als je dreumes 1jaar is geworden zeggen ze dat je over kunt gaan naar gewone melk of 'dreumesmelk' die kleine van mij heeft nog volop behoefte aan de fles van 20.00 uur, geef ik dan maar gewone melk???? tips zijn welkom...
Heb je al eens geprobeerd 'm gewoon weg te laten? Wij zijn 2 maanden geleden al gestopt met de avondfles, omdat we er per toeval achterkwamen dat hij het zonder net zo goed deed... Wel hadden we voor die tijd de hoeveelheid melk in de avondfles al verminderd (hij kreeg toen nog maar 90/3 of 120/4, afhankelijk van hoe hij zijn avondeten had gegeten).
ja maar hij eet op het moment zo slecht, echt 3 mini hapjes en dan wil hij niet meer..hijis ook super verkouden enzo..dus zal ik hem dan maar n fles melk geven met etenstijd ofzo?
Wij geven Lucas nog een tuitbekertje warme halfvolle melk voor het slapen gaan. We eten rond 6u warm en dan in badje, daarna een beetje warme melk (rond 7u) en dan tandjes poetsen en naar bed. Hij vindt het gewoon nog erg lekker! Het kan zo zijn dat je kindje vanzelf wat meer gaat eten als hij overstapt naar 'gewone' melk. Dat was hier wel zo. Die opvolgmelk vult enorm, 'gewone' melk heeft dat veel minder. Wij zijn overgestapt door een paar weekjes de opvolgmelk te mixen met koemelk en het zo af te bouwen naar volledig 'gewone' melk.
Ik zou idd gewoon een flesje halfvolle melk geven savonds. Hebben wij bij de oudste ook gedaan. En nu nog drinkt ze een bekertje melk voor het slapen gaan.
Weinig eten kan ook samenhangen met de melk die je nog geeft... Doordat hij weet dat hij toch die melk nog krijgt, voelt hij ook geen behoefte om zijn warme eten op te eten (kleintjes zijn slimmer dan je denkt, hahaha). Ze hebben vanaf deze leeftijd ook steeds minder voeding nodig, dus je kunt volgens mij gerust gaan uitproberen wat er gebeurt als je kindje eens een dagje wat minder eet. Als je erover twijfelt zou je natuurlijk ook je CB om advies kunnen vragen (als je tenminste een fijn CB hebt). Daar kunnen ze je misschien ook goede tips geven. Succes, meis!
Ties krijgt iedere avond nog 1 schepje opvolgmelk. halfvolle melk wilde hij niet op gaan slapen. ook goed, we zien het in de toekomst wel.
Dat vroeg ik mij nou ook af. Wij hebben nu nog een halve pot voeding. Als die op is geef ik 's ochtends en 's avonds maar een fles normale melk. Kijken hoe hij het daarop doet. Als het drama wordt kan ik altijd weer een pot opvolgmelk halen.
J. krijgt gewoon nog opvolgmelk. Ik vind het gewoon wel erg makkelijk dat zo'n pak niet zo makkelijk bederft en dat je makkelijk wat poeder mee kunt nemen ed en ze vindt het ook gewoon nog erg lekker. Ze krijgt 's avonds ook gewoon nog een hele fles melk (overdag 5 schepjes, 's avonds 6/7), anders wordt ze tig keer per nacht wakker. Ze drinkt ook wel eens gewone melk, gaat er ook prima in.
Ik ben rond de tien à elf maanden overgestapt op de gewone melk (in overleg met KDV) dochterlief hoefde de avondfles al niet meer en kreeg daarom smorgens een fles 220 ml met Brinta, dit krijgt ze nu nog steeds. Verder kreeg ze dan smiddags op KDV bij de boterham een fles melk. Nu ze thuis is bij papa, krijgt ze meestal smiddags een fles karnemelk bij de boterham.
Mijn dochter wil absoluut geen gewone melk drinken. Ze krijgt nog 's avonds nog lekker een fles. Ze geniet er altijd zo van (ze zegt dan mmmm!). Ik vind het wel een voordeel dat er extra vitamines in zitten. Overdag krijgt ze ander drinken.
