fruithapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door happyjollie, 16 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyjollie

    happyjollie Actief lid

    2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    hallo,

    ik vraag me af hoeveel fruithapjes ik mag geven per dag.
    Luca is er helemaal stapel op en krijgt er geen genoeg van, ik geef hem nu een half potje rond 13:30 uur en de andere helft rond 18:00 uur.
    denken julie dat ik er meer van mag maken of niet?

    gr jo
     
  2. Angel Eyes

    Angel Eyes Niet meer actief

    ik dacht dat je fruithapjes pas bij 4 maanden en het liefste pas bij 6 maanden mocht geven?

    ik weet niet hoeveel.
     
  3. sharon

    sharon Actief lid

    17 jan 2007
    323
    0
    0
    hoi ik ben er ook eerder aan begonnen dan 4 maanden je moet gewoon kijken of je kleine er goed op reageert...
    dat is mijn mening...
     
  4. Minyaweth

    Minyaweth VIP lid

    20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Ik ben ook al met de fruithap begonnen. Vigo is er erg aan toe en hij reageert er prima op. Ik denk zelf dat 1 fruithap per dag voldoende is. Ik zou in ieder geval niet meer geven... hoe lekker ze het ook vinden!
     
  5. bloem31

    bloem31 Actief lid

    10 jul 2007
    388
    0
    0
    Ik ben begonnen met een half potje en later heb ik daar een hele van gemaakt. Ze wilde in het begin ook niet meer en nou wel. Ze geniet er echt van!
     
  6. happyjollie

    happyjollie Actief lid

    2 feb 2007
    102
    0
    0
    Noord-Holland
    Ja Luca is er al een tijdje mee bezig, ze zeiden op het cb dat we eerder konden beginnen omdat hij zo een slechte start heeft gemaakt, net als met pap dat konden we eigelijk direkt al geven.
    vandaar mijn vraag of het er meer mochten zijn, hij eet ze zo snel op en hij vindt het echt heerlijk, het gaat ook beter als melk of pap op het moment, melk en pap komt er eigenlijk zo weer uit bij hem en de fruithapjes blijven zitten.
     
  7. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    zou gewoon 1x p dag doen....
    zag van de week oook een programma waarin ze lieten zien hoeveel suiker er in 1 zon klein potje gaat; 6 klontjes suiker.....!
     
  8. Niet meer actief

    Ik zou gewoon smorgens gelijk een heel potje geven.. dat doe ik bij danisha ook en eventueel een groentepotje eind van de middag.. dat geef ik zelf nog niet echt maar kan wel..

    Over dat wel of niet voor de 6 maanden dat is ieders eigen ;)
     
  9. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    als je het zelf gaat maken is het denk ik niet erg om 2x per dag te geven, neem aan dat je er geen 6 kllontjes ingooit:):)
     
  10. Niet meer actief

    @nikkie81: ik maak vaak zelf potjes, dat lijkt me gezonder ;)
     
  11. jopie

    jopie VIP lid

    10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Zelf gemaakt of gekocht, maakt niet uit. Er zit gewoon veel suiker in verschillende soorten fruit.
     
  12. Cynthia85

    Cynthia85 Bekend lid

    4 aug 2006
    799
    0
    0
    Gezondheidzorg
    Schiedam
    Ik geef ook al eerder dan de 4 maanden fruithapjes, ook ik maak ze zelf. Hij krijgt 3 keer per week een halve banaan met een liga erdoor. Het probleem is alleen dat hij sinds een paar dagen het niet meer wil, heel onrustig, alsof hij het te druk ervoor heeft. dit geldt ook voor de groentehapjes! Iemand een idee hoe dit komt?
     
  13. Tinkerbell81

    Tinkerbell81 Fanatiek lid

    20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    jup vast een sprongetje...met 4 en half maand hebben ze er weer in....
    hier istie geloof ik ook weer begonnen met zijn sprongetje, slecht gedronken vandaag, weinig slapen en heeeel veel aandacht nodig hihihi en heel nieuwsgierig:)
     
  14. Pinda

    Pinda Actief lid

    27 jul 2006
    477
    0
    0
    Hoe merk je dan dat je kleine er aan toe is? Ben nog niet van plan om ermee te beginnen, maar ben er wel benieuwd naar.
     
  15. Lente

    Lente Bekend lid

    12 jun 2007
    615
    0
    0
    Er zitten suikers in de koolhydraten, fruitsuikers dus volgens mij. En idd 6 gram. Er is nl geen suiker toegevoegd, maar het zijn de suikers uit het fruit, net als in echt fruit. En in flesvoeding zit bijna 8 gram per 100gram voeding ga maar na.
    Als je de etiketten tenminste mag geloven ;)
     
  16. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Klopt in elke fruitsoort zitten vruchtensuikers. Maar dat is wat anders dan extra vruchtensuikers toe te voegen zoals in potjes gedaan wordt! Dan heb je bijvoorbeeld de smaak aarbei-banaan en als je goed op het etiket kijkt zie je dat er appelsap inzit. Toch gek als er helemaal geen appels in zitten?! Dan lijkt zelf maken mij toch echt stukken gezonder! :thumup:

    Overigens zitten er ook zoveel suikers in danoontje en liga!

    Groetjes Six
     
  17. sim

    sim Niet meer actief

    nou ja, soms ontkom je er gewoon niet aan. ik zelf heb niet het gevoel dat die potjes ongezonder zijn dan zelf fruithapjes maken, elijah krijgt nu met 7 maand elke dag een potje, tot een half jaar kreeg hij elke dag een half potje met een halve liga. inderdaad in de flesvoeding zitten ook suikers, maar denk dat dat allemaal wel zo uitgezocht is dat het niet slecht voor het kindje is.

    vergeet ook niet dat suikers ook energie leveren, en bouwstoffen bevatten, dat heeft een kindje natuurlijk ook nodig.
     
  18. Jucade

    Jucade VIP lid

    20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    T cb zei tegen ons dat we mochten geven wat we wilden, dus anderhalf potje zou ook best kunnen hoor! Omdat Justin hier ook heeeeel slecht drinkt nl.
     
  19. missyb

    missyb Niet meer actief

    wat zijn julie vroege met fruithapjes zeg.

    opzich kan het dan wel natuurlijk maar de darmpjes zijn ook niet helemaal rijp dan.
     
  20. sim

    sim Niet meer actief

    ik zou met 3 maand nog geen anderhalf potje geven...
     

Deel Deze Pagina