Help want ik word even gek van mijn babyzoontje. Hij is 4.5 maand en sinds een week of wat eet hij weinig tot niks overdag (haalt 's nachts alles even fijn in door 2 tot 3 keer te komen:x), speelt met zijn speen en zit gewoon te lachen of te huilen tijdens het drinken. Hij wil de hele dag vermaakt worden want verder wil hij helemaal niks. Niet slapen, niet alleen spelen, niet op schoot zitten... alleen maar in onze armen gedragen worden en dan rondjes lopen. Na 5 minuten in de box begint hij te huilen en wil hij weer wat anders. Om gek van te worden. Inmiddels ben ik hier een beetje klaar mee en zie ik er zelfs tegenop om een vrije dag te hebben.. dan ben ik de hele dag alleen met hem en dat gehang de hele dag. Een beetje wandelen is het enige wat we kunnen doen. Verder wil hij van alles maar kan (behalve rollen) nog niets. Ik loop hier dus als een soort clown in de rondte om hem maar te vermaken en zelf heb ik totaal geen rust en mijn huis is ook een gigantische bende want ik kom nergens aan toe! Mijn man zegt dan dat we van het weekend samen wel het huishouden doen, maar dat verhaal ken ik onderhand wel. dat gebeurd toch niet. Uiteindelijk kan ik dan maandag weer als een malle het huishouden zelf gaan doen en inmiddels vertrek ik bijna elke avond strontchagrijnig naar mijn werk (heb altijd avonddiensten). Sorry voor mijn gezeur maar ik zit er eventjes doorheen. Kan dit een sprong zijn?
Een sprong. Of, zoals in het geval van mijn dochter: een typische dag met een baby. Kan je niet gewoon je kind in de draagdoek steken? Kind blij, jij je handen vrij.
Kan best een sprongetje zijn hoor. Dit is ook vaak een lastige periode, ze willen van alles maar kunnen nog niks, het wordt beter als ze kunnen zitten en/of kruipen maar dat duurt nog even helaas. Ik wil je niet de put in praten, integendeel ; het wordt beter! In de tussentijd is er niks mis mee om hem af en toe een kwartiertje voor baby tv te zetten of desnoods even te laten huilen terwijl jij gauw een klusje doet. Je verwachtingen van een opgeruimd huis wat maar beneden bijstellen geeft ook rust.