Ik vraag me af. Het lijkt me handig om een buggy te kopen ivm ruimte in de auto. Met een baby van 6 maanden kan je dan met alleen een (luxe) buggy toe of ik een kinderwagen noodzakelijk? En zo ja waarom? En welke buggy zou je me adviseren of juist afraden? Alvast bedankt!
Jayden paste met 3 maanden al niet meer in de kinderwagen dus moesten we overstappen naar een buggy. Nu hebben we er 1 met 3 grote wielen*weet even het merk niet meer* en een wat kleinere die makkelijk in mijn auto past Chicco Liteway. De chicco vindt ik echt ideaal, heerlijk ligt ding, zo ingeklapt en neemt bijna geen ruimte in beslag, wandelt heerlijk en kan je in 5 standen zetten. De andere buggy die we hebben, die nu trouwens bij opa en oma staat omdat ze 1 dag in de week oppassen, vond ik echt een onding, nam veel ruimte in beslag door de grote wielen.
Mijn zoontje is 3,5 maand en past niet meer in de kinderwagenbak. Hij zit nu dus eigenlijk elke keer in de maxi cosi. Niet langer dan per dag mag natuurlijk. Als hij 5 maanden is doen we de kinderwagen met toebehoren weg en gaan we over op de quinny zapp extra. We hebben de gewone quinny zapp gebruikt voor onze dochter, maar de nieuwe versie kan in ligstand, en kan twee kanten op gezet worden. Dus vanaf 6 maanden gebruiken wij alleen nog een buggy. Veel handiger in de stad, elke keer auto in, auto uit, ideaal.
Hier gebruiken we de wandelwagen nog bij huis. Tot voor kort ook als we weggingen (of soms draagzak). Maar hebben nu een kleinere auto en straks een hele kleine dus dat gaat niet passen. Hier gaan we ook een Zapp aanschaffen.
Hier thuis gebruik ik de wandelwagen (Quinny XL). ik heb een kleine auto dus deze is lastig mee te nemen. kan wel maar moet op de bank. eerst had ik een maxi taxi citi in de auto liggen. deze kan klein opgevouwen worden en heeft 3 mogelijkheden. je kan de maxi cosi autostoel erop clicken, je kan de wandelwagenbak erop doen en later als ze groter zijn, de wandelwagen inzet. dus van alles wat. nu heb ik een quinny zapp. deze kan je ook klein opgevouwen. nu gebruik ik hem nog in combinatie met de maxi cosi autostoel erop en later doe ik de wandelwagen-inzet erin. deze is er ook in Xtra versie met een inzet die kan kantelen.
Ik gebruik alleen de kinderwagen,vind het veeeeel fijner lopen dan een buggy.Kan me voorstellen dat als je een kleine auto hebt of met de fiets wilt het wel handig is.
Wij gebruiken de Quinny Speedi voor vanuit huis, dat is bijna elke dag omdat we altijd wel naar buiten gaan. Toen Lisa klein was en voor mijn gevoel wat meer comfort nodig had, namen we 'm ook wel mee in de auto. Nu nemen we alleen nog maar de buggy (Topmark met ligstand) mee.
Bedankt voor de reactie's. De quinny hou ik nog even, maar ik heb vandaag ook een buggy met 5-standen voor erbij gekocht. Ben er helemaal blij mee
Ik ben Nuna Pep fan! Niet heel klein, maar pas goed in onze ford KA. Zelfde comfort als wandelwagen. Succes
Hier past ons zoontje al een geruime tijd niet meer in de reiswieg. Hoe fijn ik de kinderwagen ook vind, wij moeten een trap af voor we op de bagane grond zijn (dit is pas recent dus toen hij in de reiswieg lag konden we gelukkig met de lift). Hij is te zwaar om steeds de trap op en af te tillen. Daarbij is hij te lomp voor in de auto. We hebben een hele smalle kinderwagen en toch moet er 1 wiel af voor hij in de auto past. We hebben een duobuggy en een enkele. De duobuggy kan volledig plat. Deze hebben wij in het begin dus veel gebruikt. Nu gaat hij in de enkele buggy. Hoewel die niet volledig plat kan (zit een kleine hoek in op de laatste stand) zit hij hier beter in. De kinderwagen wordt zaterdag verkocht. Lang leve de buggy.