Nou ja, de vraag spreekt voor zich In wat voor soort huis woon je dus. Woon je in je droomhuis of vind je het verschrikkelijk? Wat maakt je huis zo leuk of vreselijk. Vertel vertel!! Zelf woon ik op een boerderij, helaas niet in zo'n ouderwetse met een rieten dak, maar nieuw gebouwd in de jaren '70. Het is een soort 2 onder1kap, maar dan als familie-woning(boerenbedrijven zijn vaak fam.bedrijven). Wij wonen in het kleine huisje, je kan het vergelijken met een bungalow. Beneden badkamer en boven 1 grote slaapkamer & 1 kleintje. Ik ben erg blij met ons kabouterhuis, ondanks dat het met spullen opbergen nog weleens irritant is, er weinig bergruimte helaas. Maar voor de rest gezellig huisje.
we wonen nu nog in een schakel woning met 5 slaapkamers en een normale tuin. maar we zijn bezig met een huis te kopen. met 7 slaapkamer 2 badkamers 240 m2 woonoppervlakte en 1200m2 grond. wel eens waar in duitsland
Wij wonen in een hoekhuis met 4 slaapkamers. Heerlijk ruim alleen het mindere is dat ik geen tuin aan de zijkant heb maar een steeg. Ik had een tuin rondom wel heel fijn gevonden. Het is niet ons droomhuis maar voor nu voldoet hij prima. Graag willen we naar een gezellig dorpje verhuizen en dan het liefst in een vrijstaande woning.
Wij hebben een rijtjeswoning, maar dan aan de ene kant de buren en aan de andere kant 2 garages (waarvan 1 van ons), daarna volgt de rest van het rijtje. Het is niet mijn droomwoning (man woonde er al), maar het voldoet voor dit moment. Als de kindjes wat groter zijn zou ik graag 2 slaapkamers meer willen zodat ze ieder 1 kamer hebben. Nu liggen ze met z'n drieen op 1 kamer.
Wij wonen in een rijtjeshuis uit de jaren 60...Leuke rustige, heel groene, kindvriendelijke, kinderrijke jonge buurt. Grote woonkamer, leuk tuintje, 3 slaapkamers, ruime zolder. Ik voel me hier heel fijn, alleen is het niet mijn droomhuis Zou graag een boerderijtje hebben, lekker stukje grond, wat kippen..maar ja blijft bij dromen denk ik
Wij wonen in een eengezinswoning met 3 slaapkamers en een grote zolder. Op zich ben ik erg blij met ons huis, we hebben genoeg ruimte, een prima tuin en zitten op loopafstand van het centrum. Ik vind alleen wel dat we een klote-badkamer hebben . Hij is erg klein (1.20mx2.00m) en ziet er niet uit. Momenteel helaas niet de financiële middelen om 'm op te knappen. En verder is het echt nog niet af, terwijl we hier toch alweer bijna 5 jaar wonen. Maar goed, dat is gewoon onze eigen schuld en is moeten we gewoon eens wat aan gaan doen. Maar al met al zou ik hier echt niet weg willen!
Ik woon niet in mn droomhuis maar ben tevreden zo! zeeer kindvriendelijke buurt! maar win ik de loterij ben ik weg!
ik woon in een eengezinswoning. op een hoekje. totaal 100m2 beneden is keuken apart van de woonkamer. boven 4 slaapkamers en een douche (wel 2m2) we hebben een vaste trap naar een ruime zolder. zou wel graag een grotere badkamer willen ipv van 4 slaapkamers dan 3 mooie tuin voor en achter. ik heb niets te klagen.. zit in een rustige buurt waar nauwlijks verkeer rijd.. en als er al een auto voorbij komt gaat het rustig aan.
leuk! Wij wonen in een hoekwoning. Het is niet mijn droomhuisje maar wel onze mooie eerste woning. We wonen hier heerlijk. We hebben 3 verdiepingen. Begane grond: woonkamer, keuken, toilet en hal. 1e verdieping: badkamer, logeerkamer, hobbykamer en nog een kamer waar ik de strijkslank heb staan en een kast met extra handdoeken ed. 2e verdieping: onze slaapkamer. Heerlijk, al die ruimte. Onze tuin is niet zo heel erg groot. Ook hebben we nog een garage, met puntdak, dus ook nog weer extra ruimte.
Overigens...als ik de keus had zou ik best een ander huis willen. Wat minder oud (we wonen nu in een jaren '50 huis) en wat origineler ingedeeld. Ons huis is gewoon redelijk standaard. Maar het lastige is dat ik echt niet van onze huidige locatie weg wil. Ik woon is de mooiste en fijnste buurt van onze stad en wil eigenlijk ook de stad niet verlaten, dus ja....
twee onder 1 kap woning uit de jaren 50 dit huis was vroeger dubbel bewoond, dus mijn slaapkamer was vroeger huiskamer, en de badkamer was vroeger keuken. er zit een grote tuin bij van 11 meter breed en 20 meter lang, en ook nog een oprit voor 2 auto's Het enige minpunt van dit huis is de bergruimte. Er zit wel een kruipzolder op, maar die is niet geschikt als bergruimte
Wij wonen in een hoekwoning, nieuwbouw met 3 slaapkamers en een open zolder. Ben erg erg blij mee, alles ingericht en opgebouwd zoals we zelf wilden, ruime straten. Voor openbare parkeerplekken en achter een eigen parkeerplaats. We wonen 10min van het treinstation af. En de supermarkt heerlijk op loopafstand Het enigste nadeel is dat de scholen vol zitten. We staan op 3scholen op de wachtlijst (vanaf 7weken na de geboorte van onze dochter)
Ik woon in een gewoon rijtjeshuis. Geen droomhuis, geen apart huis maar vind het prima. Huis ligt in een autoloze straat dus de kinderen kunnen gewoon lekker voor de deur spelen. Ook volop kleine kinderen in de straat. Ideaal als gezin dus.