Je kunt gewoon overstappen op gewone melk maar je moet er dan wel vit D druppels bij geven (kun je gewoon bij de kruidvat e.d halen) En zolang je kindje behoefte heeft aan die fles gewoon lekker blijven geven, heb ik ook gedaan ( in ons geval was het pap) ondanks dat de vk van het cb vond dat we er mee moesten stoppen omdat ze er te oud voor was. Mijn ervaring is dat de kindjes het zelf wel afbouwen, heeft Kinley ook gedaan en gaat nu naar bed nadat ze een flesje yoghurt heeft gehad . Groetjes Anita
Ik zou volle melk geven aan een mager kindje en halfvolle aan een voller kindje. M kreeg vanaf een maand of 9 volle melk met mamamelk en met 1 jaar ben ik gestopt met kolven en dus geen mamamelk meer in de fles. Overigens zou ik die fles lekker geven, waarom zou je m afbouwen? M krijgt nog steeds een fles melk, valt ze lekker van in slaap.
mijn kleine meisje heeft ook nog echt behoefte aan de avond fles, ze eet gewoon goed haar avond eten, en dan krijgt ze rond half 8 haar flesje en ze rukt hem dan zowat uit mijn handen. wat het cb ook gaat zeggen, ik trek me er niets van aan hoor. die fles kan echt geen kwaad. deed eerst 180+6 en nu doe ik er gewoon een schep minder in, en kijken hoe ze daar op reageert en dan probeer ik het langzaam te verminderen met de schepjes.
Helemaal mee eens!! Ik heb gelukkig een CB-vpk die niet denkt in boekjestermen maar in 'mensen ervaringen'. Wij geven nog steeds een fles (200cc) voor het slapen gaan. Dat is hier een onderdeel van het avondritueel en zolang de kinderen die leegdrinken betekent het voor mij dat ze er behoefte aan hebben. Ik zou dus echt niet weten waarom nou een (net geen baby meer) kindje van 1 jaar ineens abrupt moet stoppen met melk drinken 's avonds? Ons CB denkt gelukkig hetzelfde.
Hier krijgt ons mannetje ook nog steeds een avondffles en dan de opvolgmelk van de kruidvat stukken geodkoper en hij vind het lekker, net nog een babymoment en hij is het gewend in het ritueel dus komtvanzelf wel als hij het aangeeft om te stoppen. Hier drinken we geen melk maar alleen optimel en aangezien dat niet echt goed is voor die kleintjes doe ik poeder melk. papa die mag geen melk dus anders moet ik veel melk weggooien. Hier wel geprobeerd (gewone melk) maar wij krijgen hetgewoon naar ons hoofd gegooid hij wilt het echt niet.
Wij hebben 2 weken na de 1e verjaardag van onze dochter de laatste fles laten vervallen. Wel vond ze juist haar ochtendfles nog zo lekker. Deze kreeg ze dan ook gewoon nog tot 1,5jaar. Dan kreeg ze brood en nog een half flesje opvolgmelk. Gewone melk hebben we langzaam opgebouwd en geven we in de middag. Dit moeten we wel verwarmen, anders drinkt ze het niet. Het CB had totaal geen probleem met de fles opvolgmelk die ze nog kreeg. Nu krijgt ze 's morgens gewone melk (warm) of thee met brood. Maar aangezien jouw kleintje slecht eet wil je de avondfles nog handhaven, maarja dan hou jet probleem misschien wel juist in stand..... Ik zou het avondflesje eens gaan halveren of Ik zou hem anders zijn eten aanbieden, met toetje (eventueel dus een (klein) flesje opvolgmelk). En dan ervaren of hij gewoon goed slaapt. Slaapt hij na een paar dagen nog niet goed, dan is het denk ik beter die avondfles nog even erin te houden. Dan is hij er nog niet aan toe zeg maar. Sommige kindjes hebben tot 2 jaar nog een avondfles voor het slapen hoor!
Mijn mannetje krijgt ook elke avond nog een fles voordat hij naar bed gaat. Hij krijgt gewone volle melk. Hij slurpt hem lekker leeg en ik stap er echt niet vanaf. Hij wil overdag nog wel eens wat minder drinken, maar deze 200cc gaan altijd op! Een vriendin van mij heeft twee dochters. 1 van 4 en 1 van 2. Die krijgen ook nog steeds een beker melk voordat ze de tanden gaan poetsen en naar bed gaan. Ze vragen er zelf om.
hier ook nog de avondfles. Waarom zou ik hem weglaten, kindje moet toch nog 300cc melk per dag? 150cc s ochtends en 150cc s avonds. (met een schepje pyamapapje erdoorheen) En ze vindt het erg lekker. Sinds deze week overgegaan op gewone melk. Ze is 16 maanden. Ben nu ook begonnen met vitamine d druppeltjes.
Af en toe krijgt onze meid nog een beker warme melk met bambix. Gewone melk vind ze ook niet lekker. En ja als ze niet goed heeft gegeten dan krijgt ze voor het slapen pap! Gewoon doen.