Even een vraagje, onze zoon krijgt sinds gister een liga, vanaf 6 maanden. Hij krijgt hem in het vuistje en zit er heelijk van te smikkelen, op het eind stopt hij een groot stuk in zijn mond dus dat laatste stukje krijgt hij niet. zodra ik de liga uit zijn handen pak is het krijsen krijsen krijsen, dit doet hij bij ander eten niet en in andere situaties ook niet. Als ik hem dan de liga teruggeef word het stil. wat ik geprobeerd is mij van hem af te draaien en te negeren, dit werkte wel maar voelt echt niet fijn, liga teruggeven werkt dus ook maar hij krijgt zo`n groot stuk nog niet weg. Hoe pak je dit gedrag aan? wij weten het niet.. kan je het uberhaupt over gedrag hebben snapt hij het zelf wat hij doet?
kun je het laatste stukje niet kleiner breken, zodat hij hem toch helemaal op kan eten? Dus dan de stukjes aan hem voeren, tot het op is?
Ook geprobeerd maar om de stukjes kleiner te maken moet ik zelf de liga in mijn handen hebben, dus af pakken en dan begint bij zo hard te krijsen dat hij geen liga meer in zijn mond kan houden als ik het aan hem geef
hier hetzelfde... om 15:30 een iets kleiner flesje en dan een halve liga... ik heb het omgedraaid.... eerst de liga... het laatste stukje doe ik weg en dan het flesje erachteraan.... dan is ze altijd tevreden/voldaan... bij mij was het probleem op die manier opgelost gr Jose
Hij krijgt geen fles melk op de tijd van de liga, wel probeer ik hem wat water/ water met smaakje/ slappe thee te geven maar dat drinkt hij niet.
oh sorrie.... nee dan heb je aan mijn advies ook niet echt iets.. maareh kun je niet het rond flesjestijd doen dan? ligt ook aan je kindje natuurlijk.... ik heb een baby die nooit ook maar een drupje van iets laat staan of het nu diksap ,voeding of water is...het is echt een natnek... dus dan gaat het heel makkelijk om erachteraan iets anders te geven.. mmmm lastig hoor.... ik vind zo,n groot stuk ook echt doodeng gr Jose
heb je al wel geprobeerd om hem gewoon te laten gaan, een liga smelt heel gauw dus misschien houd hij hem wel gewoon in ze mond tordat hij gesmolten is en slikt hem dan door, en dan wat drinken erachteraan geven, misschien gaat het wel gewoon goed. is ook heel verschillend hoor,bij mijn dochter ging het altijd goed die weet overal wel raad nee, het zoontje van mijn broer kan het dus niet,die gaat kokken enz
Ik hou de liga dan even zelf vast voor hem. Wij kunnen dan toch net wat makkelijker hem helpen.. totdat hij op is
Wij lieten onze dochter gewoon haar gang gaan. Uiteraard hielden we haar wel in de gaten, maar een liga smelt redelijk snel. Het viel ons op dat de kleintjes zelf snel genoeg door hebben of ze het door kunnen slikken of niet. Ze bleef er gewoonop sabellen en knagen totdat de liga klein genoeg was. Wij deden haar overigens wel in de kinderstoel zodat ze rustig kon eten, zonder te vallen of iets.
jeetje, ik durf dat echt niet hoor... ik heb sam ook af en toe een liga gegeven, maar hij is zo ontzettende eetliefhebber dat hij hele grote happen neemt van die liga (heeft al 2 ondertanden) en dan heeft ie dus een groot stuk in zn mond. ik meteen in de stress en met mn vinger in zn mond dat ding eruit proberen te vissen.. dus ik durf het niet meer.... hoe doen jullie dat dan???
Hahaha... Sorry.. Herkenning! Bij liga deed Sasha het ook. Bij Sasha was het zelfs zo: Zodra de liga ook op was, dan was het krijsen! Of ik het dus nou afpakte of ze at hem zelf helemaal op, krijsen! Ook van alles geprobeerd, speeltje, afleiden, niets hielp. Wat wij hierop gedaan hadden: Niet meer geven.
Ik kan alleen voor mezelf spreken. Wij hebben Sasha gewoon laten gaan. Die kleintjes hebben echt een goede kokhalsreflex. Natuurlijk zat ik er bovenop en mijn man liep een blokje om (bij wijze van) maar ik liet haar gewoon gaan.
Ik zou hem gewoon laten gaan. Nou moet ik eerlijk zijn, ik ben absoluut geen ligafan, dus hier kwamen die dingen het huis niet in. En dit grote stukkenprobleem had ik dus nooit met de rijstwafels, soepstengels en broodkorsten die ze kregen.