Onze zoon is goed van eten. Het bekkie blijft maar open gaan. Het is dat ik ook wil dat hij zijn flessen drinkt, ook omdat hij verder dan de flessen bijna geen ander drinken wil drinken. Anders zou hij nog veel meer brood/fruit/warmeten willen. Hieronder het schema. Vinden jullie dat hij wel erg veel eet of melk krijgt? 07.30 180/6 + 6 schepjes pap uit een fles 12.00 anderhalve boterham met wisselend beleg + 140/4 fles 15.00 fruithap 200 ml 18.00 warm eten 150 gram (gewicht geschat) + meestal een toetje 19.00 180/6 fles
Nee hoor, ik vind dat vrij gemiddeld klinken voor 9 maanden. En als hij meer groente en fruit wil zou ik dat gewoon geven. Dat is ook vocht. Wel ervoor waken dat hij 400-500cc aangemaakte flesvoeding blijft drinken. (Dus s middags bijv 90/3 geven, dat is 100cc melk)
Nou hij krijgt ochtends wel een een koekje, maar verder eet hij idd niks tot tussen de middag.wel bied ik hem een flesje drinken aan, dat doe ik heel de dag maar daar neemt hij dan een paar kleine slokken van. Ik wat een beetje te twijfelen met wanneer ik het fruit zou doen, als ik dat in de ochtend geef valt er middags weer zo een gat tot 18 uur. En ik meende dat we ook biet meer als 5 of 6x per dag iets mogen eten? Hij slaapt ongeveer van 10 tot 11.30 en daarna ham we brood eten.
Oja wat ik nog was vergeten te melden, waarom ik me dus ook een beetje zorgen maak. Hij heeft reflux, maar dat was eigenlijk goed onder controle, maar nu hij zo veel eet gaat hij ook weer veel meer spugen. ik dacht dat dat mischien kwam omdat zijn maag zo vol is?
Yara heeeft ook meer last van reflux als ze erg vol zat. Tegenwoordig niet meer zon last. Persoonlijk vind ik ook niet dat een kind zich helemaal tonnetje rond hoeft te eten. Doe ik zelf ook niet dus lijkt me voor mn kindje ook niet gezond.