Hoe te bezuinigen? En waarop?

Discussie in 'De lounge' gestart door Rizzoli, 29 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Meeste tips al gegeven denk ik. Vooral he uitgaven bijhouden en budgetteren is belangrijk want dan zie je effectief wat er in en uit gaat. Verder nog enkele tips:
    - opruimen en kasten uitzoeken. Wat je niet meer gebruikt kun je verkopen en bijv opzij zetten voor een keertje wat extra's;
    - groente en fruit van het seizoen kopen (goedkoper);
    - overstappen qua energie leverancier (welkomst aanbieding!)
    - vakanties buiten het seizoen doen
    - spaarpotjes (digitaal) maken
    - Bij Ah vind je in de ochtend en na 18:00 uur veel producten met een 35% sticker (brood wordt na 18:00 uur afgeprijsd)
    - minderen met vlees
    - maak het leuk en doe mee met cashback acties
    - bewaar kliekjes eten (hoe klein ook) en vries ze in. Maak een soort klein lopend buffet als je op een gegeven moment genoeg hebt om er als gezin van te eten
    - kun je evt besparen op bijv zaken als koffie?
    - Een abonnement lijkt duur, maar in sommige gevallen kan het voordeliger zijn om een abonnement af te sluiten. Dnek aan gezinsuitjes zoals dierentuin of pretpark.
    - ga minimaliseren (even opzoeken)
    - evt boodschappen doen in Duitsland (en tanken)

citroenrasp en Rizzoli vinden dit leuk.
  2. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Vandaag bij de aldi boodschappen gedaan. Ik heb vlees en groente uit de aanbieding meegenomen en had voor 26 euro 2 bigshoppers vol met boodschappen. Kwark, koffiemelk ed. Was aangenaam verrast.

Vanmorgen met dochter zelf een cake gebakken. We hadden eieren die op moesten en we hadden toch een vrije ochtend. Leuk tijdverdrijf en we hebben gelijk wat lekkers een keer bij de koffie. Dat hebben we niet standaard namelijk.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  3. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Tegenwoordig haal ik 1x per maand vlees.
    Wanneer het loon binnen is sla ik vlees in bij een Turkse slager voor de maand, als dat op is, is het op. Deze maand had ik voor 70 euro. Dat is dan gehakt (rund en kip) Kipkarbonades, een kilo stoofvlees en wat kalfsvlees.
    Dit betekend dat we ook veel vegetarisch eten. Daarnaast kijk ik hoeveel vlees ik waarin doe.
    Gerechten zoals macaroni, spaghetti etc doe ik maar iets van 250 gram gehakt in en wat meer groenten.
    Als ik toch vlees bij haal dan doe ik dan alleen uit de "verspil het niet" bakken van de jumbo en dan alleen als het iets is van 1 euro. Soms zit daar wat bij en dat gaat dan de vriezer in.
    Ik maak ook een weekmenu.

Ook heb ik laatst eens de verzekeringen doorgelicht en zijn wij overgestapt van en naar het een en ander omdat dat uiteindelijk toch wat tientjes scheelde. Nu zijn het niet veel tientjes maar alles wat scheelt, scheelt toch weer.

Ook ben ik zelf kleding gaan naaien. Nu is dat niet altijd goedkoper maar ik heb het idee hier van wel. Ik haal stof wat in de aanbieding is of restpartijen. Laatst voor 60 euro gekocht waar ik meer kleding voor de kinderen van kan maken dan ik kan kopen voor die 60 euro. Nu koop ik ook wel kleding maar toch scheelt dit iets.

citroenrasp en Rizzoli vinden dit leuk.
  4. Gewooniemand

Gewooniemand Niet meer actief

Wij waren ook duurder uit bij de Aldi. Wij gaan naar de Boni voor de week boodschappen en qua maaltijden kijk ik de folders na en ga ik evt. naar de andere supermarkt.

citroenrasp vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina