun je informatie inwinnen bij een lactatiekundige over preventief kolven aan eind van je zwangerschap. Zo weet je dat je voeding snel aanwezig zal zijn en heb je eerste beetjes voor wanneer je kindje bijvoeding nodig heeft de eerste dagen. Dit met oog op allergie.

Kortom: kijk eens wie jou kan begeleiden hierin. Op zich maakt tijd niet zo veel uit, tenzij je een vroege bevalling verwacht. Je kunt nu al contact zoeken met een LK.

Oja, wat je omschrijft over natuurlijk voeden: dit is biologic nursing, er is ook een boekje over, even googlen. Of kijk eens op borstvoeding.com

Geniet van je zwangerschap en succes!
    Heidi

Deel Deze Pagina