Hoe snel moet een antiobiotica aanslaan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door moonlight159, 10 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Weet iemand hoe snel een antiobiotica aan moet slaan? Roan heeft sinds gister ochtend antiobiotica tegen een oor en keelontsteking. Hiervan heeft hij al vanaf maandagnacht koorts, net toen ik hem in bed legde had hij nog steeds 39,5. Dus heb niet het idee dat de koorts zakkende is.

2. Ennas86

Ennas86 VIP lid

19 jul 2008
    5.468
    1
    36
    ik kijk even naar mezelf.. ik heb vorige week ook een keelontsteking gehad en ab gekregen, op maandag gekregen en op woensdag merkte ik er iets van.. dus ik denk dat het morgen wel iets beter moet gaan met je zoontje!
    Beterschap!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja ik denk ook een dag of 2 dat je wat moet gaan merken, beterschap voor je zoontje.

4. Love47

Love47 Actief lid

24 sep 2009
    422
    0
    0
    Mijn zoontje heeft begin dit jaar 2 x AB gehad. Ik dacht dat ze toen zeiden dat binnen 48 uur de koorts weg moest zijn.
    Beterschap voor je kleintje!

5. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Binnen 2 a drie dagen begin je het te merken. Mijn zoon reageert na 2 a 3 dagen op een AB kuur.

6. basbousa

basbousa Bekend lid

6 jul 2009
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier wordt gezegd: bij 24 uur al lichte verbetering, bij 48 uur grote verbetering.

7. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Ik merkte t pas al na een paar uur bij Iris....weet niet wat er officieel voor staat

8. horselover

horselover Fanatiek lid

24 aug 2008
    2.518
    1
    0
    Ja ze zeiden in het ziekenhuis dat het binnen 48 uur aan slaat

9. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ik wacht morgen nog even af. Heeft hij morgen ochtend nog steeds koorts (38.5 C) dan bel ik de HAP even en overleg ik het met hun.

10. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    hier ook ab gehad oor en keel ontsteking al 3de keer in 3 en halve maand tijd hij moet maandag na kno arts want hij is er zo extreem ziek van diaree overgeven houd niets binnen
    vorige keren binnen 48 uur verbetering

11. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    Erg herkenbaar. Onze dochter had rond de kerst een dubbele oorontsteking. Voor mij gevoel moest de koorst meteen zakken na gebruik van antibiotica. Dit gebeurde niet. Dokter gebeld, het kan 24-48 uur duren. Dus zolang gewacht, dochter al die tijd 40 graden koorts. Na 48 uur gebeld, mochten we meteen komen. Antibiotica sloeg niet aan. Andere gekregen en die hielp meteen.....
    Waarom ze je toch eerst twee dagen met een kind met 40graden koorts laten lopen weet ik niet, maar goed, het zal wel.
    Ik vermoed in jou geval dus ook dat de antibiotica niet aanslaat en dat je een andere moet hebben.

Deel Deze Pagina