Verschillende lighoudingen geprobeerd? Sommige kids slapen veel beter op de buik bijvoorbeeld? En ook als er niets aan de oortjes te zien is, kan er wel degelijk een probleem zijn. Thirza is daar een voorbeeld van, dat de huisarts onvoldoende zag wat er aan de hand was, en bij mijn nichtje is het helemaal over het hoofd gezien door de huisarts en die is uiteindelijk pas met 6 jaar geholpen aan wat toch wel behoorlijk forse oorproblemen bleken.... Kind had gedragsproblemen in de klas, die daarna ineens over waren. Ging andere kids slaan, maarja, als alle geluiden je zeer doen aan je oren.... Dus ik zou eens even de proef op de som nemen als hij veel naar z'n oortjes grijpt en een dagje paracetamol doen dan. paracetamol werkt het beste als er een spiegel in het bloed opgebouwd is, dus dan echt even elke 8 uur eentje geven. Hebben we bij Thirza veel moeten doen vanwege de oorontstekingen en dat gaf dan tenminste wat verlichting... Als hij daarop beter gaat slapen, zou ik als de donder een verwijzing naar de KNO regelen, (die hebben veeeeeeeeeeeel betere aparatuur, dat lullige apparaatje van de huisarts, ziet echt heel veel niet!). En als het geen verschil uitmaakt, weet je dat tenminste ook weer zeker...
Ik denk er een reden voor is dat een kindje slecht slaapt. Natuurlijk kan dat het ritmeloosheid zijn, maar ook heel goed wa anders. Hier ook altijd vage klachten gehad en heeeel weinig tot niet slapen. Veel wiegen en bij ons houden en bijna nooit langer dan 45 min slapen. Wat we ook proberen. Nu is ze steeds meer tevreden en is er niet meer een groot probleem zeg maar. Maar bij ons is er wel vanalles al uitgekomen: nekwervel, soanning op borstbeen, koemelkallergie. Dus als alles straks rustiger is hoop ik dat het slapen misschien ook wat beter of langer wordt. Succes, het is heel lastig. Ik wee het!!
Even een update: het in ogen wrijven en aan oren plukken is weer minder sinds hij weer verkouden is geworden. Hij lijkt dus én minder moe en irriteert het ws minder. Ben zelf ook ineens niet meer zo moe en ook eindelijk verkouden geworden. Heeft ons ws erg dwars gezeten. We leggen hem nu in zijn slaapzak te slapen overdag en dat lijkt ook wat beter te gaan, ook met weer inslapen na het geven van de speen. Heeft nu al 2 dagen lang geslapen tussen de middag, slaapt al 1,5 uur as we speak. Wel net een klein beetje sinaspril gegeven, hij was zo huilerig en een warme rode wang...tandjes joehoe, waar blijven jullie?? Ben zo'n muts dat ik me er bijna schuldig over voel dat we hem een pijnstiller gegeven hebben...is voor het eerst.
Pijnstiller is geen ramp joh. Je gaf hem om je kleintje te helpen... Wat goed dat hij al zo lang slaapt. Hier slapt hij alleeen snachts 12/13 uur achter elkaar en overdag doet hij slaapjes van 30 minuten hooguit (eerder 20). Ik leg hem nu steeds bij moeheidssignalen in bed. Hij jammert dat een minuut of 10 hooguit ennvalt dan in slaap. Alleen wel kort dus....
Fijn dat het beter gaat. En niet schuldig voelen over die sinaspril! Je moet er niet mee gaan strooien, maar een kind dat pijn heeft een pijnstiller geven, is alleen maar fijn voor je kindje! Ik zou me schuldiger voelen als ik m'n kindje met pijn niks zou geven dan... (ja, als ze er zelf geen last van hebben, geef ik natuurlijk niks ).
Hij is nu echt ziek. Gister en vannacht wat koorts. Nu 37 en een beetje (normaal voor hem is 36,8 ofzo), dus iets verhoogd, maar het is nog vroeg. Hij huilt nu wel als hij hoest en klauwt naar zijn rechteroortje, net het oor waar niet in is gekeken. Dus vanmiddag weer aan de pijnstiller denk. Ben thuis gebleven vandaag en morgen en overmorgen is mijn moeder vrij om op te passen. Als hij meer last van zijn oortje krijgt, dan ga ik weer naar de dokter.