Hey. Mijn zoontje word binnekort 8 maand. Nu wil ik zijn schema al wat beginnen aanpassen met brood erbij. Welk schema past dan het beste bij het huidige? Het huidige: 8u flesje 210/7 11u fruitpap en water 14u flesje 210/7 17u groentjes met vlees en water 20 u 210/7 Iemand ideetjes?
Ik zou proberen tussen het eerste flesje en de fruitpap een stuk fruit, dan de fruitpap wat opschuiven naar het middaguur. Dan van de fruitpap een boterham met wat opvolgmelk maken, want ik neem aan dat je die fruitpap ook met opvolgmelk maakt? Hij drinkt dan nog genoeg aan flesvoeding zo te zien.
Oke ik snap hem je hebt nl ook pap met banaansmaak, peer enzo...! Die zou ik iets eerder doen dan en brood rond het middaguur.
Ah ok Dus om 8u flesje 180/6 10u fruit met water 12u flesje 180/6 en boterham 15u koekje en water 17.30 u groenten en vlees en water 20u flesje 180/6 Is dit dan een goede verdeling? Of te dicht opeen?
hoi, mijn dochter zou dat niet opkrijgen. 6 maaltijden op 12 uur. je kan mss 8u fles 11 u groente 14u30 fruit 17u30 boterham, dit is nu normaal fles, ze wil nog geen boterham. 21u30 fles dit was zowat mijn idee maar vandaag heeft ze het zelf raar geschoven dat ze zelf maar 260 cc melk had op een dag. fles van smorgens drinkt ze max 100 cc. gr
Ik zou idd doen 8.00 fles en daar dan later pap of brood van maken 10.00 fruit 12.00 brood 14.00 fles (als hij later op deze tijd gaat slapen vervalt deze fles ook meteen) 16.00 koekje met drinken 18.00 groenten 19.30-20.00 fles Hier hebben wij dit schema sinds vandaag ook! Mijn jochie was al erg toe aan mee als alleen flessen,groenten en fruit gingen al snel goed, en ook zijn boterham ging er vandaag helemaal in!
Lijkt mij een prima schema zo! En inderdaad slim om dan de flessen wat kleiner te maken, anders wordt het wel erg veel in die korte tijd... Met dit schema kun je de komende jaren vooruit! Op een gegeven moment komt er natuurlijk 's morgens ook een boterham bij en het fruit kun je desnoods ook wel een keer ruilen met het koekje bijv. Hier hebben we ook vergelijkbaar schema vanaf het begin aangehouden en dat heeft ze nu nog...