In een tussenwoning, 85m2, 3 slaapkamers, geen zolder. Redelijke tuin erbij. Maar wij gaan toch kijken voor wat groters. ik wil graag min 1 slaapkamer extra en vriend wil graag een garage erbij. Maar ja eerst huisje verkopen
Wij wonen in een klein appartement (60m2) op de eerste verdieping. 2 kleine slaapkamers (een voor ons, 1 voor ons kindje) en een woonkamer, keukentje en douche/wc. Alles is klein, maar net te doen met z'n drietjes. Wel hebben we absoluut geen bergruimte. Kinderwagens enz. staan standaard in de auto. En we huren er nog een dure opslag bij voor spullen. We hebben een klein balkon waar je niet echt kan zitten maar waar ik tot voor kort met veel plezier plantjes had staan.. We wonen aan een drukke weg, maar wel in een nette buurt. (soms iet te kak...) Scholen zitten hier ook bomvol.. Ondanks dat het huis iets te krap is redden we het hier prima. Wel staat het al anderhalf jaar te koop. We willen hier heel graag weg. Het liefst wat ruimer, en beneden zou ook wel tof zijn. We zijn eruit gegroeid. Maar de voornaamste reden dat wij hier weg willen is de buurvrouw. Buren zijn toch ook wel heel belangrijk voor je woonplezier, en wij hebben het slecht getroffen met ons buurmonster..
Wij wonen in een voormalig wachtlokaal uit 1870 in een klein stadje. Ik heb aan 1 kant mijn tuin en aan de andere kant een atelier, dus woon behoorlijk vrij. tegenover is is het station (duh ) om de hoek alle winkels. We hebben eigenlijk alles hier moeten doen, van vloeren tot electra en water etc, aangezien er 40 jaar niets aan gedaan was. Totale oppervlakte is 160m2. Nadeel is wel dat boven alles schuin is, dus je kunt moeilijk kasten plaatsen en mijn wk is erg klein. Aan de andere kant bestaat mijn huis uit meerdere kleine kamers, we hebben dus ook een aparte eetkamer, bijkeuken, etc etc (totaal 10 kamers zonder bk en toilet) Het is wel zo'n beetje mijn droomhuis. Ik wil hier niet weg, behalve als we een boerderij zouden kopen. Tot zo lang blijf ik hier zitten denk ik.
Wij wonen in een flatwoning, eerste verdieping. Vrij ruime woonkamer, grote hal, grote slaapkamer + 1 wat kleinere. Wel een mini douche waar ik van baal, maar goed hoe vaak ben je daar nou? En een aparte keuken met ruimte voor alles (wasmachine, koelkast + extra ruime). Deur in de keuken en woonkamer die naar het balkon gaat. Prima eerste huisje als je het mij vraagt
In een villa-boerderij. Een droomhuis voor ons, met een heerlijk grote tuin erbij Begane grond hebben we: hal, toilet, slaapkamer, woonkamer (met een opkamer/bibliotheek aangrenzend), eetkeuken, keuken, achterhal, slaapkamer dochter, badkamer en een ketelhuis. Badkamer en eetkeuken/keuken gaan we binnenkort verbouwen. 1e verdieping: overloop, 2 grote slaapkamers (waarvan 1 MEGA), speelkamer voor onze dochter (waar we nooit iets mee doen ). Boven komen we eigenlijk nooit, alleen om de was op te hangen.
Wij wonen sinds ruim 3 maanden in ons droomhuis. Het is het ouderlijk huis van mijn vriend en het is vrijstaand en staat in een kinderrijke 30km straat op 500 meter van de basisschool. We hebben het huis helemaal verbouwd dus alles is nu precies zoals we het willen hebben en wat we mooi vinden. Het is zo leuk om een nieuwe keuken, badkamer, tegels, deuren en kleuren enz. uit te zoeken. Beneden: hal met kelder, wc en trap naar boven, woonkamer met woonkeuken en bijkeuken en schuur 1e verdieping: 3 slaapkamers, badkamer met bad, dubbele wastafel en aparte inloopdouche en aparte wc op de overloop. 2e verdieping: bergzolder en aparte hobby/slaapkamer We hebben ook nog een tuin op het zuiden waar we een grote blokhut hebben staan met veranda waar we heerlijk kunnen zitten op onze nieuwe loungeset. De rest van de tuin is veel gras met borders met planten aan de zijkant. Heel erg fijn spelen voor onze twee jongens. We hebben aan de voorkant en aan de zijkant ook nog een kleine tuin. We hebben alleen geen garage maar wel een oprit aan de zijkant van het huis. In de toekomst gaan we de zolder nog groter maken met 2 dakkapelen. Daar hadden we nu geen geld meer voor omdat de zolderplaten van asbest zijn en er dan behoorlijk gesaneerd moet worden. We hebben het nu afgetimmerd en geisoleerd en kijken over 5 jaar wel weer. Ik ben hier helemaal gelukkig en wil nooit meer weg. Nu alleen nog ons oude huis verkopen :x en dan is alles perfect.